کد خبر 1165288
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۵

به گزارش مشرق، در پی حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا و ایجاد آشوب و درگیری خونین، برخی از چهره‌های بین‌المللی به این اتفاقات واکنش نشان دادند.

این افراد، اغتشاشات آمریکا را نمادی از غارت دموکراسی در این کشور دانستند و یادآور شدند که ترامپ باید بازنده بودن در انتخابات را بپذیرد.

همچنین جهت‌دهی این آشوب‌ها از سوی ترامپ، جامعه بین‌الملل را دچار نگرانی امنیتی کرده است.

رابرت ریش نویسنده و تحلیلگر آمریکایی با انتشار تصویری از حمله معترضان به ساختمان کنگره آمریکا نوشت: این شرمساری ملی است. دنیا دارد تماشا می‌کند. ترامپ و کسانی که او را تقویت کرده‌اند باید پاسخگو شوند.

 تحلیلگر NBC : با تماشای زنده اتفاقات در پایتخت آمریکا، طرفداران ایران و گروههای نظامی‌ مورد حمایتش می‌گویند: «امریکا بوسیله ترامپ نابود خواهد شد»

ایوانکا ترامپ در توییتی حمله کننده گان به ساختمان کنگره را «میهن‌پرستان آمریکایی» خواند اما بعد از لحظاتی این توییت را حذف کرد!

صحنه‌های ننگینی در کنگره آمریکا شاهد هستیم. ایالات متحده در سراسر جهان مدعی دموکراسی است و اکنون نیز لازم است که [در این کشور] انتقال قدرت مسالمت‌آمیز و با نظم وجود داشته باشد

رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و یکی از نزدیک‌ترین متحدان ترامپ در واکنش به حمله گروه فشار حامی ترامپ به ساختمان کنگره: آنچه در حال رخ دادن است، ضد آمریکایی‌ست!

معاون رئیس جمهوری آمریکا در توییتی نوشت: «اعتراض حق هر آمریکایی است، اما این حمله به کنگره قابل تحمل نیست، و آنهایی که در آن دست دارند به اشد مجازات خواهند رسید

ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که در حال فراهم آوردن مقدمات استیضاح ترامپ است. به گفته او، ترامپ باید از سمت خود برکنار شود. از دوره ریاست‌جمهوری ترامپ کمتر از دو هفته باقی مانده است

 سناتور گراهام یکی از وفادارترین سناتورها به ترامپ خواستار محاکمه حمله‌کنندگان به کنگره شد. در توئیت دیگری هم نوشته کاملا با بایدن در مورد این حمله هم نظر است

معترضان سفید پوست ترامپ را با روی خوش و به آرامی از ساختمان کنگره به بیرون هدایت می‌کنند اما حامیان سیاه‌پوست او را با باتوم وگاز اشک آور! شما در حال تماشای یک نژادپرستی به تمام معنی در 2021 هستید.

ریچارد هاس: ما شاهد تصاویری هستیم که هرگز تصور نمی‌کردم در این کشور (آمریکا) ببینیم، در بعضی پایتخت‌های دیگر بله اما نه اینجا. بعید است کسی در جهان دیگر به همان شکل ما را ببیند، احترام بگذارد، بترسد یا به ما وابسته باشد. اگر عصر پسا آمریکا تاریخ‌ شروعی داشته باشد، مطمئناً امروز است.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه: خشونت علیه نهادهای آمریکایی، حمله جدی به دموکراسی است. من آنها را محکوم می‌کنم. به اراده و رأی مردم آمریکا باید احترام گذاشته شود».

من از همه در ساختمان کنگره می‌خواهم آرامش خودشان را حفظ کنند. خشونت به خرج ندهید. به خاطر داشته باشید ما حزب نظم و قانون هستیم. به قانون و مردان و زنان آبی‌پوش ما احترام بگذارید. متشکرم.

خشونت و بی قانونی امروز باید فوری متوقف شود. دونالد ترامپ برای ترمیم این خسارت آنچه را که درست است، باید تایید کند. او انتخابات 2020 را بازنده شد و جوزف بایدن رئیس جمهور منتخب است.

 کارل بلیدت، نخست‌وزیر پیشین سوئد و عضو شورای اروپا با انتشار تصویر معترضان در داخل ساختمان کنگره آمریکا نوشت: غارت دموکراسی!

این مرد (ترامپ) امشب اجازه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را ندارد اما هنوز به سلاح‌های اتمی دسترسی دارد!

مایکل بشلوس، نویسنده و تاریخ‌دان آمریکایی:

هنوز برای من سوال است: چه کسی تروریست‌ها را به داخل کنگره راه داد؟ و چرا تعداد دستگیر شده‌های حمله تروریستی امروز به کنگره انقدر کم است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    8 0
    چه خبر ازشبکه های اینتر نشنال و بی بی سی فارسی و voa ...
    • دلارام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 0
      زدی تو خال
  • حسين DE ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    4 1
    صادق شيميدان كجائى؟
  • مهرناز IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    1 0
    نژادپرستان امریکائی " امپراتوری قلدرمابانه امریکا همراه با ایجاد جنگ های ساختگی " کشتار مردم بی گناه " کودنا برعلیه نظام کشورها " اشوب وهرج در کشورها " جهت تسلط بر منابع وثروت انان " پایان یافت " همانگونه که امپراتوری های انگلیس" فرانسه " پرتغال "اسپانیا و..یک به یک فروریختند.
  • ناشناس IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    2 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر یزید الکترونیکی زمان ترامپ قمارباز واقعیت پیدا کرد خداروشکر الحمدالله
  • علی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    2 0
    ومکروا مکر الله والله خیرون ماکرین چا نکن بهر کسی ،اول خودت بعدا"کسی، مغز پوک ترامپ می خواست تابستان داغ داغ برای ایران درست کند ،خدا هم زمستان داغ تر از تابستان برای آمریکای ترامپ رقم زد،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس