پرچم نمایه ایران و عراق

رئیس اتحادیه علمای استان دیالی عراق گفت که برخی شبکه‌ها، وبگاهها و صفحات مجازی به دنبال تحت تأثیر قرار دادن رابطه میان عراق و ایران هستند.

به گزارش مشرق، «جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای استان دیالی عراق گفت برخی کشورهای منطقه‌ای و جهان نمی‌خواهند که عراق و ایران رابطه برادرانه داشته باشند.

او به وبسایت المعلومه گفت که این کشورها با استفاده از ابزارهای مختلف و افراد خود به دنبال اهانت به ایران و تبلیغات سوء و گمراه کردن و ایجاد شبهه میان مردم عراق هستند.

المعموری وبسایت‌ها و صفحات مجازی که به این کار مبادرت می‌ورزند را «تارنمای سیاه» توصیف کرد و گفت که این صفحات از سوی برخی سازمان‌های اطلاعاتی منطقه‌ای و جهانی برای بسط شایعه و دروغ تغذیه می‌شوند.

رئیس اتحادیه علمای مسلمان دیالی افزود: «موضع و اقدامات ایران در حمایت از جنگ علیه داعش در استان دیالی و دیگر استان‌های عراق، در حالیکه دیگر کشورهای جهان مشغول مشاهده جنایت داعش در سنجار و دیگر شهرها بودند، فراموش نخواهد شد.»

او ایران را یک کشور اسلامی و همسایه عراق دانست و گفت که رابطه دو کشور تاریخی است و اتحادیه علمای مسلمان دیالی نسبت به خطرات تبلیغات سوء مجازی هشدار می‌دهد.

این اتحادیه، علمای شیعه و سنی عرب و کرد را در خود جا داده و در برخی استان‌های عراق نیز فعالیت می‌کند.

سخنان «جابر المعموری» پس از آن بیان می‌شود که شبکه بی‌بی‌سی در دهم دی ماه مصاحبه‌ای از «هشام داود» مشاور الکاظمی منتشر کرد که وی اظهاراتی جنجالی درباره سازمان الحشد الشعبی و نقش فرماندهان پیروزی بر داعش طرح کرد که با واکنش تند مقامات عراقی از جمله نمایندگان و برخی گروه‌های سیاسی همراه شد و حتی خواستار برکناری او شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    دشمنان غلط می کنند . برنامه ریزی که درست باشد هیچ غلطی نتوانند کردن! وجوه اشتراک رو بیابید و تحکیم روابط کنید.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    می خواهندرابطه ایران وقاتلان ملت وکشوربا آمریکا واسرائیل برادرانه باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس