رییس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال: تا پایان سال از شستا فرصت گرفتیم

رییس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: در پرونده شستا تقاضای فرجام خواهی کردیم که هزینه دادرسی آن حدود ۵۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش مشرق، «صفی‌الله فغان‌پور» روز دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی درباره مشکلات به وجود آمده در ماجرای شستا برای فدراسیون فوتبال اظهار داشت: تا کنون رقمی حدود ۱۶ میلیارد تومان به این شرکت پرداخت شده و پولی هم به ما پس داده نشده است. اگر دوستان قبول نداشتند که پول را به صورت ریالی دریافت کنند باید پول را به ما پس می‌دادند. ویلموتس می‌گفت قبل از دیدار با عراق تقاضای فسخ کرده ولی بعد از آن با او مذاکره کردیم و او روی نیمکت تیم ملی نشست. بحث بین ما و ویلموتس همین است. او پذیرفته و مذاکره با فدراسیون را قبول کرد که دوباره در دیدار با عراق روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

وی افزود: بعد از صدور حکم مبلغ ۶۸ میلیارد تومان کارشناسی کردند و ما هم به این موضوع اعتراض کردیم ولی باید بابت این اعتراض ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کردیم که این اتفاق نیفتاد. در ادامه تقاضای فرجام خواهی کردیم که هزینه دادرسی چیزی حدود ۵۰۰ میلیون تومان است که معلوم نیست بتوانیم این رقم را پرداخت کنیم. اگر این کار صورت بگیرد پرونده پیگیری خواهد شد هر چند تا پایان سال به ما فرصت داده شده است.

بیشتر بخوانید:

چرا مقصران قرارداد ویلموتس مثل متخلفان اقتصادی محاکمه نمی‌شوند؟

رییس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال همچنین درباره مطالبات از فیفا گفت: این رقم معادل هفت میلیون یورو است. پولی که نزد فیفا است مربوط به باشگاه‌ها نیست چون فدراسیون فوتبال تعهدی نسبت به باشگاه‌ها ندارد و موضوع باشگاه‌ها از طریق سازمان لیگ پیگیری می‌شود. فیفا در هر مقطعی پولی را به فدراسیون‌ها اختصاص می‌دهد. مثلا بابت کرونا بودجه‌ای را در اختیار تمامی فدراسیون‌ها قرار داد. اینها تناقض نیست چون ممکن است هر بار به مطالبات ما اضافه شود.

وی ادامه داد: مگر تحریم‌ها تازه به وجود آمده است؟ ۴۰ سال است دچار این مشکل هستیم. در گذشته مربیانی مثل کی‌روش از طریق فیفا حقوق خودش را دریافت می‌کرد. در خصوص پرداختی‌های ویلموتس ۲ نامه در اختیار ما است که دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در یکی از آن نامه‌ها اعلام کرده به دلیل قوانین جدید تحریم‌ها، بانک‌ها اجازه‌ای برای پرداخت پول به حساب سفارت جمهوری اسلامی ایران ندارند. دبیر کل فیفا هم به ما نامه نوشت که با توجه به تحریم‌های مختلف بین‌المللی علیه ایران، تمامی شرکای بانکی، هرگونه پرداخت‌ها به ایران را متوقف کرده‌اند. این اتفاق درست در زمانی اتفاق افتاد که باید مطالبات ویلموتس را پرداخت می‌کردیم. بیش از ۱۰ نامه نوشتیم که مطالباتمان را دریافت کنیم. همچنان برای پرداخت مطالبات اسکوچیچ هم نامه نوشتیم که مطالبات وی از طریق فیفا پرداخت شود چون ما حتی به صورت چمدانی هم نمی‌توانیم پولی را منتقل کنیم. پنج ماه حقوق مارک ویلموتس را پرداخت نکردیم و او اصرار داشت وقتی این شرایط وجود دارد قراردادش را فسخ کند.

فغان‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: برای گرفتن مطالبات از فیفا به وزارت ورزش نامه زدیم، آن وزارتخانه هم به وزارت تعاون نامه نوشت و از این طریق با شستا برای پرداخت مطالبات ویلموتس ۲ میلیون یورو قرض بگیریم. بعد از آن پول را به حساب ویلموتس در ترکیه واریز کردیم و البته مردم بدانند هنوز ویلموتس به خاطر همان تحریم‌ها نتوانست پول را دریافت کند. فقط ۱۷۵ هزار یورو از این حساب برداشت شده و بقیه پول در حساب باقی مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    خوب که چی؟!مربی که دوزارم نمی ارزه برای چی باید میلیون یورو براش هزینه کرد اونم بابت بیعردگی ها مسئولان در قرارداد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس