**

مدیر انتشارات بوستان کتاب قم گفت: ناشران غیردولتی باید خلأها را پر کنند و وجوهی از شخصیت سردار سلیمانی که کار نشده، مورد توجه قرار گیرد و کار تکراری ارائه ندهند زیرا...

به گزارش مشرق، محمدباقر انصاری، مدیر نشر بوستان کتاب با اشاره به تولید آثار مکتوب درباره سردار شهید سلیمانی گفت: از سال گذشته تا امروز آثار بسیاری در رابطه با سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی منتشر شده است که برخی از آنها به موازات هم منتشر شده‌اند، در حالی که نباید موازی‌کاری و صفرپژوهی کرد.

وی افزود: اگر مؤسسه، ناشر یا نویسنده‌ای می‌خواهد کاری در رابطه با شهید سلیمانی انجام دهد، باید خلأهای موجود را پر کند نه اینکه کاری ضعیفتر از دیگران عرضه کند یا اینکه کار دیگران را با رنگ و لعاب جدیدتری منتشر کند. این کار پژوهش‌موازی است و به سمت کتابسازی خواهد رفت.

انصاری با بیان اینکه شناسایی ابعاد شخصیتی وی یکی از مسائل مهم برای نوجوانان و جوانان است، ادامه داد: مسلماً مؤسساتی که متولی این امر هستند به بهترین شکل ممکن این کار را خواهند کرد. اما در کنار این، ناشران غیردولتی باید خلأها را پر کنند و وجوهی از شخصیت سردار سلیمانی که کار نشده، مورد توجه قرار گیرد و کار تکراری ارائه ندهند زیرا اگر تکرار عمقی نداشته باشد فایده‌ای نخواهد داشت. 

وی بیان کرد: می‌توان درباره خاطرات، گفت‌وگوها و سخنرانی‌ها، پژوهش‌های ژرفی انجام داد، اما برای شناسایی و شناساندن شخصیت ایشان نیاز به اتاق فکر هست تا بهترین الگو در قالب پژوهش معرفی شود.

مدیر انتشارات بوستان کتاب قم با بیان اینکه به دلیل حساسیت بالای خلق اثر درباره سردار سلیمانی نباید مانند یک جریان زودگذر با این مسئله برخورد کرد، گفت: تولید پادکست‌ها و درام‌های نمایشی به ویژه نمایشنامه‌های رادیویی در فضای مجازی می‌تواند برای مخاطبان گروه‌های گوناگون مؤثر باشد. در حوزه نشر کتاب هم، با توجه به شناختی که از مخاطب در کشورمان داریم، رمان و مجموعه داستان کوتاه می‌تواند اثرگذار باشد. زیرا در هر کشوری عموماً یک قالب مخاطب بیشتری دارد. مثلاً در آمریکای جنوبی بیشتر مردم زندگینامه می‌خوانند چون دنبال راه‌های نرفته هستند و می‌خواهند تجربیات خود را در عرصه زندگی بیشتر کنند.

وی ادامه داد: برای مخاطب کودک و نوجوان نیز ضروری است در قالب داستان‌های کوتاه آثار خوبی تولید شود زیرا در عکس‌های پرشماری نزدیکی قلبی این شهید به کودکان و نوجوانان را دیده‌ایم که نشانه مودت و محبت به آنهاست. از این رو در این زمینه قابلیت لازم وجود دارد که شهید سلیمانی به عنوان یک الگوی بزرگ و قهرمان برای بچه‌های امروز که بیش از هر زمان دیگری نیاز به قهرمان در زندگی خود دارند، تبیین شود. حتی در حوزه پویانمایی نیز ساخت یک اثر فاخر با استقبال کودکان و نوجوانان مواجه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس