تجمع بزرگ مردم عراق در میدان التحریر

تظاهرات گسترده هزاران عراقی که از بامداد امروز خود را به میدان التحریر بغداد رسانده بودند تا در مراسم بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شرکت کنند، برگزار شد.

سرویس جهان مشرق - ظهر امروز، تظاهرات گسترده هزاران عراقی که از بامداد امروز خود را به میدان التحریر بغداد رسانده بودند تا در مراسم بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شرکت کنند، آغاز شد.

در این زمینه، فرودگاه بین‌المللی بغداد که محل جنایت تروریست‌های آمریکایی در ترور فرماندهان مقاومت است شب گذشته شاهد تجمع مردم عراق بود. همچنین مردم عراق در بغداد با برگزاری مراسم نمادین تشییع پیکر شهدای مقاومت اولین سالگرد شهادت این بزرگواران را گرامی داشتند.  در این مراسم مردم عراق  عکس های بزرگی از سردار سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس را در دست داشته و شمع روشن کرده بودند.

مشارکت‌کنندگان در این تجمع بر ادامه راه شهیدان سلیمانی و المهندس تاکید کردند. در داخل شهر بغداد نیز مردم عراق با برگزاری تظاهراتی یکصدا فریاد می‌زدند: از اخراج آمریکایی‌ها کوتاه نمی‌آییم.

تجمع دوستداران مکتب شهید سلیمانی در بغداد

سازمان حشد شعبی عراق نیز لاشه خودرویی که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در آن توسط بالگرد آمریکایی مورد هدف قرار گرفتند را در محل شهادت دو فرمانده بزرگوار مقاومت قرار داد. دیوارهای جاده منتهی به فرودگاه بغداد نیز با تصاویر شهید سلیمانی و شهید المهندس مزین شده است.

در منطقه «الکریعات» بغداد مردم و مسئولان و نمادهای دینی و عشایر و مقامات حشد شعبی مراسمی در یادبود شهدای مقاومت برگزار و تاکید کردند که شهیدان سلیمانی و المهندس در قلب ملت عراق هستند.

حضور پرشور مردم عراق در محل عروج حاج قاسم
حضور پرشور مردم عراق در محل عروج حاج قاسم

در کربلا نیز مراسم گرامیداشتی به همین مناسبت برگزارشده و مردم با تشییع نمادین پیکر شهیدان سلیمانی و المهندس و نیز شهدای حشد الشعبی که در دسامبر 2010 در حمله آمریکایی‌ها به شهادت رسیدند به آنها ادای احترام کردند.

تجمع دوستداران مکتب شهید سلیمانی در بغداد

در جنوب بصره نیز مردم عراق در تجمعی گسترده یاد شهدای مقاومت را گرامی داشتند.

حاضران در این تجمع اظهار داشتند که این شهدای بزرگوار جان گرانقدر خود را در راه مقابله با دشمن نثار کردند و از همین جا به آمریکا می‌گوییم که راه شهدای خود را ادامه خواهیم داد و انتقام خون آنها را می‌گیریم.

در این مراسم یادبود، سران عشایر و فرماندهان حشد شعبی نیز حضور داشتند و حاضران تاکید کردند که مقاومت با ترور شهید سلیمانی و شهید المهندس متوقف نمی‌شود و تلاش برای پایان دادن به حضور اشغالگران آمریکایی در عراق همچنان ادامه دارد.

تجمع دوستداران مکتب شهید سلیمانی در بغداد

در استان بغداد همچنین مردم منطقه «الشعاله» با برگزاری مراسم یادبودی در اولین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت، جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس را محکوم و تاکید کردند که قاتلان باید مجازات شوند.

در استان «دیالی عراق» نیز مردم با برگزاری مراسم مشابه سایر شهرها به شهادای مقاومت ادای دین و احترام کردند.

مراسم اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس علاوه بر مناطق مذکور در شهرهای «الدبولی» در استان «واسط» و «الرمیثه» در استان «المثنی» و شهرهای استان «الدیوانیه» نیز برگزار شد و حاضران بر ادامه راه این شهدای بزرگوار تاکید و اعلام کردند از آنجایی که این فرماندهان بزرگ بزرگترین خطر برای مقاصد پلید آمریکا بودند، به دست تروریست‌های آمریکایی به شهادت رسیدند.

مشارکت اقلیت‌های قومی و مذهبی عراق در تظاهرات

«سید عمار حکیم» رئیس جریان «الحکمه الوطنی» عراق در جریان این مراسم بر نقش برجسته دو شهید بزرگوار در مقابله با استکبار و تروریسم تاکید کرده و خواستار وحدت ملی برای مقابله با فتنه ها شد.

همچنین از ساعات اولیه صبح امروز خیابان های منتهی به میدان التحریر بغداد شاهد حضور صدها نفر از مردم عراق برای شرکت در تظاهراتی است که اواخر همین امروز آغاز خواهد شد.  این تظاهرات در میان اقدامات شدید امنیتی و استقرار گسترده نیروهای نظامی امنیتی اطلاعاتی و نیروهای هشت شعبی برگزار می شود.

آتش زدم پرچم آمریکا در میدان التحریر

 در این تظاهرات مردم یکپارچه خواستار اخراج آمریکایی ها از خاک کشورشان هستند.  مقامات عراقی امروز را در کشورشان تعطیل رسمی اعلام کرده و اداره کل راهنمایی و رانندگی عراق جاده ها و چهار راه های منتهی به میدان التحریر را بسته و تردد خودروها در این منطقه ممنوع است.

کلیپ‌هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد مردم عراق در حالی که تصاویر شهید سلیمانی و شهید المهندس را دست دارند به سمت میدان التحریر حرکت می‌کنند.

شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های مختلف عراقی و خارجی در حال پوشش این تجمع پرشور مردم عراق در تجدید پیمان با فرماندهان شهید خود هستند. تجمعی که تحت شعار «شهادت و حاکمیت» در حال برگزاری است.

برقراری تدابیر شدید امنیتی در بغداد برای تامین امنیت شرکت‌کنندگان در مراسم سالروز

فرماندهی پلیس بغداد امروز طی بیانیه‌ای از آغاز تدابیر لازم مربوط به تامین امنیت تجمع‌های پایتخت عراق در نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد و اعلام کرد که تمامی یگان‌های فرماندهی عملیات تحت نظارت «ماجد الموسوی» رئیس پلیس بغداد، امنیت تجمع‌های یادبود و بزرگداشت این شهدا و نیز راهپیمایی‌ها را برعهده گرفته‌اند.

«طارق اسماعیل» رئیس اداره راهنمایی و رانندگی بغداد نیز دیروز خبر داده بود که برخی خیابان‌های نزدیک به دو منطقه الکرخ و الرصافه برای تامین امنیت این مراسم مسدود خواهند شد. قرار است این مسدود بودن تا ساعت ۱۶:۰۰ امروز ادامه یابد.

ازدحام بی‌سابقه در ورودی‌های پایتخت عراق 

رسانه‌های عراقی از ازدحام و ترافیک بی‌سابقه در ورودی‌های پایتخت عراق از سمت جاده بین‌المللی و پایگاه کالسو الحله تا ایست ۵۷ بغداد خبر دادند و اعلام کردند که چنین تصاویری تنها در روزهای برگزاری مراسم بزرگ مذهبی در ورودی‌های بغداد مشاهده می‌شود.

سردادن شعار ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی

امروز همچنین شمار زیادی از جوانان عراقی که خود را فرزندان شهید ابومهدی المهندس نامیدند با شعارهای ضد آمریکایی و ضداسرائیلی و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، از باب شرقی وارد میدان التحریر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پری مجرد42ساله IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    59 3
    چقدر مردم عراق خوبند گریه کردم
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      43 5
      یه زمانی صدام و بعدش نیروهای آمریکایی اینا رو به گلوله می بستند به جرم همکاری با ایران. با وجود ایران الان می تونند نفس بکشند و راهپیمایی کنند
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      33 2
      درود بر سردار دلها مرگ بر آمریکا
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      8 0
      حاج قاسم: من حریف شما هستم/ معنای سخن سردار یعنی همین راهپیمایی، چه انگیزه ای این جماعت را جمع کرد، رابطه قلبی و دلی با سردار، چه کسی میتواند چنین تجمعی برگزار کند؟ آنهم با پول؟ بسم الله اگر کسی بلد است شروع کند،
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    37 3
    ای جانم غرب گدا ها به فنا رفتند .
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    56 1
    ظاهرا کرونا فقط تو کشور ما هست!
    • BE ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      50 3
      به خاطر غرب گدا ها که هم چیز رو از غرب کپی برداری میکنند حتی راه مبارزه با بیماری ساده سرما خوردگی!
  • امیر IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    33 3
    تعجب میکنم که چرا ما توی تهران هیچ کاری نکردیم!!!
    • احمد IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      1 1
      از کودکی بزرگ شده مسجدم در سال ۹۹ بخاطر کرونا شاید ۱۰ بار بیشتر مسجد نرفتم .نرفتنم به معنای بدی نیست احترام به دیگران و خودم هست.
  • عباس IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    15 1
    درود بر سردار دلها
    • FR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      9 6
      بخاطر این ما در ایران کاری نکردیم که بعضی از سران ما مثل دولتی ها از مرگ می ترسند اگر قرار بود تجمعی صورت بگیرد که بیشتر از اینها هم مردم می آمدند همان روز رسانه های غرب گرای داخلی و در راس آن ریئس جمهور طی سخنانی این تجمع را بخاطر سلامت مردم کاری ناثواب قلمداد می کردند و جه ها که نمی گفتند ببینید اصلا از ماسک هم خبری نیست مثل اینکه اینها برخلاف رئیس جمهور ما که رفتن جلو سیل را بی عقلی قلمداد می کرد به آن هم گفتند زکی
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    22 3
    اینهم پاسخ رای ممتنع سیاستمداران عراق به ایران. احسنت بر این ملت فهیم عراق
  • فرزاد IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    20 0
    زمانی که علی (ع) درحال بازگشت از صفین بودن یکی از مجاهدان اهی کشید وگفت کاش برادرم دراین جهاد بود واین پیروزی رامیدید امیرالمومنین فرمود ایا قلب برادرت باما بود گفت اری بخدا اومشتاق جهاد بود امابیمار بود ونتوانست بیاید فرمودن اودراجرجهادما شریک است ونتنها او بلکه همه ایندگان که دلهایشان باماست دراجرجهادما شریکند .....خدایا این شهدارا دربهشت رضوان قرارده وشفاعتشان راشامل ماکن ودراجرشان شریک گردان....
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    33 0
    دمشون گرم.... انشاءالله هوشیاری و بیداری، در همه ارکان اون کشور رسوخ کنه.....
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    7 0
    به بهانه کرونا کل ایران در تعطیلات است.. کرونا چرا در عراق موثر نیست؟ خبری هست که ما نباید بدانیم؟
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    10 0
    سه دهه پبش اگر به کسی می گفتی چند سال دبگر مردم عراق در قلب این کشور با تصاویر امام خمینی در دست برعلیه امریکا تظاهرات خواهند کرد عاقلان و اهل ظاهر و مدعیان تدبیر به حرفت میحندیدند!
  • کیایی IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    6 0
    خدا حفظشون کنه ما که به بهانه کرونا یواش یواش از نفس کشیدنم محروم میشیم
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    4 0
    احسنت پاسخ دندان شکنی می‌تواند باشد به صهیون آفرین بر شما ملت غیور عراق.
  • امیر IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    4 0
    ای جانم حاج قاسم
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    1 0
    ایران ⁦❤️ ⁩العراق لا یمکن الفراق
  • Ali Mousavi IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام و درود خداااا بر دلاور مرد ایرانی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی چراااا ما سالگرد با شکوهی مثل برادران عراقی نگرفتیم؟....
  • صمد IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    این است اجر پاک بودن مردمی بودن که میلیونها نفر در کشورهای دیگر در سالگردات بگریند
  • علی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    سلام بر مردم شریف وبا بصیرت عراق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس