تفاوتی ندارد فرزند شما مهدکودک و پیش‌دبستانی را تجربه کرده باشد یا نه؟ آموزش اصولی دروس و یادگیری مفاهیم کتب درسی از سال اول دبستان به طور جدی شروع می‌شوند و تا زمانی که کودکان بر مباحث این پایه تحصیلی به خوبی مسلط نشوند، نمی‌توانند این مسیر پر فراز و نشیب را تا دوره دانشگاه طی کنند. در این میان شیوع کرونا باعث شد کودکانی که برای اولین بار پا به مدرسه گذاشته و دوره تحصیلات خود را به تازگی شروع کرده‌اند، با سردرگمی، مشکلات درسی، ضعف در دروس پایه و معضلات مشابه آن مواجه شوند. این موضوع به یک دغدغه جدی برای خانواده‌ها هم تبدیل شده و اغلب آن‌ها دنبال یک راهکار اصولی برای بهبود شرایط تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی به ویژه اول دبستان هستند. آموزش فارسی اول دبستان به عنوان قدم اصلی یادگیری زبان فارسی و آموزش ریاضی اول دبستان برای درک مفاهیم پایه ریاضیات را باید جدی گرفت. اما واقعا چه راهکاری می‌توان برای این موضوع ارائه کرد؟ آیا می‌توان به بهبود وضعیت تحصیل دانش‌آموزان پیش از شروع سال تحصیلی جدید امیدوار بود؟ با لوح دانش 

 برای بررسی شیوه‌های آموزشی مختلف همراه باشید.

والدین جایگزین نامناسب برای آموزش اول دبستان

خیلی از افراد تصور می‌کنند والدین به ویژه مادران به خوبی می‌توانند از پس آموزش دوره ابتدایی و به طور خاص دانش‌آموزان اول دبستان برآیند. تنها نتیجه این تصور غلط پایه درسی ضعیف و بی‌انگیزگی و احساس ناخوشایند دانش‌آموزان کم سن‌وسال برای یادگیری دروس است.

هرچند با شیوع کرونا و دوره قرنطینه افراد زیادی دورکار شده‌اند، اما دورکاری چیزی از حجم کار افراد شاغل کم نکرده است. خیلی از مادران هم پابه‌پای پدر خانواده شاغل هستند و چه در کار حضوری یا خانه دوندگی‌های خود را دارند. گاهی هم پیش می‌آید پدران و مادران کودکان دیگری هم دارند که باید به آن‌ها رسیدگی کنند. در نتیجه طبیعی است که زمان کافی برای پرداختن به دروس فرزند کوچک خود را نداشته باشند؛ اما حتی در صورتی که والدین از نظر زمانی شرایط مناسبی برای آموزش فارسی اول دبستان یا آموزش ریاضی اول دبستان داشته باشند، باز هم توانایی، دانش و تجربه کافی برای این موضوع را ندارند و به عبارت دیگر صلاحیت آموزش را ندارند؛ چراکه سیستم آموزشی، شیوه‌های آموزش، مفاهیم درسی، روش حل مسائل ریاضی اول دبستان یا متدهای آموزش مباحث و... تغییرات بسیار چشمگیری داشته‌اند و والدین نمی‌توانند با یک ذهن ناآماده به فرزندان خود در این مقطع حساس کمکی کنند.

بنابراین تکیه به دانش پدران و مادران برای تدریس به کودکان اشتباه است و نباید روی این گزینه برای کمک به کودک حساب کرد.

فرزند بزرگ‌تر خانواده؛ بله یا خیر؟

هرچند خواهران و برادران بزرگ‌تر که مقاطع تحصیلی دوره دبستان را اخیرا پشت سر گذاشته‌اند، نسبت به والدین دانش به‌روزتری دارند، اما دغدغه درسی، وقت کم، بیان نامناسب و حتی استفاده از شیوه‌های آموزش اشتباه باعث می‌شود این افراد حتی از پدران و مادران هم گزینه غیرقابل‌اعتمادتری باشند؛ بدیهی است فرزند بزرگ‌تر خانواده نسبت به درس و تحصیل فرزند کوچک‌تر احساس مسئولیت و نگرانی نداشته باشد و نتواند آموزش کامل ریاضی اول ابتدایی را به یک خردسال ارائه دهد. در شرایط فعلی هریک از فرزندان خانواده به تنهایی درگیر مباحث درسی خود به ویژه در آموزش ریاضی هستند و نمی‌توانند برای دیگران زمان صرف کنند.

در نتیجه فرزند بزرگ‌تر خانواده‌ها هم انتخاب عاقلانه‌ای برای یادگیری فارسی اول دبستان و کمک به آموزش ریاضی اول ابتدایی در خانه نیستند.

تدریس خصوصی ریاضی اول دبستان در خانه

راهکار دیگری که نسبت به دو گزینه قبل انتخاب مناسب‌تری است، فراهم کردن شرایطی برای آموزش خصوصی ریاضی اول دبستان با استفاده از دانش دبیران و مدرسان تدریس خصوصی است. همچنین به لطف وجود دبیرانی برای همه دروس و همه مقاطع می‌توانید برای تدریس خصوصی فارسی اول دبستان و سایر دروس این پایه هم از کمک همین افراد استفاده کنید.

البته با توجه به اینکه اغلب پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی با کمی شدت یا ضعف شرایط و مشکلاتی مشابه دانش‌آموزان دوره اول دبستان را دارند، شما می‌توانید برای هر پایه تحصیلی یا درس دیگر مانند آموزش ریاضیات دوم دبستان یا آموزش فارسی پنجم ابتدایی و آموزش علوم اول ابتدایی و... هم از ظرفیت مدرسان تدریس خصوصی استفاده کنید.

اما از آنجا که هر شیوه‌ای کاملا بی‌عیب و نقص نیست، در این شیوه آموزش هم مشکلاتی وجود دارد. برای مثال امکان گوش سپردن چندین و چندباره به توضیحات مدرس وجود ندارد. اگر کودکی بدون حضور والدین خود این مباحث را از مدرس خصوصی یاد گرفته باشد، خانواده‌ها نمی‌توانند مفاهیم را درک کرده و در ساعات دیگر به تکرار و تمرین مباحث با فرزندشان بپردازند.

ضبط صدای دبیر شاید راهکار این موضوع باشد؛ اما صدای بدون تصویر گاهی به جای آنکه باری از دوش خانواده بردارد، بیشتر موجب سردرگمی و کج‌فهمی خواهد شد. بنابراین حضور معلمان و دبیران برای تدریس خصوصی آموزش فارسی اول دبستان یا آموزش ریاضی اول دبستان با حضور والدین به مراتب نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.

آموزش آنلاین فارسی اول دبستان به کودکان

راه حل دیگری که می‌تواند در روزهای خانه‌نشنی کرونا کمک حال خانواده‌ها برای بهبود وضعیت تحصیلی کودکان باشد، استفاده از آموزش‌های آنلاین است.

ویدئوهای آموزشی مختلفی برای یادگیری و آموزش فارسی اول دبستان یا تدریس و آموزش ریاضی اول دبستان و همه پایه‌های تحصیلی در سطح وب وجود دارد که به رایگان یا با پرداخت پول می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. هرچند در این حالت هم صدا و هم تصویر مناسب وجود دارد و هم می‌توان از همه ویدئوها چندین و چندباره استفاده کرد، اما حجم نت، کندی سرعت بارگذاری ویدئوها و قطع یا وصلی‌های متوالی باعث می‌شود دانش‌آموزان بیش از آنکه با تماشای ویدئوها بار علمی بالاتری را تجربه کنند، کلافه شوند و نتوانند با این شیوه آموزش و یادگیری ارتباط برقرار کنند.

فیلم‌ آموزش دروس اول ابتدایی

یکی از بهترین شیوه‌های آموزش و یادگیری دروس استفاده از پک‌های آموزشی است که در قالب چندین و چند ویدئو و فیلم آموزشی ارائه شده‌اند. موسسه فرهنگی لوح گسترش یکی از بهترین موسسات تولید فیلم‌های آموزشی است که همه پایه‌های تحصیلی از دوره اول دبستان یا پیش‌دانشگاهی و حتی دروس و مهارت‌های موردنیاز دروس دانشگاه را به طور کامل پوشش می‌دهد.

شما می‌توانید فیلم‌های آموزش فارسی اول دبستان و آموزش ریاضی اول دبستان را از موسسه فرهنگی لوح گسترش تهیه کنید و بدون نگرانی از قطع و وصل شدن اینترنت، سرعت بارگذاری و... هر فیلم را چندین و چند بار مشاهده کرده و پا به پای فرزندتان مفاهیم را تماشا و بررسی کنید. به این ترتیب اگر خودتان یا فرزندتان هر بخش از توضیحات را متوجه نشدید، می‌توانید مجدد این فیلم‌های آموزشی را ببینید.

ویژگی‌ها و نقاط قوت فیلم‌های آموزشی لوح گسترش

همه مدرسان لوح گسترش دبیرانی با تجربه هستند که به تناسب آخرین تغییرات کتب درسی و نظام آموزشی مفاهیم درسی را آموزش داده‌اند. همچنین مفاهیم درسی ارائه شده برای پایه‌های تحصیلی دوره دبستان با لحنی کودکانه مطرح شده‌اند که کودکان بتوانند به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. توجه به مخاطبان کم‌سن در این فیلم‌ها به قدری مشهود است که در همه جزییات می‌توانید آن را احساس کنید. لباس‌های رنگی مدرسان، فضای کودکانه کلاس درسی، لحن مناسب، تصاویر انیمیشنی و جذاب، آموزش ریاضی اول دبستان با بازی و... همه‌وهمه باعث شده دانش‌آموزان پایه اول و سایر مقاطع دوره ابتدایی بتوانند با این فیلم‌های آموزشی یادگیری آسانی را تجربه کنند.

از دیگر نکات جالب‌توجه فیلم‌های آموزشی لوح گسترش فرمت‌های مختلف آن‌هاست. به لطف فرمت‌های سازگار با ویندوز، اندروید و آی‌اواس شما می‌توانید با لپ‌تاپ، کامپیوتر و گوشی‌هایی با سیستم‌عامل‌های مختلف این ویدئوها را تماشا کنید. نسخه Android و iOS این فیلم‌های آموزشی در قالب یک اپلیکیشن با رابط کاربری ساده طراحی شده‌اند که دسترسی به همه مباحث به تفکیک سرفصل‌های آموزشی را برای کودکان و بزرگسالان آسان خواهد کرد.

همه این ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی کنار قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه باعث شده فیلم‌های آموزشی موسسه فرهنگی لوح گسترش یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یادگیری دروس پایه‌های تحصیلی مختلف باشد که هم خانواده‌ها و هم کودکان را آموزش می‌دهد. شما می‌توانید برای تهیه ویدئوهای آموزشی دروس مختلف به سایت لوح گسترش مراجعه کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس