چه کسی بهتر از علی کریمی برای فدراسیون فوتبال؟/ چون فوتبال فساد دارد من نمی‌آیم!/ سرخابی‌ها خصوصی نمی‌شوند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: علی کریمی هم با خود من صحبت کرده و من هم از این بابت که می‌خواهد قدم جلو بگذارد خیلی خوشحال شدم. چه کسی بهتر از علی کریمی.

به گزارش مشرق، برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال از سوی شرکت شستا، موضوع خصوصی سازی دو باشگاه سرخابی تهرانی و وضعیت برگزاری مسابقات لیگ برتر موضوعاتی بود که در ارتباط با آنها با یکی از استخوان خرد کرده های فوتبال همکلام شدیم.

خداداد عزیزی درباره موضوعات روز فوتبال به ویژه کاندیداتوری علی کریمی برای شرکت در مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون فوتبال حرف زد.
متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* از بحث خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شروع کنیم. فکر می کنید این اتفاق بالاخره رخ می دهد؟
- سالهاست که از خصوصی سازی صحبت به میان می آید. همه دولتها در این باره حرف زده اند ولی معتقدم احتمالش خیلی کم است. ولی شاید هم شد اما منطق من این را می گوید که حالا حالاها بعید است که این دو باشگاه خصوصی بشوند.

* سطح کیفی مسابقات لیگ برتر در فصل بیستم را چطور ارزیابی می کنید؟
- به نظرم لیگ امسال ضعیف تر از سالهای قبل است. تنها 4، 5 تیم هستند که از بنیه مالی خوبی برخوردارند و وضعیت شان نسبتا بهتر است ولی بقیه وضعیت نامطلوبی دارند و با سختی و مشقت در رقابتها حضور پیدا کرده اند. در چنین شرایطی کیفیت مطلوبی بدست نمی آید.

* شهر خودرو مشهد این فصل با سرمربی جوانی به لیگ برتر آمده است. اوضاع این تیم را چطور دیده اید؟
- شهرخودرو در قیاس با دو سه فصل قبل خیلی از بازیکنانش که از ارکان اصلی اش بودند را از دست داده است. ضمنا این باشگاه آمده و یک مربی جوان را هم بالای سر تیمش گذاشته که خب این مربی جوان هم، مربی بی تجربه ای نیست. رحمتی بیش از 20 سال در سطح اول مملکت فوتبال بازی کرده است. او با امسال من، علی دایی، یحیی گل محمدی، کریم باقری و خیلی از سرمربیان دیگر امروز لیگ برتری همبازی بوده ولی چون تغییر و تحولات در این تیم زیاد بوده زمان می برد تا به شرایط آرمانی مدنظر کادر فنی اش برسد.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی علی کریمی برای حضور در انتخابات فوتبال



* در بحث انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال این روزها حرف از ورود تعدادی از فوتبالیست های نسل جدید است که به تازگی فوتبالشان را کنار گذاشته اند. نظر شما در این باره چیست؟
- این اتفاق خیلی خوبی است که ما ببینیم در همان وهله اول اهالی فوتبال ورود کنند. علی کریمی هم با خود من صحبت کرده و من هم از این بابت که می خواهد قدم جلو بگذارد خیلی خوشحال شدم. چه کسی بهتر از علی کریمی که هم بازیکن تیم ملی بوده، هم جام جهانی رفته و برای باشگاه بایرن مونیخ هم توپ زده است. او بازیکن سال آسیا هم شده است.

* شنیدید که گفته شد شاید علی دایی هم به انتحابات بیاید؟
- اگر علی دایی وارد شود خیلی اتفاق خوبی است. نیازی نیست که کسی درباره سابقه علی دایی حرف بزند. او تحصیلکرده هم هست. ضمن اینکه البته تحصیلات نمی تواند شاخصه قطعی و حتمی برای موفقیت افراد باشد. چون مدرک تحصیلی چیزی است که فقط ثابت می کند شما درس خوانده اید و تحصیلات دارید، ولی ضمانت نمی کند که حتما آدم شایسته و کاربلدی باشید و بتوانید کاری را به سرانجام برسانید.

* بیشتر در این باره توضیح می دهید؟
- در هر رشته ای به ویژه فوتبال که با بقیه فرق می کند نیروهای متخصص دور از مرکز اصلی کار هستند. البته نمی خواهم سیاسی حرف بزنم ولی متأسفانه در کشور ما، کلا به تخصص اهمیت داده نمی شود و می بینید که طرف فارغ التحصیل رشته کشاورزی است و می رود مدیرعامل باشگاه می شود! که این دو اصلا ربطی به هم ندارند. یکسری افراد هم هستند که ادعا می کنند فوتبالی هستند ولی دو نفر قبولشان ندارند چون همه می دانند پشتوانه شان چه کسانی هستند و با چه لابی گری هایی وارد فوتبال شده اند. آخر سر هم کاشف بعمل می آید که در فصل نقل و انتقالات خود آقای مدیرعامل می خواسته بازیکن به مربی تحمیل کند. حالا درباره همان بازیکن و کسانی که پشت سر بازیکن هستند هم حرفهایی زده می شود که مایه تأسف است.

* خود شما هم به ورود به انتخابات و کاندیدا شدن برای ریاست فدراسیون فکر کرده اید؟
- نه !من دوست دارم که زندگی خودم را داشته باشم و متأسفانه فوتبال ما اینقدر فساد دارد که من اصلا حوصله اش را ندارم. یک زمانی است که شما می گویید 100 تا آیتم داریم و 80 تای آن ایراد دارد و می گویید باید این 80 ایراد را درست کنیم ولی من معتقدم فوتبال ما از 100 آیتم 90 درصدش ایراد دارد و ایرادها تعمیر شدنی هم نیستند و نیاز است تا تخریب شده و دوباره از نو ساخته شوند. این از حوصله و صبر من، حداقل در این مقطع خارج است.

* علی کریمی تقریبا به طور جدی گفته می آید. نظر شما در این باره چیست؟
علی کریمی را می شناسم. اگر هم بتوانند یک نقطه ضعف به او وارد کنند این است که می گویند او زود عصبانی می شود. عصبی شدن علی کریمی دلیل دارد. آدمی که سالم است و سلامت زندگی می کند وقتی فساد و ناهنجاری می بیند، چیزهایی می بیند که با اصول و عرف و منطق فرق دارد، تحملش را ندارد و به او فشار می آید. ولی علی کریمی آدم سلامتی است و چه کسی بهتر از علی کریمی؟ حالا علی کریمی یک مثال است که الان وارد این ماجرا شده است، اصلا من می گویم مجید نامجومطلق بیاید، چه ایرادی دارد؟ خدابیامرزد، مرحوم ناصر حجازی، هم سوادش را داشت، هم وجهه اش را داشت، آدم سلامتی هم که بود و اعتبار لازم را به عنوان کسی که در جام جهانی به میدان رفته بود را هم داشت. استایلش و همه چیزش به این کار می خورد اما خب خودش نیست و خدا رحمتش کند. من یکمرتبه یاد آن خدابیامرز افتادم. اصلا سایر چهره ها! مگر اینهایی که رییس فدراسیون شدند چه کاره بودند؟ چکار کردند؟

* به نظر شما چه کسی بهتر درد فوتبال را می فهمد؟
- سوال من این است که اگر یک فوتبالی بیاید که حتی سه کلاس سواد دارد بدتر از اینها می خواهد عمل کند که در چند سال اخیر پدر فوتبال ما را درآوردند؟ آیا در بدترین حالت کاری می کرد که الان ساختمان فدراسیون فوتبال و ساختمان باشگاه پرسپولیس را به حراج بگذارند؟ قطعا اگر فوتبالی بود زیر آن تعهدات الکی نمی رفت. حالا خروجی اش چه شد؟

* به نظر شما بهترین فرد برای ریاست فدراسیون فوتبال کیست؟
- یکی از اهالی فوتبال و فعلا علی کریمی که الان هم آمده برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس