عکس/ جلسه شورای انقلاب فرهنگی

رئیس دستگاه قضا گفت: سمت و سوی دادگستری استان کرمانشاه در جهت رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی کار مناسبی است و حتما دنبال شود تا تکلیف مردم با سرعت روشن شود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه ، در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کرمانشاه، با بیان اینکه مردم باید احساس کنند با مراجعه به عدلیه احقاق حق می‌شود، اظهار داشت: دوستان تلاش کنند بخشی را تعیین کنند تا اگر کسی احساس کرد به حقش نرسیده ولو نادرست، با او صحبت شود و تبیین شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه  سمت و سوی دادگستری استان کرمانشاه در جهت رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی کار مناسبی است و حتما دنبال شود تا تکلیف مردم با سرعت روشن شود، تصریح کرد: آمار نشان از کار و تلاش است ؛ باید ساز و کارهایی را فراهم کرد تا بهره‌وری‌ها متصل به کیفیت و کمیت شود. در بخشنامه صادره جدید نیز تلاش شده کیفیت در کنار کمیت مورد نظر باشد.

بیشتر بخوانید:

آزادی ۵۵ نفر از زندانیان دیه با سفر رئیس قوه قضاییه

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: اساس قضاوت کشف حقیقت است و این نیاز به حوصله دارد؛ ملاقات عمومی کار بسیار پسندیده‌ای است و هفته ای یکبار قضات و همکاران عزیز حرف مردم را بشنوند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مهم آن است که ما احساس کنیم به ادله توجه کردیم، گفت: خط قرمز همکاران عزیز در سراسر کشور مستند حکم ندادن است؛ باید مستند حکم کرد و حرف زد و سخن گفت؛ ما با دلیل کار داریم و شنیدن سخن اصحاب دعوا و دیدن مستندات آن‌ها مهم است.

آیت‌الله رئیسی گفت: پیگیری شما همکاران قضایی در صلح و سازش قابل تقدیر است؛ نسبت به پرونده‌های معوقه اشاره کردند که ٧٠ درصد به سامان رسید و جای تقدیر دارد و تلاش این است که تا پایان سال مجاهدانه اقدام کنید تا پرونده معوقه نداشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: یکی از راه‌های کشف حقیقت برای قاضی کارشناسی است، از موضع قانون باید مقتدرانه ظاهر شد. با کسانی که باعث سرقت، شرارت، قاچاق مواد مخدر و ناامنی می‌شوند و امنیت مردم را سخت می‌کنند، باید بهنگام، با اقتدار و به لحظه برخورد کرد. امنیت مردم بسیار مهم است و افراد قانون شکن نباید میدان پیدا کنند.

آیت‌الله رئیسی گفت: تمام اقدامات باید با تدبیر همراه باشد. صدور و اجرای حکم باید با تدبیر همراه باشد. اینکه حرف کسی شنیده نشود، نقل و نبات همه مجالس و محافل می‌شود. سازوکارهایی در سند تحول قضایی آورده شود تا ورود پرونده به عدلیه کاهش یابد و اگر کامل اجرا شود حتما در تحول در نظام دادرسی، رسیدگی عادلانه و به موقع نقش دارد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در همین شرایط کرونایی در برخی از استان‌ها اقداماتی که انجام شده، نشان از آن دارد که با همین نیرو و امکانات می‌توان کار متفاوت انجام داد؛ رضایت مردم مسئله بسیار مهمی است و باید اعتماد مردم به دستگاه قضایی روز به روز افزون شود.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    مثل عظیم خودرو با بیش از ۴۰۰۰ نفر شاکی...
  • سید صادق طیاری IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    سلام تشکر از آقای رئیسی
  • محمد سبزواری - رهجو DE ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    بنامِ آرامبخش دلها . دوستان و عزیزان سلام ، صبح بخیر . ضمن عرض تبریک و تهنیت ، باستحضار میرساند : دیشب پیامی دریافت کردم با مضمون ذیل : " اکنون الفاظ ، کلمات و ادبیات فاخر را در علم سیاست کنار میگذارم و آن الفاظ را در قالب " سیاهبازی " تلقی میکنم و باستحضار میرسانم : یک فرد خبیث ، رذل ، فاسد ، حقه باز ، کلاهبردار ، قاتل ، جنایتکار و پست فطرت از اریکه قدرت بزیر آمد و سرنگون شد ، این سرنگونی را به تمام مردم دنیا تبریک عرض میکنم . اما بدانیم و آگاه باشیم که دموکراتها تفاوت چندانی با جمهوریخواهان ندارند ، بنابراین ، سرنگونی یک فرد کافی نیست و لازم است تا بنیان ظلم از ذهن آنها پاک شود . چگونه ؟ فرستنده پیام : رهجو .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس