فیلم و تصاویر| اعتراضات خشن طرفداران ترامپ و درگیری با پلیس در واشنگتن

در آستانه تایید نتیجه انتخابات آمریکا در کنگره به نفع بایدن، طرفداران ترامپ در واشنگتن به دعوت او حاضر و در جریان اعتراضات با پلیس درگیر شدند.

به گزارش مشرق، ده‌ها نفر از طرفداران ترامپ سه‌شنبه شب با پلیس واشنگتن در مقابل کاخ سفید درگیر شدند. صحنه‌ای که انتظار می‌رود پایتخت آمریکا در ساعات آینده و بعد از حضور قانون‌گذاران آمریکایی در ساختمان کنگره برای تایید شکست «دونالد ترامپ» و پیروزی «جو بایدن» در انتخابات هم شاهدش باشد.

به گزارش «دیلی میل»، روز دوشنبه «انریکه تاریو» سردسته گروه افراطی «پسران مغرور» که از طرفداران سرسخت ترامپ هستند، بازداشت و از ورود به واشنگتن برای شرکت در اعتراضات منع شد. 

در تصاویر منتشر شده، معترضان آمریکایی طرفدار ترامپ دیده می‌شوند که در میدان مقابل کاخ سفید که شهردار دموکرات این شهر نام آن را در همراهی با اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور، به «میدان جان سیاهپوستان مهم است» تغییر داد، فریاد می‌زنند این میدان آمریکایی است و نیروهای پلیس را هل می‌دهند.

پیشتر رئیس‌جمهور آمریکا طرفدارانش را به حضور در واشنگتن و مراکز ایالت‌های خود در اعتراض به نتیجه انتخابات در روز ششم ژانویه (امروز) تشویق کرده بود.

بنابر گزارش شبکه روسی «آرتی»، هوادارن وی دسته دسته در حال حرکت به سمت واشنگتن دی‌سی برای شرکت در راهپیمایی «نجات آمریکا» هستند تا آخرین تلاش‌های خود را برای تغییر نتیجه انتخابات به دست قانون‌گذاران این کشور به کار ببندند. همچنین احتمال می‌رود دونالد ترامپ شخصاً از محوطه جنوبی کاخ سفید برای طرفدارانش سخنرانی کند.

در جلسه امشب کنگره، پیروزی بایدن با ۳۰۶ آراء الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ آراء الکترال مورد تأیید قرار می‌گیرد اما برخلاف سالهای گذشته که فرایند تأیید پیروزی رؤسای جمهور جدید آمریکا در جلسه کنگره به صورت آرام برگزار می‌شد، امسال این جلسه توجهات زیادی را به خود جلب کرده است زیرا ترامپ نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره در مجلس نمایندگان و سنا آمریکا را تحت فشار قرار داده تا با نتایج آراء الکترال کالج (مجمع گزینندگان) در چندین ایالات کلیدی آمریکا مخالفت کنند.

اخباری که در شبکه‌های اجتماعی در خصوص تجمع طرفداران ترامپ منتشر شده همگی حامی این پیام بوده است که طرفداران ترامپ از سراسر کشور وارد فرودگاه بین‌المللی «دالس» واشنگتن شدند.

طبق این گزارش، ترامپ هواداران خود را با ادعاهای مکرر و بدون سند و مدرک تقلب و بی‌نظمی گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) تحریک به برگزاری تجمعات اعتراضی کرده است و معترضان قرار است امروز (چهارشنبه) شعار «سرقت را متوقف کنید» سردهند.

ترامپ نیز در پیام‌های توییتری خود با پیش‌بینی اینکه انتظار «تجمع بزرگ» هواداران خود را دارد، گفته است که در ساعت ۱۱:۰۰ صبح چهارشنبه به وقت محلی (۱۹:۳۰ چهارشنبه به وقت تهران) شخصاً در راهپیمایی هوادارانش شرکت خواهد کرد.

وی روز گذشته در پیامی توییتری در این خصوص نوشت: «من فردا در راهپیمایی "نجات آمریکا" در ساعت ۱۱:۰۰ صبح به وقت شرقی در «الیپس» (پارکی واقع در جنوب نرده‌های مقابل کاخ سفید) سخنرانی خواهم کرد. زود حاضر شوید-درها از ساعت هفت صبح به وقت شرقی باز خواهد بود. تجمع بزرگی است!».

روز گذشته، مجوزهایی برای تجمع زنان حامی شعار «اول آمریکا» ترامپ در پارک الیپس و همچنین تجمع ائتلاف هشتاد درصدی «راهپیمایی برای احیا» در میدان آزادی واشنگتن دی سی و تظاهرات «اکثریت خاموش» در فروشگاه ملی صادر شده است.

دانلود

مقام‌های محلی اعلام کرده‌اند که انتظار می‌رود تظاهرات هواداران ترامپ به خشونت و درگیری میان مخالفان و موافقان ترامپ منتهی شود و در همین راستا چند صد تن از نیروهای گارد ملی آمریکا برای مقابله با هرگونه خشونت در تظاهرات هواداران ترامپ به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

روز گذشته‌، رسانه‌ها گزارش کردند که پلیس واشنگتن دی سی در سراسر مرکز شهر تابلوهایی را نصب کرده که در آن در خصوص حمل هرگونه سلاح گرم هشدار داده و آن را غیرقانونی اعلام کرده است.

از طرف دیگر،  «رابرت کونتی» رئیس‌ پلیس موقت واشنگتن دی سی از شهروندان آمریکایی درخواست کرده‌اند که در صورت مشاهده هرگونه فرد مسلح خیلی فوری به پلیس گزارش دهند.

وی روز سه‌شنبه هفته جاری در این خصوص گفت: «افرادی هستند که قصد دارند مسلح وارد شهر ما شوند».

دانلود

علیرغم تکرار ادعاهای ترامپ در خصوص تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان)، مقام‌های ایالتی آمریکا اصرار دارند که انتخابات بدون اشکال برگزار شده و هیچ‌گونه شواهدی از تقلب و دیگر بی‌نظمی‌هایی که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد، وجود ندارد.

طبق این گزارش، تمامی ایالات در آمریکا نتیجه انتخابات را بعنوان نتایج منصفانه و معتبر مورد تأیید قرار داده‌اند و از بین ۵۰ شکایتی که رئیس‌جمهور آمریکا و همپیمانان وی در خصوص تخلف و بی‌نظمی در انتخابات آمریکا در دادگاهها مطرح کرده‌اند، تقریباً همگی رد شده است و همچنین تیم ترامپ در این خصوص دو مرتبه نیز در دیوان عالی آمریکا شکست خورده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابوالقاسم IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    4 0
    اگر دستگاه های سانترفیوژ ایرانی واقعا بونی سازی شده حیف نیست اسمش هم ایرانی بشه به جای این کلمه قلمبه سلمبه بگیم دستگاه گریز از مرکز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس