کد خبر 1161495
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
بورس نمایه

ارزش معاملات بازار امروز از مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان گذشت و این در حالی بود که شاخص کل بورس با افت بیش از ۲۵ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۴۱۲ هزار واحد رسید.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار امروز در نیمه اول با افزایش نسبی تقاضا کار خود را پی گرفت اما از نیمه دوم رفته رفته فشار فروش در بازار زیاد شد و در نهایت شاخص کل با افت بیش از ۲۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد. امروز در هر دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۳ میلیارد سهم جابجا شد و ارزش معاملات هر دو بازار از مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد. از ویژگی‌های مهم بازار امروز مثبت شدن تمامی نمادهای صنعت دارو به دلیل آغاز فاز آزمایشی واکسن کرونا بود.

بیشتر بخوانید:

پالایشی یکم حال و روز خوبی ندارد

در میان صنایع نیز گروه خودرو بیشترین حجم معاملات را با جابجایی ۲ میلیارد و ۲۶۳ میلیون سهم از آن خود کرد. بعد از گروه خودرو مواد غذایی به جز صنعت قند با جابجایی ۶۵۸ میلیون سهم رده دوم پرحجم‌ترین گروه بازار را به خود اختصاص داد و پس از آن نیز گروه کانه‌های فلزی با بیش از ۵۸۱ میلیون سهم سوم شد. گروه کانه‌های فلزی امروز با بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشت  و مواد دارویی با بیش از ۱۲۱۵ میلیارد تومان رده دوم را به خود اختصاص داد و سپس گروه خودرو با ۱۲۱۲ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را پس از دو گروه فوق از آن خود کرد.

در بین نمادها نیز گروه خودرو با جابجایی ۸۶۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۷۶ میلیارد تومان بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص داد و نماد «کاما» نیز با جابجایی بیش از ۴۸۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کرد.  

بازار بورس امروز شاهد ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار معامله بود که در این معاملات ۹ میلیارد و ۶۲۸ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات بازار بورس بیش از ۱۳۲۰۰ میلیارد تومان بود. نمادهای فملی، شستا، فارس و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر بازار گذاشتند.

در بازار فرابورس بیش از ۸۱۲ هزار معامله انجام شد و در این معاملات ۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون سهم به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان جابجا شد. ذوب، شگویا، مارون و صبا بیشترین تاثیر منفی و کگهر و غصینو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

منبع:بااقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس