کد خبر 1165966
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
شرکت فولاد کاوه اروند

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد از تصمیم گیری جدید برای برگزاری جلسات هفتگی عرضه فولاد در بورس کالا خبر داد و گفت: صادرات محصولات شرکت‌های فولادی متوقف شده است.

به گزارش مشرق، رضا شهرستانی، عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، در پاسخ به این سوال که آیا در مورد دستورالعمل عرضه فولاد در بورس کالا جلسه جدیدی برگزار شده است؟ اظهار داشت: فعلا اتفاق جدیدی نیفتاده، اما با توجه به وضعیت پیش‌آمده امیدواریم، به زودی تصمیم درستی در این مورد اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید:

تفحص از فولاد مبارکه در دستور کار نمایندگان مجلس

وی با بیان اینکه عده‌ای در حال تیشه زدن به ریشه صنعت فولاد هستند، ادامه داد: مقرر شده هر هفته جلسه‌ای با حضور اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد، نوردکاران، معاون معدنی وزیر صنعت و مسئولان بورس کالا برگزار شود، تا موضوع عرضه فولاد در بورس مورد بررسی مداوم قرار گیرد.

شهرستانی گفت: ‌البته به نظر من جلسه گذاشتن فایده‌ای ندارد، زیرا تجربه نشان داده وزارت صنعت بر اساس تصمیم خود عمل می‌کند، همان طور که هفته گذشته مبنای قیمت‌گذاری فولاد در بورس کالا را از ۸۰ درصد قیمت در کشورهای مشترک‌المنافع آسیای میانه CIS به ۷۰ درصد کاهش دادند.

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار داشت: برگزاری این جلسات فقط برای این است که بگویند ما جلسه گذاشتیم و تصمیمات از این جلسات بیرون آمده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فروش شرکت‌های فولادی کاهش یافته و صادرات نیز انجام نمی‌شود، گفت: جلوی صادرات شرکت ذوب ‌آهن اصفهان گرفته شده و صادرات اسلب شرکت فولاد مبارکه نیز متوقف شده است، به طوری که محموله‌های فولاد، در بندر و بر روی کشتی نگه داشته شده‌اند و فقط دموراژ پرداخت می‌کنند.

شهرستانی با بیان اینکه باید منتظر باشیم ببینیم چه تصمیمی در مورد شیوه‌نامه عرضه فولاد در بورس گرفته می‌شود، گفت: همان ‌طور که ترامپ خود را به در و دیوار می‌زند تا ماندگار باشد، وزارت صنعت نیز خود را به در و دیوار می‌زند و تلاش می‌کند تا شیوه نامه عرضه فولاد را تغییر دهد، متأسفانه این اقدام برای تعداد محدودی در پشت پرده یا در صحنه، رانت به همراه دارد.

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد همچنین با اشاره به اینکه قرار است تولیدکنندگان فولاد جلسه‌ای با رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن داشته باشند، اظهار داشت: این جلسه در مورد اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ است و ربطی به موضوع قیمت‌گذاری فولاد ندارد.

وی ادامه داد: مسلما بار کج هیچ وقت به منزل نمی‌رسد و باید منتظر آشکار شدن عواقب تصمیم جدید وزارت صنعت در مورد عرضه فولاد در بورس کالا باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسین IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    2 4
    شما چرا دروغ این حضرات را میخوری! بهترین وزیر صمت دولت آقای روحانی همین آقای رزم حسینی است ، ای کاش اول کار بجای شریعتمداری اومده بود . شما رسانه ها اگر به فکر کشور هستید از سیاستهای این وزیر حمایت کنید ، دروغ نخورید ، وزارت صمت شده محل نفوذی های آمریکا ، به آقای رزم حسینی کمک کنید شایت بتواند مسیر را عوض کنه . قیمت قوطی داخل بازار رسیده به ۲۸ هزار تومان ! سال ۹۲ قیمت قوطی ۲ هزار تومان بود ، مگه تا چه قیمتی باید برود ؟ مگه رفاه مردم از سال ۹۲ تا حالا به کجا رسیده؟ برادر چرا شما برای صنایع دیگه قیمت گذاری میکنید مثلا شیر سال ۹۲ کیلویی ۲ هزار بوده و الان رسیده به ۴ هزار ، تازه با هزارتا فشار دامداران ، گوشت سال ۹۶ کیلویی ۱۲۰ هزار بود و الان هم کیلویی ۱۲۰ هزار است البته به همت بستن صادرات و نابودی دامداران . لوازم خانگی هم به همین روال قیمت گذاری شدن ولی حالا شما انتضار دارید قیمت فولاد دیگه به کجا برسه؟ شما صادرات گوجه را میبندید تا گران نشه ولی قیمت فولاد به هرکجا برسه براتون مهم نیست؟ بابا مردم را با این قیمت اهن
  • م الف IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    ماليات بر خانه هاي خالى و نمى دانم از اين مسائل نمى تواند مسئله را حل كند و جقدر وقت كذاشته مى شود بانى كرانى مسكّن فقط و فقط كرانى مصالح و در راس ان فولاد است تا فولاد قيمتش به شرايط عادى برنكردد مسكّن يا كران است يا در ركود در حال حاضر قيمت فولاد سركردنه كه جيب برى مى كنند همان است
  • حبیب IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    واقعا" آدم از وقاحت مسئولین حیرت میکند ؛ خودشان قیمت دلار را بالا میبرند و خودشان بر حسب دلاری که قیمتش را بالا برده اند قیمت بقیه چیزها را بالا میبرند . مساله خیلی ساده است ؛ مگر حقوق پرسنل را به دلار میدهید که فولاد را به دلار میفروشید ؛ مگر ظرف ۲ سال اخیر حقوق پرسنل و آب و برق گاز ۶ برابر شده است که قیمت فولاد ۶ برابر شده است ؟ دست از حقه بازی و دزدی بردارید ؛ اگر حیا نمیکنید ؛ از عاقبت کار بترسید ؛ ......
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    خدا از شما تولید کنندگان بی انصاف نمیگزره وبه زودی عذاب سختی گرفتار میشوید که آهن رو بدون هیچ استدلالی 200درصد گران کردید خدا شما رو لعنت کند
  • مهدی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    بازی با شعور مردم تا کجا آخه!? جمع کنید این مسخره بازیهارو خودتونید بابا ما نیستیم اونی که فکر میکنید و پشت سر میخندید...فولاد دولتی است و برای مردمه مثلا همین فولاد مبارکه که سهام عدالت هم ازش هست اونوقت چرا باید با اینهمه گرانی به دست مردم برسه و جالبتر اینکه این شرکتها این افزایش قیمت رو چیکار کردن پولشو!?از مجلس انقلابی انتظار میره ورود کنه و درست کنه قیمتها رو من الان یه خونه ارثی لونه موش رو تو پایین شهر میخام بسازم نمیتونم چرا چون اثیر بازی ها شدم...عکسی ماندگار است از شهید سلیمانی که نگاه میکند مستقیم با لبخند که آدم میبینه واقعا خجالت میکشه از خودش و ناخودآگاه از گناهانش و کارهاش خجالت زده میشه پیشنهاد میشه اون عکس رو ببینید هر از چند گاهی...همچنین عکس دیگر ماندگار است از ارادت نظامی و قلبی همزمان ایشان به آقا که راه فقط همینه و بس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس