پروژه ناقص افتتاح شده رئیس جمهور در تبریزحادثه آفرید/ فاز 3 خط یک مترو تعطیل شد - کراپ‌شده

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به حادثه قطار شهری تبریز گفت: متاسفم برای افرادی که باعث شدند فاز ۳ خط یک مترو به دست رئیس جمهور (۲۷ آذر امسال) افتتاح شود.

به گزارش مشرق، در جلسه شورای شهر تبریز موضوع حادثه خروج قطار شهری تبریز از ریل به عنوان موضوع مورد سئوال شهروندان مورد بررسی قرار گرفت و فاز سه خط یک مترو تا مشخص شدن علت حادثه تعطیل شد.

قائم مقام شهردار تبریز در پاسخ به سوال اعضا شورای اسلامی شهر تبریز گفت: صبح روز گذشته بلافاصله بعد از وقوع حادثه عوامل آتش نشانی در محل حضور یافته و تا پاسی از شب مشغول برداشت رام حادثه دیده از روی خط قطار بودند.

رسول موسایی افزود: بعد از وقوع حادثه نگرانی هایی در خصوص حادثه دیدن شهروندان مطرح شد که بلافاصله بررسی و از طریق رسانه ها جزئیات حادثه منتشر شد و اعلام شد که خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

وی اظهار داشت: در خصوص خسارت مالی، از دقایق نخست کارشناسان بیمه در محل حضور یافتند و محل را بررسی کردند.

موسایی گفت: تا دو روز آینده گزارش نهایی در خصوص دلیل حادثه منتشر خواهدشد.

 فعالیت فاز سه خط یک مترو تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

عبدالله تقی‌پور عضو شورای شهر تبریز گفت: در گذشته عدم وجود مانیتورینگ و سیگنالینگ را در ماه های گذشته به اعضا گوش زد کردیم و امروز نیز از نزدیک شاهد صحنه حادثه بودیم.

وی افزود: شکر خدا که شاهد آسیب انسانی نبودیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: پیشنهاد دارم امروز مصوب شود فعلا از فاز ۳ خط یک مترو بهره برداری نشود و ایستگاه آخر محققی یا میدان ساعت باشد.

وی افزود: نباید اجازه می‌دادیم قطار از یک ایستگاه که ایزوله نیست عبور کند و این مشکل ساز خواهد بود.

سونیا اندیش دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: امروز در بازدید میدانی از محل حادثه قطار شاهد بودیم که این مسیر نباید تا زمان تکمیل مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: موضوع دسترسی به ایستگاه از نظر کارگاه ساختمانی نیز باید مورد توجه باشد.

اندیش با تاکید بر اینکه کنترل ها باید افزایش یابد تصریح کرد: تعداد دوربین ها باید افزایش یابد و سیگنالینگ راه اندازی شود.

اندیش با بیان اینکه باید به وضعیت و شرایط کارکنان قطار شهری و سختی کار آنها در زیر زمین توجه شود گفت: پیشنهاد داریم با حضور اعضای شورا از محل حادثه بازدید کنیم.

انتقاد از کم کاری مسئولان در حوزه قطار شهری تبریز

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز نیز با انتقاد از کم کاری مسئولان در حوزه قطار شهری گفت:  نمی‌دانم کی به هشدار ها توجه خواهیم‌ کرد! همواره منتظر هستیم تا اتفاقی بیفتد تا پس از آن پیگیر باشیم و مشکلات را حل کنیم.

وی اضافه کرد: چندین ماه است که پیگیر تحقیق و تفحص از قطار شهری هستم‌ اما تاکنون پاسخی دریافت نکردیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: تعدادی می‌گفتند که مسعودی ریحان غرض ورزی می‌کند اما من با مشاوره و کسب اطلاعات کارشناسان این سخنان را مطرح می‌کردم.

مسعودی ریحان افزود: متاسفم برای افرادی که باعث شدند فاز ۳ خط یک مترو به دست رئیس جمهور افتتاح شود و بدین شکل سرمایه های اجتماعی خود را از دست خواهیم داد.

وی پیشنهاد داد:  جلسه‌ای با حضور مسئولان قطار شهری و خبرنگاران برگزار شود تا دلایل بررسی شود و مسئولین قطار شهری حتی اگر استئفا نکردند معذرت خواهی بکنند.

عذرخواهی از مردم/ کارکنان قطار شهری حقوق نگرفتند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: من به نوبه خود به عنوان عضو شورای شهر از شهروندان معذرت می خواهم، جرا که موضوع سانحه مترو حیاتی است و باید همه‌جانبه به این موضوع پیگیری‌ شود.

کریم صادقزاده ادامه داد: پرسنل سازمان ورزش شهرداری به حراست مترو منتقل شده‌اند و چندین ماه است حقوق آنها پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: بر اثر عدم توجه جدی مدیران  به مسائل کارگری این موضوعات به یک مشکل اساسی تبدیل‌ می‌شود.

صادقزاده اظهار داشت: اخیرا شاهد تجمع مقابل تامین اجتماعی بودیم که در اثر عدم‌ توجه به انتقادات بود در بخش‌های مختلف شهرداری نیز نارضایتی هایی وجود دارد که در صورت عدم توجه به مشکلات ریشه‌ای تبدیل خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: گزارش جامعی از حادثه قطار شهری تهیه شود و شهردار پیگیر رفع مشکلات باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: از شهرداری می‌خواهیم فاز ۳ خط یک مترو فعلا تا زمان بازدید اعضای شورا و تصمیم گیری و حل نواقص استفاده نشود.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: شکر گزاریم که در حادثه دیروز مترو اتفاقی برای شهروندان نیفتاده است.

در این حادثه، راننده لوکوموتیو از ناحیه چشم مصدوم و به بیمارستان منتقل شد. صبح دوشنبه ۱۵ دی ماه، قطار شهری تبریز در فواصل سه راهی امین به سمت لاله  در منطقه قونقا که اخیرا توسط رئیس جمهور افتتاح شد دچار حادثه شده و از ریل خارج شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز در واکنش به این حادثه گفت: حادثه ای که صبح امروز در یکی از ایستگاه های قطار شهری تبریز رخ داد، خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

بهرام فرهخت با بیان اینکه خوشبختانه قطار خالی از مسافر بوده است، افزود: در این حادثه خسارت مالی جزئی به واگن آسیب دیده شده است که از طریق بیمه جبران خواهد شد.

او در مورد علت حادثه هم گفت: علت حادثه توسط کارشناسان سازمان قطار شهری در حال بررسی است و پس از حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

رئیس جمهور در ۲۷ آذر چهار ایستگاه شهید باکری، امام حسین (ع)، سالار ملی و نور مترو تبریز با هزینه‌کردی حدود ۷۵۰میلیاردتومان همزمان با پروژه های شهرداری های کشور افتتاح کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    چقدر پروژه احمدی به گند کشید یکی هم روحانی
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    2 0
    خدا به خیر کنه
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 0
      میگه متاسفم!!! باید اون مردک خائن مقصر رو محاکمه کنید
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    2 0
    *علی برکت الله*
  • علی IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    1 1
    مشرق آخ گفتی یاد ورزشگاه پارس افتادم که معلوم نبود چی چی کاشتن جای چمن و هنوز کامل نشده آقای دکتر اومد افتتاح کرد
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      3 0
      آخه بیشعور چمن ورزشگاه رو با مترو که خسارت جانی و مالی بسیار در پی داره رو یکی میدونی؟ شعورتون در این حد بود که روحانی رو انتخاب کردین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس