کد خبر 116342
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰

تظاهرات تاریخی آمریکا در روز کارگر در حالی در نیویورک برگزار شد که معترضان با تأکید بر بی‌عدالتی دولت در برخورد با کارگران خواستار تغییر در وضعیت امور در آمریکا شدند.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از شبکه راشاتودی نوشت: در روز جهانی کارگر، هزاران تن از مردم آمریکا از ساحل به ساحل این کشور به خیابان‌های آمریکا آمدند تا نشان دهند که روح جنبش "تسخیر وال استریت" هنوز زنده است.

 

هزاران تن از مردم نیویورک در روز کارگر به منظور آنکه نشان دهند جنبش ضدسرمایه‌داری "تسخیر وال‌ استریت" که از این شهر نشأت گرفت، هنوز زنده است به خیابان‌های "بیگ اپل" (Big Apple) آمدند و با برگزاری تظاهرات گسترده خواستار تغییرات شدند.

 

بر اساس این گزارش، گرچه درخواست‌های گسترده برای برگزاری اعتصاب عمومی در نیویورک محقق نشد اما تظاهرات گسترده روز کارگر در این شهر نشان داد که هنوز جنبش ضدسرمایه‌داری تسخیر وال استریت زنده است.

 

تظاهرات کنندگان در حمایت از پیام "عدالت برای همه در آمریکا" به خیابان‌های نیویورک آمدند و تظاهرات تاریخی آمریکا در روز کارگر در این شهر مشاهده شد.

 

به دلیل بحران اقتصادی آمریکا بسیاری از مردم این کشور از وضعیت اقتصادی و اشتغال خود راضی نیستند و گزارش‌های رسیده از تظاهرات روز کارگر در نیویورک حاکی از آن است که بسیاری از تظاهرات‌کنندگان را بیکاران آمریکایی تشکیل می‌دادند.

 

بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان اوایل بعداظهر روز گذشته در حداقل چهار پارک اصلی منهتن تجمع کردند و برخی از آنها نیز در مقابل شعبات بانک‌های آمریکایی، و شرکت رسانه‌ای "نیوزکورپوریشن" مردوخ تجمع کردند و جمعی دیگر نیز شعارهایی سر می‌دادند تا اعتراض خود را به وضعیت کنونی امور در آمریکا اعلام کنند.

 

راشاتودی ادامه داد، در حالیکه هدف اصلی تظاهرات جنبش "تسخیر وال استریت" تقاضا برای ایجاد اصلاحات در نظام مالی آمریکا است، تظاهرات روز گذشته بیشتر بر ایجاد تغییر در آمریکا متمرکز است.

 

تظاهرات کنندگان از پارک میدان "مدسن" تا میدان پنجم نیویورک، همگی خواستار اجرای عدالت برای قشر کارگر و طبقه متوسط آمریکا شده بودند.

 

یکی از معترضان 37 ساله به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: بدون قشر کارگر، ما هیچ تولیداتی نداریم و این دلیلی است که این تظاهرات آغاز شده است. وضعیت کارگران خوب نبوده است. مردم استثمار می‌شوند و ناهمخوانی بسیار زیادی در درآمد افراد وجود دارد و این همان دلیلی است که ما تظاهرات کردیم.

 

بر اساس این گزارش، گرچه تظاهرات در نیویورک در بیشتر بخش‌ها صلح‌آمیز بود اما تعدادی از تظاهرات کنندگان در منهتن دستگیر شدند و درگیری‌هایی در این مناطق گزارش شده است.

 

در غروب روز کارگر نیز گزارشهایی منتشر شد که در سواحل شرقی آمریکا تظاهرات آرام بوده است اما در بخش غربی و در "اوکلند"، "کالیفرنیا"، مأموران پلیس به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کردند و تعدادی نیز دستگیر شدند اما تعداد دقیق آنها اعلام نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس