مردم در «۹ دی» به فتنه‌ها پایان دادند/ از وقایع سال ۸۸ درس بگیریم

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: رهبر انقلاب «۹ دی» را یوم‌الله دانستند، چراکه مردم برای حفاظت و حراست از حرمت عزای حسینی بدون هماهنگی به میدان آمدند و به فتنه‌ها پایان دادند.

به گزارش مشرق، سردار اسماعیل کوثری، مشاور فرمانده کل سپاه، اظهار داشت: با گذشت زمان حوادثی همچون حرکت عظیم مردم در ۹ دی سال ۸۸ فراموش نمی‌شود چون این حرکت عظیم مردمی تاریخ ساز بود.

بیشتر بخوانید:

برای ما ۹ دی همان شور و حال انقلاب۵۷ را دارد

وی فتنه سال ۸۸ را حادثه بزرگ و دارای ابعاد گسترده دانست و گفت: اگر چه ناآرامی‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، ۸ ما به طول انجامید و با بصیرت و وقت شناسی مردم عزیزمان پایان یافت اما تبعاتی داشت که آسیب‌های مختلفی برای کشور ما در پی داشته است پس باید به عنوان درس و عبرت برای ما یادآوری شود و ما اتفاقات آن دوران را مرور کنیم تا دشمن شناسی را به خوبی فرا بگیریم.

مشاوره فرمانده کل سپاه تصریح کرد: باید دشمن شناسی قوی باشیم تا در زمان وقوع حوادث مختلف بتوانیم راه درست را از اشتباه تشخیص داده و بدانیم پشت داستان چه کسانی هستند و هدف آنها چیست. این دشمن شناسی و بصیرت به ما کمک می‌کند تا در بحران‌های مختلف نقش خارجی‌ها را تشخیص دهیم و بدانیم هدف آنها از این اتفاقات چیست.

سردار کوثری حوادث و رخ دادهای بعد از انتخابات ریاست سال ۸۸ را دارای پیچیدگی‌های مختلفی دانست و گفت: مدت زیادی مردم ما درگیر مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی و عوامل داخلی آن بعد از انتخابات ریاست سال ۸۸ بودند و در نهایت با حرکت زننده و بسیار زشتی که برخی عوامل خود فروخته در قالب گروه‌های مانند منافقین، ملی گراها و بهائیت انجام دادند ماهیت پلید و نیت شوم آنها برای همگان آشکار شد.

وی ادامه داد: مردم ما در ۶ دی ماه سال ۸۸ دیدند که فتنه گران حتی رحمی به اماکن مذهبی مانند مساجد و حسینه‌ها نداشته و به پرچم عزای آقا اباعبدالله الحسین (ع) هم بی حرمتی می‌کنند اینجا بود که صبر مردم به سرآمد و در ۹ دی حماسه‌ای آفریدند که رهبر معظم انقلاب آن روز را یکی از روزهای یوم الله دانستند، چراکه مردم برای حفاظت و حراست از اعتقادات و حرمت عزای حسینی بدون هماهنگی به میدان آمدند و به فتنه‌ها پایان دادند پس این روز باید همیشه گرامی داشته شود تا جوانان که آن روزها را ندیده‌اند بدانند فتنه‌ها ابعاد مختلفی دارند.

وی در پایان تصریح کرد: فتنه‌ها ابعاد مختلفی دارند که بخش کوچکی از آن قابل مشاهده است پس ما باید مرور حوادث سال ۸۸ را داشته باشیم و آن برای پیشبرد اهداف عظیم انقلاب اسلامی درس بگیریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    2 1
    آیا امکان دارد از دل مخالفان فتنه، فتنه جدید بروز کند؟
  • ناشناس IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 5
    9 دی به عمر ننگین موسوی کروبی وخاتمی پایان داد
  • حسن IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 4
    سردارعزیزاگر بگویم با دیدن لباس سبزسپاه و چهره هایی امثال شما هم احساس امنیت می کنم وهم احساس مباهات گزاف نگفته ام
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      1 4
      درود بر تمام پاسداران عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس