کد خبر 1165999
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
تلویزیون

در حالی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر از 110 فیلم متقاضی در این جشنواره خبر می دهد که عده ای در ماه های گذشته خواهان تعطیلی تمامی فیلم و سریال های تلویزیون در شرایط کرونایی بودند.

به گزارش مشرق، کرونا؛ این مهمان ناخوانده بسیاری از مناسبت های فرهنگی و هنری را تحت تاثیر خودش قرار داده است و بالاتر از این ها سبک زندگی ما را در این یک ساله به کلی عوض کرده است.
بعد از چندین ماه از انتشار این ویروس، به دستور ستاد مقابله با کرونا تمامی سالن های سینما، تئاتر، کنسرت های موسیقی به تعطیلی کشیده شد تا از انتشار این ویروس جلوگیری شود و به مردم تذکر داده می شد که تا می توانند در خانه بمانند و فقط برای کارهای ضروری خانه را ترک کنند.


 
از طرفی «در خانه ماندن» فرصتی برای ما بوجود آورد تا بیشتر از گذشته تلویزیون نگاه کنیم و از فیلم ها و سریال های آن لذت ببریم. اینجا بود که اهمیت کار کسانی که در این شرایط مشغول ساخت فیلم و سریال بودند، بیش از پیش مشخص شد.


البته مدیران تلویزیون نیز تمام سعیشان براین بوده که ساخت فیلم و سریال ها در این شرایط کرونایی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در صحنه انجام شود تا از عوامل کسی دچار این ویروس نشود. با این وجود نگاه های دیگری نیز وجود داشت؛ کانون بازیگران سینما، کانون کارگردان های سینما و صنوف مشابه اعتقاد داشتند که باید هرچه زودتر تمامی فعالیت های سینمایی و تلویزیونی تا ریشه کن شدن این ویروس متوقف و تعطیل شود تا کسی سر صحنه فیلمبرداری، آلوده کرونا نشود.


 
البته دادن این بیانه ها و اعتراض ها موقعی شدت بیشتری گرفت که «کریم اکبری مبارکه» هنگام بازی در یکی از سریال های تلویزیونی دچار این ویروس شد و متاسفانه جان خود را از دست داد. البته ناگفته نماند که در این مدت برخی دیگر از بازیگران نیز به کرونا مبتلا شدند و بعد از سپری کردن دوران نقاهت، بهبودی خود را بدست آوردند.

 در این میان شاید برخی از بازیگران چهره که معمولا دستمزدهای بالایی می گیرند، خواهان تعطیلی پروژه های سینمایی و تلویزیونی بودند ولی در نگاهی کلان تر، معیشت بسیاری از عوامل تولید همین فیلم و سریال ها در گرو ساخت همین پروژه ها گره خورده است و با تعطیلی همه آن ها، به واقع دچار مشکلات زیادی خواهند شد.


 
نکته ای که این وسط بهانه نوشتن این گزارش شده است، 110 فیلمی است که متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شده اند و اصطلاحا فرم حضور در جشنواره را پر کرده اند. فیلم هایی که با جست و جو در میان عوامل ساخت آن ها، نام کسانی را براحتی می توان شناسایی کرد که سال هاست در عرصه فیلم سازی دستی بر آتش دارند و تمام سعیشان این بوده که امسال نیز با قدرت در جشنواره حاضر باشند.

 
علاوه بر این نام ها بسیاری دیگر از فیلمسازان مطرح سینما مانند مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی، اصغر فرهادی، سید رضا میرکریمی ودیگرانی هستند که در حال آماده کردن فیلم خود برای اکران اند و در این جشنواره حضور ندارند.


شاید الان شیطنت کسانی که اصرار داشتند فیلم ها و سریال های تلویزیونی در شرایط کرونایی به تعطیلی کشیده شود، بیشتر به چشم بیاید؛ اصراری که معیشت بسیاری را تهدید می کرد و باعث خانه نشین شدن عده فراوانی می شد و این در حالی است که همزمان بسیاری از پروژه های بزرگ سینمایی و شبکه نمایش خانگی در حال تولید است.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس