کد خبر 1165644
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
بایدن خواستار مجازات مرتکبان یورش به کنگره شد

رئیس جمهوری منتخب آمریکا با تسلیت به خانواده کسانی که در شورش روز چهارشنبه واشنگتن دی سی جان باختند، خواستار مجازات مرتکبان این اقدام شد.

به گزارش مشرق، جو بایدن روز جمعه در معرفی وزیران بازرگانی و کار کابینه خود، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: معرفی برنی سندرز را به عنوان وزیر کار خود در نظر گرفته است اما سندرز موافقت کرده است که نمی‌تواند با یک انتخابات ویژه برای جایگزینی وی، کنترل سنا را به خطر بیندازد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اضافه کرد این دو توافق کردند که در زمینه کار و حقوق صاحبان سهام با هم کار کنند.

بایدن خواستار تسریع بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی وی برای تصدی مسئولیت وزارت‌خانه‌ها در سنای آمریکا شد و گفت: با توجه به همه‌گیری کرونا و عمیق شدن بحران اقتصادی، فرصتی برای از دست دادن نداریم.

بایدن آمار اشتغال ماه گذشته این کشور را ترسناک توصیف کرد و افزود: این آمار نشان می‌دهد که میلیون‌ها آمریکا تحت آسیب قرار گرفته‌اند.

استیضاح ترامپ

رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره اینکه آیا از استیضاح دونالد ترامپ حمایت خواهد کرد، گفت: تمرکز من نخست بر مبارزه با کرونا و در گام بعدی توزیع واکسن است.

بایدن افزود: ما چهار هزار کشته در روز گذشته داشتیم و این نخستین نگرانی من است که این بیماری را تحت کنترل درآوریم.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن، تمرکز من بر احیای اقتصاد است، ادامه داد: اگر کنگره بخواهد استیضاح کند، این به خودشان مرتبط است.ما کارمان را انجام می‌دهیم و کنگره هم می‌تواند کار خودش را انجام دهد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره دیدار با رئیس مجلس نمایندگان و سران دموکرات هم گفت: ما درباره برنامه خودم و آنچه که آنها می‌خواهند به من بگویند، امروز بعدازظهر با نانسی پلوسی و سران دموکرات دیدار خواهم داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسنزاده IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    0 0
    حتما منافقین و سلطنت طلبها برای اینکه آخرین تلاششونو بکنند که ترامپ شکست نخوره اونجا حضور فعالی داشتند. ای بسا گه گاهی آتیش بیار معرکه هم میشدن
    • CA ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      1 0
      مطمعن باش این پرچم ها توی فیلم فقط برای بازی روانی هست و واقعیت نداره چون اساسا این دو گروه تروریست هست و بدون اسلحه کارشون پیش نمیره و با آنتیفا سازگار هستند.
  • US ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    0 0
    توی ایران برعکس، نماینده مجلس عشق سفیر شدن یا وزیر شدن در دولت را دارد ،ولی سندرز ببین چی گفته؟! ایول
  • DE ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    1 0
    بایدن خواستار مجازات مرتکبان یورش به کنگره شد. ماشدیدا وقایع امریکا را زیر نظر داریم و به دولت امریکا اخطار میکنیم که لیاقت مردم امریکا رژیم و دولتی بهتر از این است .دولت امریکا بایستی به حقوق شهروندی و حقوق انسانها و دمکراسی احترام بگذارد....بایدن این چی بود از رو کاغذ خوندی دیوانه این متنی استکه ما در مورد دولتهای متخاصم بکار میبریم نه دولت خودمون. بیا پایین بیا پایین پیریه گیج هویج کویج مسکوویچ گزپیچ ...بیا پایین نمیخواد حرف بزنی.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    1 0
    آقای بایدن به کجا چنین شتابان ! وقایعی که در چند روز قبل در واشنگتن اتفاق افتاد تاوان جنایاتی از این دست بود که توسط تمام روسای جمهور در سرتاسر کره زمین انجام میشد و اتفاقات واشنگتن هم همان سناریو را داشت پس اندکی تامل کنید و بسان عادات مالوفتان از معترضین به آشوبگران تعبیر نکنید و از آنان حمایت کنید و کمک کنید مطالبات حقوق بشریشان را از حکومت بگیرند !!!!!
  • علی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    0 0
    عامران و عاملان این حمله را تنبیه کنید نه یک شهروند احساسی ترامپ نتانیاهو پمپئو داماد ترامپ وبن سلمان وسران بی لیاقت امارات ایها را تنبیه کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس