کد خبر 1165265
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
حسین شریعتمداری نمایه

شریعتمداری با اشاره به اظهارات اخیر روحانی رئیس جمهور گفت: آقای روحانی توضیح نداده‌اند که تمثیل ایشان درباره توبه کسی که سنگ به شیشه مغازه‌ها و خانه‌ها می‌زد چه شباهتی با جنایات آمریکا دارد؟!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان  «آقای روحانی! توبه گرگ مرگ است»، نوشت: دیروز آقای رئیس‌جمهور در جلسه رؤسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا فرمودند؛ «آیا نباید از کسی که در کوچه ظلم می‌کند و سنگ می‌زند، شیشه می‌شکند و در یک لحظه عاقل می‌شود و می‌گوید من از این به‌بعد نمی‌خواهم شیشه بشکنم، استقبال کنیم؟ ما استقبال می‌کنیم هر وقت این شخص خُل که شیشه ما را می‌شکند آمد و گفت من از این به بعد فهمیدم شیشه شکستن هنر نیست من شیشه را دائم می‌شکنم و شما شیشه دیگری می‌اندازید. این کار من اثری ندارد، به شما خسارت می‌زنم و به زحمت می‌اندازم ولی من هم به هیچ‌چیز نمی‌رسم حالا دست برداشتم و توبه کردم. هر وقت این کار شد ما استقبال می‌کنیم»!

آقای روحانی در اظهارات نه فقط تعجب‌آور، بلکه تأسف‌آور خود از کنار چند توضیح ضروری عبور کرده و پرسش‌های فراوانی را بی‌پاسخ گذاشته‌اند، بخوانید!

۱- آقای روحانی توضیح نداده‌اند که تمثیل ایشان درباره توبه کسی که سنگ به شیشه مغازه‌ها و خانه‌ها می‌زد چه شباهتی با جنایات بی‌شمار و قتل‌عام‌ها و ترورها و غارتگری‌های آمریکا دارد؟!

۲- کسی که شیشه‌ها را می‌شکند، حتی اگر توبه هم بکند، باید اولاً خسارت‌هایی را که به بار آورده، جبران کند و ثانیاً؛ به جرم قانون‌شکنی محاکمه و مجازات شود. از این روی و بر اساس تمامی قوانین حقوقی و کیفری مورد قبول در همه سیستم‌های حقوقی جهان، آمریکا حتی اگر توبه هم بکند!! باید ضمن جبران خسارت‌های بی‌حد و حصری که پدید آورده است، به جرم جنایات فراوان، قتل‌عام بی‌گناهان، توطئه‌های بی‌شمار و... محاکمه و به کیفر برسد. حالا باید از جناب روحانی پرسید، آیا بعد از محاکمه و مجازات مقامات سابق و کنونی آمریکا که همگی در ارتکاب جنایات ضدبشری مشترک هستند، کسی باقی می‌ماند که جنابعالی در انتظار استقبال از آنها هستید؟!

۳- آقای روحانی ادعا می‌کنند که حقوقدان هستند ولی کاش توضیح می‌دادند که آنچه در تمثیل یاد شده آورده و نتیجه‌ای که از آن گرفته‌اند در کدام نظام حقوقی دنیا قابل قبول و پذیرفته شده است؟! و در کدام سیستم قضائی - چه اسلامی و چه غیراسلامی- کمترین نشانه‌ای از آن می‌توان یافت؟! و اگر نظر حضرتعالی با هیچیک از مبانی حقوقی همخوانی و انطباق ندارد -که ندارد- چگونه می‌توان جناب شما را حقوقدان دانست؟!

۴- تمثیل دیروز آقای روحانی در جلسه یاد شده و نتیجه‌ای که از مقایسه آن با جنایات آمریکا گرفته‌اند (قیاس مع‌الفارق‌) با عرض پوزش به‌اندازه‌ای ابتدایی و دم‌دستی است که حتی کسانی که از علم حقوق چیزی سر در نمی‌آورند نیز به آسانی از بی‌پایه و اساس بودن آن باخبرند! از این روی نمی‌توان باور کرد که ایشان به عنوان یک شخصیت حقوق‌آموخته، از بی‌اساس بودن قیاس خود بی‌خبر بوده باشند! بنابراین، سؤال این است که چه اصرار عجیبی دارند آمریکا را از جنایات بی‌شماری که مرتکب شده و می‌شود تبرئه کنند؟!

۵- اظهارات دیروز آقای روحانی و تلاش ایشان برای تبرئه آمریکا از جنایات فراوانی که مرتکب شده و می‌شود، اگرچه در همه حال ناپسند و بیرون از دایره حق و حقیقت‌جویی است ولی سخن ایشان مخصوصاً بعد از شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهدی و خیزش ده‌ها میلیونی مردم علیه آمریکا، بسیار تاسف‌آور و سخیف‌تر است و نمک پاشیدن بر جراحت قلب‌های داغدار صدها میلیون آزاده مسلمان و غیرمسلمان در سراسر دنیاست که هنوز هم بعد از گذشت یک سال از شهادت آن عزیزان، در غم از دست دادن آنها چشمانشان اشکبار و دلهایشان داغدار است و باید از جناب روحانی پرسید مگر ترامپ با صراحت اعلام نکرد که دستور ترور شهید سلیمانی را شخصاً صادر کرده است؟! و مگر بایدن که جنابعالی حضور او در ریاست جمهوری آمریکا را به فال نیک! گرفته‌اید بعد از شهادت سردار دلها، رسماً اعلام نکرد که ترور ژنرال سلیمانی اجرای عدالت بود؟! و مگر با همان دهان کثیف خود نگفت که هیچ‌کس در آمریکا از کشته شدن او متأثر نیست؟! ...

۶- جناب آقای روحانی، اظهارات دیروز جنابعالی با خواسته صدها میلیون انسان آزاده و حق‌طلب ایرانی و غیرایرانی نه فقط همخوانی ندارد که در نقطه مقابل آن است. سخن برخاسته از ژرفای دل مردم چه در ایران اسلامی و چه در سایر ملت‌ها، دقیقاً همان است که دیروز سردار قاآنی فرمانده شجاع و پاکباخته نیروی قدس، با حضور بر مزار شهید سلیمانی بر زبان آورده و گفت:
«به حول و قوه الهی شاگردان مکتب شهید سلیمانی اول استخوان آمریکایی را خُرد و بعد، از منطقه آنها را خارج می‌کنند. به دشمن می‌گوییم «شکست شما و انتقام از آمریکا شروع شده است»، شما درون خانه‌های خودتان هم دیگر آرامش ندارید و بعید نیست درون خانه از شما انتقام بگیریم».
آقای روحانی! فراموش نفرمائید که توبه گرگ مرگ است.

۷- و بالاخره، درباره اظهارات دیروز آقای روحانی گفتنی‌های فراوان دیگری نیز هست که می‌گذاریم و می‌گذریم ولی از آن میان، نکته‌ای را نمی‌توان نادیده گرفت و آن، اینکه چرا افراد حاضر در جلسه مورد اشاره، در مقابل سخنان ایشان ساکت بوده‌اند؟! و دست‌کم اینکه چرا درباره حفظ حرمت خون به ناحق ریخته شهدای بزرگوارمان به آقای رئیس‌جمهور تذکر نداده‌اند؟!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 45
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    38 4
    حالا اصلا مگر آمریکا توبه کرده؟ یا طلبکارانه می گوید موشکها را هم بگذارید روی میز!
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      15 5
      تو این 7 سال سیاه کدوم حرف و کارش باب میل مستکبرین عالم نبوده که این یکی نباشه؟
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      10 2
      وقتی این حرفهای دولت رو آدم میشنوه یاد جملات عبدالله بن زبیر در جواب به مختار میفته که درخواست مجازات لشکر یزید رو داشت که خانه خدا رو آتش زدن!!!
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    38 14
    درود بر حاج حسین عزیز
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      27 6
      درود
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      13 3
      دوبار درود!
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 0
      درود بر حاج اقا شریعتمداری خیلی باحاله
  • بهرام. IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    17 7
    آقای روحانی این حرف شما با فرمایش امام خمینی در تعارض است
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    44 3
    دولت غرب گرا با نصیحت درست بشو نیست
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      32 7
      پوسیده مغزهای عاشق آمریکا!
    • بنده خدا IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      11 3
      سیاست خارجی این دولت رو مغزهای کوچک زنگ زده هدایت میکنن که هیچی از دنیا و طرز تعامل و رودررویی با قدرتها و اینکه دوست و دشمن کیه نمیدونن یا نمیخوان که بدونن. یکی از نتایج این مغزها هم برجام هست
  • احمدی IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    31 7
    وقتی فکر می کنم چگونه ایشان این همه سال در راس بالاترین پست های سیاسی / امنیتی کشور بود کاملا عصبی می شوم ...
    • DE ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      11 3
      احسنت برو بچ مشرق خدا اجر عظیم بهتون بدهد .بسیار شجاع و بی باک هستید . مملکت امام زمان عج است خود حضرت دایم خرابکاریها و ندانم کاریها و ضعف ...مدیران را که میرورود همه چیز را نابود کند با اشاره ای باز به راه مستقیم هدایت میکنند.
    • محمدایوب IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      خدا رحمت کنه امام راحل رو فرمود این کشور امام زمان عج است ان بیچاره ها که به این فرمایش امام شک دارند خداوند برایشان ادله ونمونه اورده که شما به اون اشاره میکنی اگه نبود امام زمان وسربازانش مانند حاج قاسم ونایب برحق او امام خامنه ای الان مستشاران آمریکایی توی سرمان میزدنند البته این بیچاره هایی که از صدقه خون فرزندان این مرزوبوم به الاف وعلوفی ومسند قدرت وثروت رسیدند
  • ش. AE ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    17 12
    آقای شریعتمداری خدا پشت و پناه شما باید صداهای مثل شما زیاد تر باشند شما و امثال شما صدای انقلاب هستید
  • BE ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    10 2
    این دولت غرب گدا فکر می کند دولت"جدید" ساختگی آمریکا متفاوت است - در واقع یا واقعاً نابینا هستند - یا آنها کورکورانه عمل می کنند و اساساً از آنها دستور می گیرند!
  • مهرناز IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    8 3
    اقای روحانی " شیفته گی شما به سران امریکا و اروپا " سریال 7سال ونیم ریاست جمهوری شما " با بیان داستان های کودکانه در مقطع های مختلف زمانی " جهت پذیرش توبه مسبب ایجاد تحریم های حداکثری " ترورها وتوهین ها " تاسف اورست.
  • ایرانی IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    7 3
    در سیستم حکومت امپریالیستی منطق چپاول دیگر کشورها ست قانون در اختیار خود شأن است ودرچنین سیستمی مظلوم محکوم به فناست سرمایه دار حاکم است و کسانی که مدافع چنین سیستمی است در حقیقت شریک جرم آنان محسوب می شوند
  • اکبر IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    7 3
    باسلام چرااقای روحانی فکرنمی کنندادم ازیک سلاخ دوبارگزیده نمی شودبجای اینکه انقدردنبال التماس کردن برای مذاکره بی فایده هستنددنبال توان داخلی باشندتواین مدت که دنبال التماس کردن به شرق وغرب هستندبه داخل برسندالحمدللاه ماهمه چیزداریم بایدانها بماالتماس کنندمرگ برغرب وشرق خودمان عشق است
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    1 7
    آیا اعتقادات در مقابل ذهنیات و بعضی واقعیات کمرنگ میشه؟ . نه بیرنگ .
  • mojtaba SE ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    4 4
    کدوم گرگها حاجی ؟داخلی یا خازجی ؟مگر فرق هم دارن؟؟گرگ رو میکشن حاجی نه توقع توبه ازش دارن ؟؟پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    7 2
    التماس های روحانی از اربابش تمام شدنی نیست..
  • mojtaba SE ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    5 3
    خدائی در قدیم طوری دروغ میگفتن و سرنوشت ملت ایران و ایندگان رو نابود میکردن که 25 سال بعد با انقلابی کم و بیش صداش در بیاد.این جدیدیها ابروی قدیمیها رو بردن با این طرز عوام فریبی و چرند و پرند گفتنشان...حوصله داری اقای شریعتمداری؟؟؟..بزار بگه ,شاید خودشان برای زرنگ نشان دادنشان کم کم داستان ملانصرالدین رو تعریف کنن ..!!؟پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • mojtaba SE ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    5 2
    منظورم ملا نصرالدین انگلیسی هست
  • بینام GB ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    7 5
    آقای روحانی شماحقوقدان هستی یاحقوق ندان اگرحقوقدان هستی ودکتراداریدپس چرافقط وعده وعیددادیدودرضمن مردم عزیزاصلاانتظاری ازشمانداشتن که کاری برایشان انجام بدی اما کارکه انجام ندادی هیچ ولی باندانم کاری ودلار۴۲۰۰تومانی که شماومعاونت جهانگیری کزدین بعدترین کاری بودکه باعث این همه گزانی وبیکاری شدوالان هم شمابه پایان ریاستتان رسیدین ولی متاسفانه چنان هرجومرج گزانی وتورم بوجودآوردی که درست شدنی نیست کاش شعارنمیدادی
  • م.اکبری IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    4 2
    سلام وقت بخیر به جناب شریعمداری دست مریزاد عرض می کنم ؛ بیدارکردن آقای فریدون ازخواب خرگوشی خیلی سخته وچون با نام وکسوت روحانی برسرکارآمده است ! شاید او درمخیله خود توهم می کند که مثلا فریبز آباد هم دهی است
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    3 0
    قرار است د ولت توبه کند.
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    5 0
    بنظر می رسد دولت در ماه‌های پایانی تعادل فکری اش بهم خورده و عریان می گوید درود بر آقای شریعتمداری
  • محمد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    5 0
    اظهارات دولت تنها نشان دهنده این است که طرف آمریکایی یک ابزارفشار قابل توجه یانقطه ضعف جدی از ایشون درآستین داردکه هرازچند گاه چنین ذلیلانه دربرابر شیطان بزرگ موضع گیری میکند.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    3 1
    خدا می بخشه بنده خدا نمی بخشه
    • محمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      آمریکا شیطان بزرگ است .فرموده امام ره ،. شیطان جنسش ازجن است، هروقت انسان شد،آمریکا هم اصلاح میشود.
    • حسن روحانی IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 0
      ارباب،ارباب!!!
  • میم IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    جناب رئیس جمهور ای کاش در کوچه و باز ار میگشتی و حال دل این مردم بخت‌برگشته را میدیدی.مردم امید خود را برای زندگی از دست داده‌اند خود من در یک خانه کلنگی بسیار فرسوده زندگی می کنم فاقد امکانات بهداشتی مقداری پس انداز داشتم گفتم عوضش می کنم خانه ۵ برابر شد نتونستم .در کجای دنیا در عرض دو سه سال خانه ۵ برابر میشه .جناب ریس جمهور شما مشمول الذمه هستید.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    واقعا تفکرات روحانی خیلی ساده لوحانه و کودکانه است ایشان حتی به اندازه یک پیرمرد بازنشسته که کاری جز پیگیری اخبارهای ایران و جهان ندارد آگاهی سیاسی ندارد .ایشان سیاست کلان آمریکا در مدیریت جهانی را شکستن شیشه یک کودک و یا یک کفتر باز می پندارد که اگر دست از این کار بکشد بخشیده خواهد شد خاک بر سر ما که با حماقت و ناآگاهی خود چنین شخصی را رئیس جمهور ایران کردیم
  • دلارام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    ایول به این استدلال های قوی چه انتظاری میشه از کسی داشت که عاشق آمریکا و دار و دستشه بارها به کشور و مردمش خیانت کرده؟
  • ناشنا IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    یه مثال برای آقای شریعتمداری. حمله امریکا به ژاپن با سلاح اتمی
  • Asal IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    به نظر بنده روحانی داره به غرب پالس میده که حداقل یه ذره نرمش نشون بدین که ما صدامون بر سر منتقدین بلند بشه که: دیدین آمریکا داره با ما نرم میشن و راه میا و اینو به عنوان یک دستاورد بزرگ به خورد ملت بده . بعد هم به منتقدین میگه اجازه ندادین تا ادامه بدهیم . داشتیم به نتیجه میرسیدیم...
  • .... IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    چون همشون آمریکا پرستند وبایدن رو بیشتراز خدا قبول دارن ودائماهم به آمریکاگِرا میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس