کد خبر 1162679
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
انتقاد روسیه به خروج آمریکا از برجام

رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) با تاکید بر موضع این کشور از خروج آمریکا از برجام و مخالفت واشنگتن با تایید بودجه سازمان ملل متحد انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون روز جمعه به ریانووستی گفت: منافع آمریکا  غالبا با منافع بشریت تناقض پیدا می کند و آمریکا در هنگام تایید بودجه سازمان ملل متحد بار دیگر موقعیت بازیگر ضدجمعی خود را اثبات کرد.  

 در پایان نشست مجمع عمومی سازمان ملل تنها آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه بودجه سه میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلاری ۲۰۲۱ سازمان ملل متحد رای مخالف دادند اما ۱۶۷ کشور در مخالفت با آمریکا به بودجه پیشنهادی برای سازمان ملل رای موافق دادند.

بیشتر بخوانید:

تیر ترامپ برای تحریم ایران مجدد به سنگ خورد

مقام پارلمانی روس خاطرنشان کرد که روز پنجشنبه در هنگام تایید بودجه سازمان ملل متحد که توسط کشورهای دیگر تایید شد، آمریکا با آن مخالفت کرد.

کاساچوف یادآوری کرد: واضح است آمریکا که در آن اعتراض های ضدتبعیض نژادی آرام نمی گیرد، از حمایت از بودجه سازمان ملل بخاطر تامین مالی برنامه ای به مناسبت سالروز بیانیه دوربان کنفرانس جهانی مبارزه با نژادپرستی و تبعیض نژادی و ناشکیبایی در ارتباط با آن خودداری کرد.  

وی ادامه داد: در همین حال نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد موضع کشور خود را چنین بیان کرد که به عقیده وی بیانیه دوربان ماهیت ضداسراییلی دارد. در آن همایش واقعا بیانیه ای در محکومیت اسراییل صادر شد.

وی افزود: اما آن سند اقدامات ضدیهودی و ضداسلامی را نیز محکوم کرد اما بدیهی است که امریکا این بخش را نادیده می گیرد.

مقام پارلمانی روس به کنایه گفت: منابع مالی مالیات دهندگان آمریکایی باید منطقی، موثر و بر طبق منافع آمریکا مصرف شود.

 کاساچوف گفت: آنچه که بیشتر ریاکارانه به نظر می رسد بخش دوم توجیه آمریکا علیه بودجه سازمان ملل است و همان طور که "کیلی کرافت" سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت آمریکا از اینکه سازمان ملل پیش تر تحریم های لغو شده در مورد ایران را مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت احیا نکرد به شدت ناامید شده است.  

وی افزود: به این نکته باید توجه کرد که آمریکا بطور یکجانبه از برجام خارج شد و به این وسیله به مکانیسم بسیار مهم بین المللی برای کنترل تحقیقات در ایران ضربه زد.  

رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون تصریح کرد: تلاش کنونی آمریکا برای رفع مسوولیت از خود و مقصر دانستن دیگران و متهم کردن سازمان ملل به اتخاذ نکردن تدابیر کافی در مورد ایران، یک اقدام دیگر واشنگتن علیه منافع جامعه جهانی است.  اکثر کشورها از جمله متحدان نزدیک آمریکا از حمایت از این اقدام واشنگتن خودداری کردند.  

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سه هفته قبل از تحویل قدرت به "جو بایدن" رییس جمهوری منتخب این کشور، با دادن رای منفی به بودجه سازمان ملل متحد بر سر اختلاف درباره اسرائیل و ایران، آخرین ضربه خود را به این سازمان وارد کرد اما این اقدام حمایت بین المللی را در پی نداشت.

"کیلی کرافت" سفیر آمریکا در سازمان ملل، مخالفت خود را با این بودجه که شامل هزینه برگزاری بیستمین سالگرد کنفرانس سازمان ملل برای مقابله با نژادپرستی در سال ۲۰۰۱ در دوربان آفریقای جنوبی است، ابراز داشت.

آمریکا کنفرانس دوربان آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۱ میلادی را برا ی همبستگی با اسرائیل و در اعتراض به آنچه محکومیت تل آویو از سوی کشورهای مسلمان خواند، ترک کرده بود.

کرافت همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل از آمریکا به عنوان بزرگترین تامین کننده بودجه این سازمان نام برد و گفت : ما به مواضع خود پایبندیم و از آنچه درست است، حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال، از بیانیه دوربان چیزی برای حمایت باقی نمانده است، این موضوع را تحریک علیه رژیم صهیونیستی خواند.

کشورهای عضو سازمان ملل به طور جداگانه موافقت خود را با این تصمیم که از تلاش های مربوط به برگزاری کنفرانس دوربان حمایت می کند، اعلام کردند و این موضوع با ۱۰۶ رای موافق، ۴۴ رای ممتنع و ۱۴ رای مخالف از جمله آمریکا و اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان تصویب شد.

سفیر آمریکا همچنین از این موضوع گلایه کرد که کشورش هنگام تلاش برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران در پی نقض توافق هسته ای، هیچ گونه کمکی از سوی این سازمان دریافت نکرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    2 0
    لعنت براسراییل وننگ بردولت ترامپ که مردم امریکابیشترشان نون برای خوردن ندارندوتو صف غذاوامیستندمجبورندبرای منافع اسقاطیل مالیاتهای سنگین پرداخت کنند. انشالله تیرغیب به سمت ترامپ خطانمیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس