کد خبر 1163298
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
هنوز درباره عرضه خودرو در بورس با وزیر صمت به توافق نرسیده ایم

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با عرضه خودرو در بورس، این محصول با قیمت واقعی به فروش می‌رسد. منابع حاصل از مابه التفاوت قیمت هم صرف توسعه ناوگان عمومی و افزایش تولید خواهد شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حجت الله فیروزی درباره طرح تحول صنعت و بازار خودرو، اظهار داشت: کلیات طرح تحول صنعت و بازار خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال این طرح در مجلس تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید:

روزهای بلاتکلیفی بورس‌بازان

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: هدف اصلی طرح تحول صنعت و بازار خودرو، عرضه خودرو در بورس کالا است. با عرضه خودرو در بورس، این محصول با قیمت واقعی به فروش خواهد رسید. در این صورت دیگر شاهد سوءاستفاده دلال‌ها و به وجود آمدن قیمت حاشیه بازار نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه با عرضه خودرو در بورس شاهد افزایش کیفیت خودرو هم خواهیم بود، گفت: با عرضه خودرو در بورس، تعداد خودروهای تولیدی کشور هم افزایش می‌یابد. علاوه بر آن شاهد افزایش کیفیت خودروهای تولیدی هم خواهیم بود. سرمایه‌های سرگردان موجود در بازار که بعضاً در مسیر خرید و فروش طلا و ارز قرار می‌گیرد هم مدیریت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: از جمله مهم‌ترین اقداماتی که در راستای مدیریت بازار خودرو کشور باید انجام شود، این است که با قیمت‌های حاشیه بازار خودرو مقابله شود. متأسفانه دلالان ،خودروی تولیدی کارخانه را به روش‌های مختلف خریداری و در بازار آزاد با چندبرابر قیمت می‌فروشند.

فیروزی تصریح کرد: دلیل این موضوع، مدل‌های ناکارآمد فعلی در عرضه خودرو است. خودرو باید به صورت شفاف و در اتاق شیشه‌ای بورس کالا آن هم با قیمت واقعی معامله شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 1
    یا خدا باز چه کلاهی قراره سرمون بره - نمیشه مسولین زحمت بکش و کاری نکنن
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 0
    همه اینا مزخرفه.فقط باید بازار از انحصار این دو تا بیرون بیاد.واردات ازاد بشه..شما هر چی رو که میشه اجازه واردات میدید که هم‌اقلام غیر ضروری هستند و هم داخل تولید میشه،چرا نمیذارید خودرو با همین دلار ازاد وارد بشه.مگه‌ خودرو کالای ضروری و تاثیرگذار نیست!؟
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 0
    پول‌دارا، پول‌دارتر میشن.......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس