کد خبر 1163820
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

همان طور که از نام فن کویل مشخص است، این دستگاه از دو جزو مهم و ساختاری یعنی فن و کویل ساخته شده که در کنار یک یکدیگر نقش تاثیرگذاری را در سیستم تهویه مطبوع و چرخه گرمایش و سرمایش ایفا میکنند، شرک ت فنی مهندسی آسا تهویه گزارش جامعی را درباره طرز کار دستگاه فن کویل تهیه کرده در ادامه تقدیم حضور شما میشود. (برای مشاهده فن کویل کلیک کنید)

ساختار دستگاه فن کویل

همانطور که گفته شده در ساختار فن کویل از لوله هایی که به آن ها کویل گفته میشود به همراه فن استفاده شده است،  طرز کار دستگاه فن کویل به این شکل میباشد که یک سوپاپ سونولوئیدیدر ورودی کویل ها قرار گرفته و نقش آن کنترل جریان آب سرد و یا آب گرم ورودی به آن است؛ اطراف فن دستگاه فن کویل نیز با توجه به دمای مورد نیاز تغییر می کند. بدین ترتیب در روزهای گرم سال، آب سرد وارد کویل شده و لوله های مسی و نیز پره های آلومینیومی آن سرد می شود و همزمان با چرخش فن، هوا با این سطوح سرد برخورد کرده و دمای آن کاهش می یابد.

جالب ترین بخش در کار دستگاه فن کویل این است که در روزهای سرد سال نیز به جای آب سرد، آبگرم در کویل جاری شده و این بار لوله های مسی و پره های آلومینیومی کویل، گرم می شود و هوای گرم از دستگاه خارج می گردد.

معرفی انواع دستگاه فن کویل

حال که به طور کلی با طرز کار دستگاه فن کویل آشنا شدیم، نوبت به آن میرسد که بدانید فن کویل های ها از نظر سلیقه، کاربرد و محل نصب در اشکال متفاوتی ساخته می شوند که عبارتند از:

  • فن کویل سقفی توکار
  • فن کویل سقفی روکار
  • فن کویل زمینی روبرو زن یا بالازن
  • فن کویل دیواری
  • فن کویل کاستی
  • فن کویل کانالی

درمورد ساختار این مدل های فن کویل نیز لازم است بدانید، ساختار فن کویل زمینی با دیواری و سقفی تا حد زیادی یکسان بوده و فقط فن کویل کانالی کمی ساختاری متفاوت تر دارد، البته این را نیز به خاطر داشته باشید که  برخی مدل هی فن کویل کانال ندارند و فقط هوای داخل ساختمان را به گردش درآورده و دمای آن را کاهش یا افزایش می دهند.

 ارتباط بین بویل و فن کویل

تصویر کنید در یک مجتمع مسکونی و ساختمانی بزرگ که از سیستم تهویه مطبوع فن کویل در حال استفاده میباشد، صدها دستگاه فن کویل در نقاط مختلف نصب شده و همگی با لوله کشی آب سرد و گرم به سیستم های مرکزی چیلر یا مینی چیلر، بویلر موتورخانه یا پکیج اتصال می یابند. چون در این سیستم، دمای هر دستگاه را می توان به صورت مستقل و جداگانه تنظیم کرد، استفاده از این سیستم گزینه بسیار خوبی برای اماکنی است که هر اتاق یا سالن آن به کنترل جداگانه دما نیاز دارد.

کاربرد های استفاده از فن کوئل یا همان فن کویل

کاربرد اصلی دستگاه فن کویل همانطور که حدس زده میشود در سیستم حرارت مرکزی ساختمان هاست،. در تابستان ها از چیلر تراکمی یا چیلر جذبی جهت تهویه ساختمان به کمک فن کویل استفاده شده  که در این روش از طریق پمپ ها به طرف مصرف کننده ها یعنی فن کویل ها و یا هواساز ها  فرستاده میشوند و از طریق انتقال حرارت اجباری با فن، هوا را از روی کویل عبور داده و باعث تغییر دمای هوا  می گردد.

بزرگترین مزیت و کاربرد دستگاه فن کویل این است که میتوان از آن در هر دو فصل زمستان و تابستان برای تولید هوای گرم و سرد استفاده نمود، به عبارت دیگر فن کویل یکی از بهترین تجهیزات دستگاه های دو فصلی می باشد که در فصل تابستان هوای خنک و در فصل زمستان هوای گرم را فراهم می کنند.

فن کویل های کاستی چهار طرفه که به نوع چهار لوله ای معروف هستند، به صورت همزمان و جداگانه دارای لوله های گرمایشی و سرمایش است که این مدل بسیاری از کاربری ها مورد استفاده و رایج است، در این حالت هم آب گرم و هم آب سرد در کویل های جداگانه در گردش است و بستگی به نیاز افراد بر روی حالت های مختلف تنظیم می گردد.

اجزای دقیق دستگاه فن کویل

  • کویل: کویل یک لوله مسی است که آب سرد یا گرم از داخل آن عبور میکند؛ علت مسی بودن کویل ها نیز هم انتقال حرارت بالای آن میباشد.
  • فیلتر: برای اینکه هوای خروجی از دستگاه دارای گرد و غبار کمتری باشد از یک فیلتر سیمی بر روی این دستگاه استفاده می‌شود.
  • فن یا بلوور: این تجهیز روی الکتروموتور نصب شده و به وسیله گردش آن، جریان هوا ایجاد می‌شود.
  • الکتروموتور: وجود این قطعه برای به گردش درآوردن فن استفاده بوده و معمولا به صورت تکفاز و سه دور (تند، کند و متوسط) هستند.

خدمات فروشگاهی و تعمیر فن کویل آسا تهویه

شرکت فنی و مهندسی آسا تهویه با چندین سال سابقه در زمینه فنی و مهندسی بهترین نوع خدمات را برای تمامی مشتریان داشته و در صورتی که قصد استفاده از خدمات تعمیر فن کویل و تعمیر موتورخانه و چیلر را دارید می‌توانید با این شرکت تماس حاصل نموده تا تکنسین و متخصصان این شرکت در اسرع وقت این خدمات را به شما عرضه کنند.

بهترین برندهای فن کویل

دستگاه فن کویل موجود در کشور ما مدل های و برندها مخلفی داشته که برخی از آنها تولید داخلی نیز هستند و کیفیت مطلوبی دارند، از برند های فن کویل های موجود در بازار ایران، می توان برند فن کویل ساراول، برند فن کویل ساران، فن کویل تهویه و برند های مدیا و ال جی را نام برد.

خرید با گارانتی و تضمینی فن کویل

باتوجه به توضیحات ارائه شده انتظار میرود که دستگاه فن کویل برای پروژه های ساختمان سازی به صورت انبوه خریداری و استفاده شود، در این شرایط استفاده از فن کویل هایی که با کیفیت بوده و قیمت مناسبی نیز داشته باشند برای پیمانکاران در اولویت میباشد، بنابراین برای مشاهده و خرید انواع مختلف فن کویل در کیفیت بالا کافی است وارد وبسایت شرکت آسا تهویه https://asatahvieh.com/ شده و یا نام این شرکت را در موتورجستجوگر خود وارد کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس