آموزش و پرورش کمترین تخلف مالی را دارد

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: آموزش و پرورش کمترین تخلف را در دستگاه دیوان محاسبات دارد و انحراف از معیارها حداقلی است.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش در شانزدهمین نشست گفتگوی هفته وزارت آموزش و پرورش که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: همه معتقدند و اذعان دارند که آموزش و پرورش مهم است اما کار خاصی هم برای آن نمی‌کنند. آموزش و پرورش یک دستگاه فراگیر، فرهنگی و متعلق به همگان است. همه مردم و مسئولان یا فرزند داشته‌اند یا دارند یا یکی از اعضای خانواده و بستگان نزدیک شان دانش‌آموز هستند و ارتباط نزدیکی با دستگاه تعلیم و تربیت دارند.

بیشتر بخوانید:

قرائت گزارش تفریغ بودجه ۹۸ در مجلس توسط بذرپاش

رئیس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: آموزش و پرورش دستگاه بزرگی با ۱۵ میلیون دانش‌آموز و بیش از یک میلیون پرسنل است. ما موظف به رعایت شکل قانون هستیم چون آموزش و پرورش یک دستگاه اجرایی است و حسابرسی ما حسابرسی رعایت این قوانین است. هنوز بودجه عملیاتی دست ما نیست و بودجه‌ای که خود شما هم به استان‌ها ابلاغ می‌کنید عملیاتی نیست و تا محقق نشود توقعاتی به جا می‌ماند.

وی بیان کرد: مکانیزم‌های ابلاغی آموزش و پرورش مبتنی بر این موضوع نیست و کار ما را هم در عملیات حسابرسی سخت می‌کند. دیوان محاسبات موظف به رعایت شکل قانون است، به موضوع تفاوت تطبیق و افزایش ضریب ۱.۱ حق شغل برای نیروهای آموزشی در این جلسه اشاره شد. قانون می‌گوید ۱.۱ حق شغل برای نیروی آموزشی تخصیص یابد، شکل قانون نیروی آموزشی و اداری را جدا کرده، پس دیوان هم شکل قانون را رعایت می‌کند. البته هرجا بتوانیم کمک می‌کنیم. هر کجا که بتوانیم قانون را تفسیر کنیم به نفع آموزش و پرورش تفسیر می‌کنیم، نظر ما این است که حتماً کارگروه مشترکی با وزارت آموزش و پرورش تشکیل شود تا مشکلاتی از این دست حل شود.

بیشتر بخوانید:

متن کامل تفریغ بودجه ٩٨ +دانلود

بذرپاش اظهار کرد: کار خلاف قانون هرچقدر هم به ظاهر خوب باشد اثرات تخریبی‌اش در بلندمدت بیشتر است. آموزش و پرورش کمترین تخلف را در دستگاه دیوان محاسبات دارد و انحراف از معیارها حداقلی است.

وی ادامه داد: درست است که ۹۷ درصد منابع شما صرف حقوق و دستمزد می‌شود، اما در همین حقوق و دستمزد، در دستگاه‌های دیگر دارد اتفاقات دیگری می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه اکنون سال آخر دولت است، گفت: در این ماه‌های پایانی دولت برخی مدیران تصمیم نمی‌گیرند و کاری نمی‌کنند برای آنکه گیر نهادهای نظارتی چون ما نیفتند. برخی مدیران تصمیم نمی‌گیرند و ضرر آن بیشتر است. ما تا روز آخر باید تصمیم بگیریم و حرکت کنیم که کارها روی زمین نماند. در اینجاست که شجاعت معنا دارد.

بیشتر بخوانید:

بذرپاش: ۶۸ درصد احکام بودجه ۹۸ ناقص یا فاقد عملکرد بود

بذرپاش با بیان اینکه یک جای دیگر که می‌توانیم به شما کمک کنیم اجرای سند تحول بنیادین است، عنوان کرد: بسیاری دستگاه‌ها اسناد بالادستی دارند مانند سند تحول در آموزش و پرورش. در کارگروهی که تشکیل خواهد شد تا جایی که بشود برای تحقق هر بندی از سند تحول که بتوانیم کمک کنیم همراه هستیم و اعلام آمادگی می‌کنیم.

رئیس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: اکنون میزان تحقق اهداف سند برنامه ششم توسعه را احصا کرده‌ایم و گزارشی ارائه خواهیم کرد. همانطور که گزارش تفریغ بودجه را هم اعلام می‌کنیم. درباره برنامه توسعه هم این کار را انجام می‌دهیم و یک گزارش وضعی تا دو سه هفته آینده ارائه می‌کنیم. در تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۹ معافیت آب و برق و گاز آمده است. سال ۹۷ حدود ۳۵ میلیارد تومان آن عمل شد در حالی که تا ۱۰۰ میلیارد تومان جا داشت. از این بخشودگی می‌توانید استفاده کنید و ما می‌توانیم به شما در این زمینه کمک کنیم. اماکنی که متعلق به آموزش و پرورش است و باید تخلیه شود دیوان می‌تواند کمک کند. درباره تفاوت تطبیق ۱.۱ حق شغل هم در کارگروه مشترک کمک می‌کنیم.

بذرپاش درباره پرداخت عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش طبق قانون شوراهای آموزش و پرورش گفت: درباره وصول عوارض شهرداری‌ها در همان کمیته مشترک موضوع را پیگیری می‌کنیم. موضوع دیگر تغییر کاربری فضاهای آموزشی است. آموزش و پرورش مجوز قانونی داشته است اما شاید قدری به علت رویه‌های اداری و ملاحظات اجتماعی محتاط عمل کرده است. اکنون زمان خوبی است و می‌توانیم کمک کنیم که این کار را انجام دهید.

وی ادامه داد: حتماً نشست امروز، خیر زیادی خواهد داشت. آموزش و پرورش را سازمان خودمان می‌دانیم. کنار آموزش و پرورش هستیم و برای فرزندان کشورمان هر کاری که در چارچوب قانون لازم است انجام می‌دهیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    11 2
    آموزش و پرورش که پول نداره اگر اونها هم وضع مالیشون خوب بود دست کمی از بقیه نداشتند آب نمی بینند وگرنه شناگران ماهری هستند
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    7 1
    خخخخخخ اموزش و پرورش که مالی نداره که تخلف کنه!!!!
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    4 0
    البته فکر کنم باید تعویق حتی یکساله حقوق معلمان حق التدریس و به کار گیری تقریبا رایگان نیروهای خرید خدمات تخلف محسوب شود!!
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    8 0
    بیشترین فساد را چرا نمیگویی؟
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      6 0
      احتمالا نفت هست یا صمت
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      7 0
      نفت و دارايي و گمرك
  • DE ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    7 0
    کدام وزارت‌خانه کمترین تخلف مالی را دارد؟ وزارت صمت . چون هرچی ماموران دیوان محاسبات میرن کنترل کنند میگیره اون سمت میرن اون سمت میگیره این سمت هر سمتی میرن میگیره یه سمتی دیگه . بعد اصلا تخلفاتش مشخص نمیشه ومشغول ضمه میشه منظور مشمول زمان میشه . جدا وزارت صمت تا حالا به کدام سمت میرفته؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس