کتاب‌های خریداری شده از نمایشگاه مجازی نهایتاً ۶ روزه به دست خریدار می‌رسد

مسیر به نحوی تعریف شده تا کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه مجازی کتاب از ۳ تا ۶ روز به دست خریداران برسد. ضمنا ما با وجود افزایش هزینه‌ها تعرفه‌ها را افزایش ندادیم و بالا هم نمی‌بریم.

به گزارش مشرق، رمضانعلی سبحانی‌فر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران درباره امکان ارسال کتاب  به خارج از کشور با آغاز نخستین نمایشگاه کتاب مجازی اظهار داشت: ما به عنوان شرکت پست برای ارسال بسته و دیگر مرسولات به خارج از کشور مشکلی نداریم، اما باید نحوه پرداخت‌ها با ساز و کار مشخصی تعریف شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از دوره آتی امکان ارتباط مخاطبان خارجی برای خرید فراهم می‌شود، گفت: ما از این دوره هم امکان ارائه خدمات به مخاطبانمان در خارج از کشور را داریم، اما باید درگاه پرداخت و هزینه پرداختی و هزینه کتاب مشخص شود. از این رو ممکن است طی جلسه‌ای این موضوع را با وزارت ارشاد مطرح کنیم. 

سبحانی‌فر با تاکید بر آنچه پیش از این درباره ارسال کتاب‌ها اعلام کرده بود هم توضیح داد: ما مسیر را به نحوی تعریف کرده‌ایم که از ۳ تا ۶ روز مرسولات به دست خریداران برسد. این نکته هم حائز اهمیت است که ما با وجود افزایش هزینه‌ها تعرفه‌ها را افزایش ندادیم و بالا هم نمی‌بریم. اما تاکید بر این داریم تا در این زمان معین مرسولات به دست مخاطبان نمایشگاه کتاب مجازی برسد. هرچند برای روستاهای دورافتاده کشور بازه هفت روزه را تعریف کرده‌ایم. ولی معمولا در تهران و شهرستان‌ها سه تا ۶ روزه کتاب‌ها ارسال می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس پیرامون نحوه ارسال بسته‌ها گفت: از ناشران درخواست می‌کنیم مرسولات را در لفاف مخصوص کتاب قرار داده و ارسال کنند تا از آسیب دیدن کتاب‌ها جلوگیری شود. برخی‌ها از لفاف غیراستاندارد استفاده می‌کنند که به لحاظ ضخامت استاندارد نیست. از این رو تاکید می‌کنیم از لفاف مخصوص کتاب یا جعبه‌های مخصوص کتاب استفاده کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم در طول برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب سرویس مناسبی ارائه کنیم تا هموطنان راضی باشند. با این همکاری و تسهیل در خریدآنلاین، هم واسطه‌ها حذف می‌شوند و هم مرسوله به راحتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت پست در پایان درباره دغدغه کنونی ناشران و مخاطبان در راستای تحویل به موقع کتاب‌ها گفت: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های لازم فراهم باشد تا تاخیری در این روند رخ ندهد. اگرچه شرایط کنونی متفاوت بوده و عادی نیست، اما تلاشمان این است که در کم‌ترین زمان کتاب به دست مخاطبان و متقاضیان برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس