کد خبر 1165635
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
مشارکت ایران در بازسازی قره باغ بررسی شد - کراپ‌شده

در دیدار روز جمعه "سید عباس موسوی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با مقامات اقتصادی جمهوری آذربایجان مشارکت شرکت های ایرانی در بازسازی و امور عمرانی قره باغ بررسی شد.

به گزارش مشرق به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ، موسوی در دیدار با "محمد موسی اف " رئیس کنفدراسیون کارفرمایان و "صالح محمداف" رییس موسسه دولتی راهسازی جمهوری آذربایجان درباره توانمندی و  تجارب شرکت های خدماتی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران  در زمینه های بازسازی و عمرانی گزارشی ارایه کرد .

در این دیدار همچنین درباره آخرین تحولات روابط اقتصادی و تجاری ایران و جمهوری اذربایجان ، تقویت پیوندهای بخش خصوصی دو کشور ، موانع پیش رو و راهکارهای عملیاتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

دولت جمهوری آذربایجان برنامه ریزی کرده است پروژه های بزرگ عمرانی و بازسازی در سرزمین های آزاد شده در قره باغ اجرا کند و  در این ارتباط پیش بینی شده است از بودجه عمومی این کشور برای سال آینده میلادی ۲.۲ میلیارد منات ( ۱.۳ میلیارد دلار ) اختصاص یابد.

" الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان در بیانیه های اخیر خود شرکت های کشورهای دوست را به مشارکت فعال در اجرای پروژه های عمرانی و بازسازی در قره باغ دعوت کرد.

مشارکت شرکت های ایرانی در روند بازسازی سرزمین های آزاد شده یکی از موضوعات عمده مورد مذاکره در سفر اخیر هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان به سرپرستی "شاهین مصطفی اف "معاون نخست وزیر این کشور به تهران بوده  است .

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اراز اراز CA ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    2 4
    چه باز سازی قره باغ؟ روسیه در تدارک جنگ در قره باغ است. تا زمانی که مزدوران روسی بنام صلحبان در قره باغ هستند یعنی جنگ قره باغ تمام نشده است. این را بخاطر بسپارید
  • مینا IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    9 4
    چرا باید مارو راه بدن؟ مگه کمکشون کردیم؟ رو نیست که سنگ پای قزوینه
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      7 2
      خود الهام که میگفت ما طرفشون بودیم و ازمون تشکر کرد و مرز های ایران را مرز دوستی دانست! حالا تو فکر میکنی اشتباه میکنه دیگه مشکل خودته:)))
  • فرامرز IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    1 1
    با هم دوست شدیم
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    6 2
    عژت نفس هم خوب چیزیه. طرف رسما شما رو دور زد و با ترکیه و اسراییل هماهکگه اونوقت شما واسه دوزار ده شاهی دارید تقلا میکنید.
  • ناشناس IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    12 4
    به نظرم آذربایجانی ها خوب سیاست بلد هستند در طول جنگ اگه ایران به ارمنستان هم کمک کرده باشه برای اینکه این کمک ها علنی نشه و کار به لج و لج بازی نکشه دولت اذربایجان واکنش تند و غیر قابل کنترلی از خود نشان نداد بلکه از تمام توان خود برای آرام نگه داشتن این رابطه استفاده کرد و کار خود را با کمک ترکیه و اسرائیل در کمترین زمان و کمترین هزینه پیش برد اینه سیاست داش.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس