کد خبر 1161750
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
دومین شکایت نمایندگان از رئیس جمهور به دلیل نقض و استنکاف از قانون

عضو هیئت رئیسه مجلس از شکایت تعدادی از نمایندگان از رئیس جمهور در قالب ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس به دلیل نقض و استنکاف از قانون خبر داد.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: تعدادی از نمایندگان در قالب ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس از حجت‌الاسلام حسن روحانی به دلیل نقض اصل ۱۲۶ و ۷۷ قانون اساسی شکایت کردند.

بیشتر بخوانید:

دولت هفت تپه ۲۴۰۰ میلیاردی را ۶ میلیارد فروخت

متن طرح شکایت نمایندگان از دولت در این‌باره در قالب ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس به شرح زیر است:

موارد اعلامی استنکاف و نقض:

اصل یکصدوبیست و ششم(۱۲۶)قانون اساسی و قوانین بودجه سنواتی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ کل کشور

بیشتر بخوانید:

دولت روحانی کدام قوانین را اجرا نکرده است؟

بر اساس اصل یکصدو بیست و ششم(۱۲۶)قانون اساسی «رئیس جمهور مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور را مستقیماً بر عهده دارد و می‌تواند اداره آنها را به عهده دیگری بگذارد» براساس گزارش تفریغ بودجه سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ کل کشور احکام متعددی از قوانین مذکور توسط دستگاه‌های مجری اعم از بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه کل کشور، وزارتخانه‌های نفت، نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، علوم،تحقیقات و فناوری و کشور، سازمان هدفمندی یارانه‌ها، بنیاد شهید و امور ایثارگران و نهاد ریاست جمهوری اجرا نشده است و یا در اجرای احکام قوانین مذکور انحراف صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

۷۴۶ روز تاخیر روحانی در ابلاغ قوانین

با توجه حکم اصل یکصد وبیست و ششم(۱۲۶) قانون اساسی امور مربوط به بودجه کل کشور به عهده رئیس‌جمهور است و رئیس‌جمهور در خصوص نقض، عدم اجراء یا استنکاف و انحراف از تکالیف بودجه مطابق اصل مذکور مسئول بوده و مطابق ماده ۲۳۴ موارد اعلامی نقض و استنکاف از تکالیف و احکام قوانین بودجه سنواتی متوجه آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم می‌باشد.

با توجه به مطالب فوق الذکر نقض اصل ۷۷ قانون اساسی توسط آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور آشکار است و مطابق ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی تقاضای بررسی نقض قانون توسط ایشان و معرفی وی به مقامات صالحه قضایی را دارد، صدها صفحه مستندات موجود است که در زمان مقتضی ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    18 2
    ایوللللللللللللللللللللللللللللللل بر شما عزیزان بکشینش به میز محاکمه که بدبختمون کرده
  • پسر IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    5 7
    آیا این شکایت ها به نتیجه خواهد رسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا فقط برای مردم گفته میشود؟؟؟؟؟؟
  • Shahrokh IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    خدایا خودت تقاص این ملت را هز این دولت ویژه خوار سرتا پا سیاسی ودروغگو که تنها هنرش همین بود...ما باید..ماباید...ماباید...ماباید.بود وهیچ هنری دیگری حز هوچی بازیهای سیاسی نداشت حیف از رایهای ملت به رحل سیاسی که اصلا در قواره رئیس حمهوری نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس