فارس من|‌ مساجد باز است، اما برپایی نماز جماعت ممنوع

مخاطبان مطالبه بازگشایی مساجد برای برپایی نماز جماعت را دارند، اما مسئولین متولی مساجد می‌گویند تابع تصمیمات ستاد کرونا هستند و مسئولین وزارت بهداشت نیز می‌گویند تغییری در تصمیمات گذشته ندادیم.

به گزارش مشرق، کمپینی در سامانه فارس من منتشر شده است که مردم درخواست بازگشایی مساجد از سوی ستاد ملی کرونا را دارند که در این سوژه آمده است:

« اجتماع بازار یا اجتماع مسجد مسئله این است.

بعد از صحبت حضرت آقا در مورد اجتماع ماه رمضان عوامل پشت پرده سریعا مساجد را تا ۱۵ اردیبهشت تعطیل کردند. علت آن شاید ایجاد حاشیه امن برای دولت و مجلس فعلی از امان ماندن در مقابل انتقادات مسلمین و ائمه جمعه‌ها بود. ابتدا باید معنی اجتماع را درست بفهمیم، اگر مسجدی با جمعیت ۳۰ نفره با حداقل زمان ممکن برای نماز و با حفظ حدود شرعی و رعایت نکات بهداشتی نماز جماعت برگزار کند آیا این امر اجتماع محسوب می شود یا نمی‌شود؟ اگر اجتماع محسوب می‌شود پس چرا اجتماع چند ساعته مردم در بازار و اتوبوس و مترو اجتماع محسوب نمی‌شود؟ و اگر اجتماع در مسجد با شرایط فوق اجتماع نیست چرا مساجد باید تعطیل باشند؟ نکند که دشمن قصد دارد دین را به حاشیه ببرد؟ اجتماع اربعین را کنسل کند و....»

نماز جماعت جزو گروه ۴ مشاغل است

براساس اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا هم‌اکنون در کشور شهر قرمز نداریم و شهرها در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند که در این شهرها نیز به ترتیب گروه مشاغل ۱، ۲ و ۳ و در وضعیت نارنجی نیز گروه مشاغل ۱ و ۲ فعالیت می‌توانند فعالیت داشته باشند. براین اساس برگزاری نماز جماعت در مساجد جزو گروه ۴ به حساب می‌آید که همچنان برگزاری آن مجاز اعلام نشده است.

محدودیت‌ها، مشابه قبل است

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: روند محدودیت‌ها براساس رنگ شهرها تغییری نکرده است و همان محدودیت‌های گذشته کماکان ادامه دارد.

نماز جماعت در برخی مساجد به خصوص تهران دایر است

مسؤولان امور مساجد در تهران و سایر شهرهای کشور نیز برگزاری و بازگشایی نماز جماعت در مساجد را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا می‌دانند، این در حالی است که هم اینک در بسیاری از مساجد به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

مساجد برای غیر نماز باز است

البته مساجد کشور این روزها برای خدمات اجتماعی مختلف باز است و صحنه جمع‌آوری پول و تهیه بسته ارزاق برای نیازمندان و یا تولید ماسک و تهیه آبمیوه و سوپ برای کادر درمان فعال هستند. همچنین اقامه نماز به صورت فرادی نیز در مساجد بلامانع است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    3 0
    کافی شاپ ها باز است و دراردن ماسک مجاز
  • عبدالله مومن IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    6 0
    فقط حضور در شمال و پارتی و جوج زدن و مراسم خسرو آواز و .... ایرادی ندارد و کرونا هم در خواب است
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      1 3
      البته نماز جماعت درعموم مساجد دار المومنين شهر مقدس قم با رعايت پروتكل هاي بهداشتي و استفاده از ماسك اقامه مي گردد.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 4
    همینطور دری وری ببافید رعایت بهداشت در کرونا ربطی به مسجد وبازار ندارد همه باید رعایت کنند اگر کسی رعایت نکزد باید با ان شدیدا برخورد شود مگر قرار است مجرمین معلم وراهنمای مردم باشند که میگویید چون انها رعایت نمیکنند ما هم رعایت نکنیم
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      1 0
      در مسجد همه خیلی بیشتر رعایت میکنن جعیت هم کمه ولی باز ممنوعه که خیلی کار زشتیه
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      1 0
      رعایت یعنی تعطیلی نماز مسجد ؟
  • علی IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    6 0
    این هم یکی از توطئه های دشمنان خارجی و عوامل داخلی ونفوذی ها میباشد چون مسجد یکی از کانونهای مهم اجتماعع وفرهنگی است که از صدر اسلام تا کنون محور وحدت بخش مسلمین وکانون مبارزه با دشمن بوده کهبا این برنامه فعالیت های آن محدئد شده و مسئولین غربگرا شدند مجری برنامه های دشمن که انشاء الله شکست خواهند خورد.البته با همت واعتراض مومنین.
  • صادق پری وردین ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    از ماس که بر ماس کار ما آدمها به جایی رسیده که به جای خداوند هم حکم میدیم. و میگوییم : نماز جماعت شامل انسانهای سالم و... میباشد!!!!! ورود افراد بیمار و ... اکیدا ممنون!!!!! وای بر ما که به جای الله قضاوت میکنیم وای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس