سردار سلیمانی نمایه حاج قاسم نمایه سردار قاسم سلیمانی نمایه

مجید شاکری بیان کرد: بخش مهمی از ثبات ارزی از فروردین تا آذرماه سال ۹۸ در کشور مربوط به این می شد که ایران توانسته بود علی رغم فشارهای آمریکا یک شبکه تسویه ارزی برای واردات کالاهای اساسی ایجاد کند.

به گزارش مشرق، مجید شاکری، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: بخش مهمی از ثبات ارزی از فروردین تا آذرماه سال ۹۸ در کشور مربوط به این می شد که ایران توانسته بود علی رغم فشارهای آمریکا یک شبکه تسویه ارزی برای واردات کالاهای اساسی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

دلارهایی که با تدبیر حاج قاسم نصیب ایران شد

وی بیان کرد: ضمانت امنیتی بر روی شبکه تسویه ارزی کالاهای اساسی وجود داشت و بی تردید زدن این شبکه برای آمریکایی ها ایجاد هزینه می کرد و آنها ناچار بودند با شبکه مزبور بسازند.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: این شبکه روی بستر امنیتی ساخته شده بود و شهید حاج قاسم سلیمانی نقش بسیار مهمی در چیدمان آن داشت. بعد از فقدان حاج قاسم آمریکایی ها جرات کردند روی این شبکه قیود جدیدی بگذارند.

وی ادامه داد: بخشی مهمی از افزایش نرخ ارز هم در بهمن و اسفند ماه سال ۹۸ و هم در وقایع بهار سال ۹۹ مربوط به ارز کالاهای اساسی بود که نتیجه نهایی این شد که بخش مهمی از کالاهای اساسی در عمل از دایره شمول ارز رسمی و چهار هزار و ۲۰۰ تومانی خارج شود.

مجید شاکری گفت: شبکه ای که بر اساس دستورات حاج قاسم سلیمانی ساخته شده بود نقش بسیار مهمی در ثبات ارزی سال ۹۸ کشور داشت.

منبع: نود اقتصادی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس