هواداران شیخ زکزاکی در نیجریه مراسم سالگرد شهید سلیمانی را برگزار کردند - کراپ‌شده

هواداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه اولین مراسم سالگرد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش را برگزار کردند.

به گزارش مشرق، شماری از هواداران «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر مسلمانان نیجریه اولین مراسم سالگرد شهادت «سردار قاسم سلیمانی»  و «ابومهدی المهندس» را برگزار کردند.

هواداران شیخ زکزاکی روز یکشنبه در ایالت «کانو» جنوب غربی نیجریه با در دست داشتن تابلوهایی که در آن تصاویر شهید سلیمانی نمایان بود، در این مراسم حضور یافتند.از نکات دیگر قابل توجه در این مراسم شرکت بانوان محجبه نیجریه‌ای در مراسم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

«محمد علی بک» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه نیز روز یکشنبه در گفت‌وگو با روزنامه «اجوکیشین مانیتور»  به مناسبت سالگرد به شهادت رسیدن سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد که سردار سلیمانی حامل پیام صلح برای منطقه بود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اهداف حضور سردار سلیمانی در عراق گفت: «شهید حاج قاسم سلیمانی رسماً به دعوت مقام‌های عراقی به بغداد سفر کرده بود. او حامل پیام سیاسی برقراری صلح در منطقه بود. قرار بر این بود که این پیام از طریق عراق به مقام‌های سعودی نیز ابلاغ شود. در حقیقت، (سپهبد) سلیمانی علاوه بر تسلط بر امور نظامی، در زمینه دیپلماسی و حفاظت از صلح و کاهش تنش‌ها و گسترش دوستی در منطقه نیز کوشا بود.»

این دیپلمات ایرانی با غیرقانونی توصیف کردن اقدام تروریستی ایالات متحده در به شهادت رساندن سردار ایرانی در خاک عراق ادامه داد: «متأسفانه، دولت تروریست ایالات متحده، با ترور یک مقام خارجی، حاکمیت ملی عراق را درون قلمرو عراق نقض کرد که این اقدامی کاملاً غیرقانونی و در تناقض با قوانین و ضوابط‌های بین‌المللی است».

علی بک در خصوص هدف پشت پرده واشنگتن از ترور فرمانده سابق قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: «بدون شک، ترور کارشناس مبارزه با تروریسم سردار سلیمانی با هدف تضعیف عزم ایران برای رهاسازی منطقه از بحران ساختگی صورت گرفت که ایالات متحده و همپیمانان این کشور به منطقه تحمیل کرده‌اند اما این اقدام شرورانه به جای آنکه جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند، عزم این کشور در مقابله با اینگونه ارتش‌های نیابتی را تقویت کرد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    2 1
    خاک تو سر دولت ما انگار فقط در ایران کرونا بوده. البته از دولتی که برا مذاکره با قاتل سردار له له میزنه نباید توقع دیگری داشت.
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    3 1
    ماشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس