عراق|جزئیات کشف مین در نزدیکی آب‌های بین‌المللی؛ انگشت اتهام به سوی عربستان نشانه رفت

منابع عراقی ضمن تشریح کشف مین چسبیده به یکی از کشتی‌ها در آب‌های بین‌المللی که ۲۸ مایل از بنادر نفتی عراق فاصله دارد، به جزئیات آن پرداختند.

به گزارش مشرق به نقل از شفق نیوز، در حالی که در ۲۴ ساعت گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره وجود مین در نزدیکی یک نفتکش در نزدیکی آب‌های سرزمینی عراق منتشر شده بود، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز جمعه توضیحاتی در این خصوص منتشر کرد که براساس آن یک مین چسبیده به یکی ازکشتی‌ها در منطقه انتظار در آب‌های بین‌المللی که ۲۸ مایل از بنادر نفتی عراق فاصله داشته شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید:

در بیانیه اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است: ساعت چهار عصر پنجشنبه ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰، شیء ناشناس چسبیده شده به بدنه یکی از کشتی ها در آبهای بین المللی و در ۲۸ مایلی از بنادر ما شناسایی و رصد شد. تیم خنثی کننده مشغول خنثی کردن این مین هستند و کشتی مورد هدف تخلیه شده است و نیروی دریایی ما تلاش زیادی به همراه تیم خنثی کننده برای موفقیت در خنثی کردن این مین به عمل می‌آورند.

یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه اعلام کرد که تیم خنثی کننده مواد منفجره نتوانسته است که مین چسبیده به یکی از کشتی‌ها در آبهای بین المللی از بنادر نفتی عراق را خنثی کند و تیم ویژه این نوع مین‌ها فرا خوانده شده است.

این منبع با اشاره به اینکه نیروهای خنثی کننده مواد منفجره مین ۳۰ کیلویی چسبیده به بدنه نفتکش وابسته به شرکت صادرات نفت «سومو» در نزدیکی اسکله بندر فاو در استان بصره کشف کرده‌اند، گفت: تیم خنثی کننده اظهار ناتوانی کرده است؛ زیرا این مین دریایی با مین‌های زمینی که قبلا آنها را خنثی کرده است تفاوت زیادی دارد. این نوع مین ها با ارتعاش یا حرکت یا لمس منفجر می‌شوند.

همزمان برخی شبکه های اجتماعی عراقی اعلام کردند: درخصوص طرف‌هایی که اقدام به این مین گذاری کرده‌اند اظهار نظرهای  مختلفی مطرح شده است. ضمن اینکه این احتمال توسط منابع غیر رسمی  مطرح شده است که این اقدام از سوی عربستان و با هدف اثرگذاری بر تولید نفت عراق صورت گرفته باشد و با وجود فشارهای ریاض، حاضر به کاهش تولید خود نشده است.

این در حالی است که پلیس بصره هرگونه طرح برای از کارانداختن بندر «ام قصر» با کشتی بمب‌گذاری شده مشابه آنچه درباره انفجار بندر بیروت رخ داد را رد و اعلام کرد: در برخی شبکه‌های اجتماعی اخباری جعلی مبنی خنثی سازی طرح نابودی بندر «ام قصر» با کشتی بمب‌گذاری شده مشابه انفجار بندر بیروت مخابره کرده‌اند. منبع این خبر فیسبوک و بی  اساس است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهراد IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    14 2
    عراق هم دوست و دشمن خود را نمی شناسند خوبی های ایران را فراموش کرده حالا نوبت این هست ک بدی ها ی کشورهای دیگ را ببیند تا قدر بداند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس