کد خبر 1161369
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
بورس نمایه

با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که سیگنال‌های مثبتی به بازار سهام رسیده بود اما عرضه در نمادهای بنیادین باعث ریزش بیش از ۱/۵ درصدی شاخص کل شد، چرا بورس مثبت نمی‌شود؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، شاخص کل یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد محدوده مهمی برای بازار سهام است اما در جریان معاملات امروز بازار سهام فشار عرضه باعث شد شاخص کل این محدوده را از دست بدهد، با این وجود بورس در ادامه چه می‌شود؟

بیشتر بخوانید:

راه‌های جلوگیری از زیان افراد در خرید سهام

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با ادامه روند بازار سهام گفت: دو سناریو برای آینده کوتاه‌مدت بورس وجود دارد، اگر شاخص کل از عدد یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد عبور کند و معاملات چند روزی بالای این عدد ادامه داشته باشد می‌توان انتظار رشد ۱۰۰ هزار واحدی در کوتاه‌مدت داشت اما اگر شاخص کل از عدد یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد پایین‌تر برود احتمالا حدود ۱۰۰ هزار واحد ریزش را در پیش داریم.

این کارشناس در رابطه با دلیل بی‌توجهی بازار سهام به سیگنال‌های مثبت گفت: اخبار و سیگنال‌های مثبت و حتی رشد قیمت‌های جهانی به دلیل عدم وجود پول در بازار سهام تاثیر چندانی ندارد. همانگونه که در برخی مواقع اخبار و سیگنال‌های منفی به دلیل وجود پول در بازار سهام مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • محمد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    45 2
    این تحلیلهای ابکی بدردمان نمیخوره پول مردم بدبخت برگردونن بورس مال خود حقوقی ها باشه
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      5 0
      دقیقا. پول ما رو برگردونید. ل ع نت به نواسانگیران حقوقی
  • مممتالی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    11 0
    چرا دروغ . بگو داران دستکاری می کنند . بگو دولت پول کم اورده .
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    7 1
    اگر صندوق ها و بازارگردانها و بقیه حقه بازا خریدشون تکمیل بشه .رشد می کنه .اونم چه رشدی .
  • میکاییل IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    8 0
    نباید اجازه دادبورس اینگونه ملعبه ی دیت حقوق رها شود گردانندهای بورس باید کنترل کنند نگذارند این بلا بر سربورس بیاید
  • حسین IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    14 0
    علت اینکه بورس مثبت نمیشود آن است : یک سهم ساعت 9 صف فروش میلیونی است ساعت 10 صف خرید میلیونی !!!!!!!! عدم حمایت از هر سهم توسط حقوقی های آن شرکت و عرضه های بی دلیل و بدون برنامه باعث شده بورس تهران شبیه " یک موجود روانی که ظاهر سالمی داره و در یک لحظه شروع می کنه به فحاشی و گردنکشی !!!! " باشد !!! به این دلیل قابل اعتماد نیست !! اگر بورس زنده است این زنده بودن بسیار خطرناک برای سهامدارهاش هست !!!
  • رضا IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    7 0
    من موندم این آقایان به اصطلاح کارشناس بازار سرمایه رو کی تائید می کنه که نظرات اینچنینی می دهند و بیشتر باعث تشویش اذهان مردم بدبخت می شن!!؟ عزیز بزرگوار اعدادی که شما می فرمائید از تحلیل تکنیکاله برادر من مگه تحلیل تکنیکال در مراد ماه رشد تا 2.8 میلیون رو پیش بینی نکرده بود!؟ پس چرا اتفاق نیفتاد!؟ حالا انقدر مقاومت و حمایت تو ذهن مردم بسازید تا مردم مجبور بشن آتیش به مالشون بزنند که فلان کارشناس!! بازار سرمایه گفته شاخص از فلان عدد می ریزه!!! لطفا در استفاده ازین به اصطلاح کارشناسان دقت بیشتری بفرمائید جناب مشرق!!!!!
  • الیاس IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    11 0
    دزدانی که مسئولیت مال مردم را به عهده گرفته اند. روز تحلیل می کنند. شب برای نوسان گیری گروهی با هم هماهنگی می کنند.
  • رضایی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    8 0
    چون بورسیها حقوقیها وغیره بسیج شدند برای هاپولی کردن سرمایه های مردم
  • ناشناس IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 2
    بورس برد و باخت داره اون روزی که اومدین باید میدونستی ن حالا اگه اون سودای وحشتناک اول کار بود هم به جان این مردم کسی رحم میکرد الانم واکسن کرونا جور شده مردم به فکر راه اندازی مجدد کسب و کارا هستن خبرهای سیاسی ملایم تری در راهه بورس ریزش بسیار بیشتری هم در راهه چون شرکتها هم با این تورم دیگه نمیتونن خودشون را بچرخونن چه برسه به سود دهی خبری از سود کلان هم دیگه در راه نیست از طلا و ارز و ...
  • نامی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 1
    بورس رشد خواهد کرد نباید عجله کرد از دلار وسکه پیشی می گیرد هم بزای تولید وهم اقتصاد خوب است بع شرطی که بعضی ها بگدارند
  • NL ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    چون هدفشون همینه
  • ناشناس IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    ریزشهای سنگین در راهه در زمان قفل شدن دنیا شاخص رشد کرد الان چشم اندازی نداره این درمانها هم تا الان علامتی بوده حتی تزریق 1000 میلیارد ریزش شاید بسیار زیاد جهش در طلا و ارز ملک هم دیگه حداقل تا چند سال نداریم فنر یه مقدار زیاد رها شده تعارف نکنید خدای ناکرده خودتون را گول نزنید طبیعت ریزش از زور دولت هم بیشتر خواهد بود ریزش زیاد خواهد بود
  • م IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    شاخص تا یک میلیون و نهصد میاد تا بهمن ماه
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    بسه بابا با این تحلیلاتون
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    ممنون مشرق تحلیل شما مفید بود.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    3 0
    نوسانگیری چیه این یک دزدی و کلاهبرداری آشکار هست و باید باهاشون برخورد بشه
  • حسین مولایی IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    اینکه نظرات این حضرات (باصطلاح کارشناس) تاچه اندازه درسته ازش رد میشم فقط یبار توضیح بدن این اعداد کف و سقف مقاومتی ۱۳۸۰ یا ۱۵۰۰ رو از کجا و با چه توجیهی میگن مبنای علمی این اعداد چیه همینو بگن منو قانع کنن بقیش بماند
  • CA ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 0
    با این تغییرات بدون دلیل خاص این بورس غیر قابل پیش بینی هست. نظرات کارشناسان واقع مضهک میباشد. چون بنظر تغییرات قیمت تابع شرایط بازار نیست!
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 0
    سلام بالعن ونفرین به مشوقان ومسئولان بی کفایت دولت که باتشویق مردم به بورس وعرضه پالایش یکم دارایی ملت رو به آتیش کشیدن من شوهرمو تشویق به خرید پالایش یکم کردم ده میلیون پالایش یکم خریدیم ازهمون روزای اول بازگشایی توضرر هست هرشب توخونه ما دعوا سر این داریم چرابا دارایی وزندگی مردم بیچاره بازی میکنین آخه این انصافه تومملکت اسلامی!
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 0
    لعنت خدا بر این دولت ومسئولانش ومشوقان بورس وپالایش یکم که از روز بازگشایی همش تو ضرره زندگیم سر این مسئله داره نابود میشه هر روز به خاطر خرید پالایش یکم توخونه دعوا داریم با شوهرم خدا انصافتون بده
  • ناشناس IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 0
    تورو خدا قیمت پالایش یکم رو بالا ببریدویکم سود بدید آخه قرار بود پالایش یکم با۳۰درصد سود بازگشایی بشه بابا این چه وضعشه از روز بازگشایی بجای سود دهی همش توضرره روز به روز قیمتش میاد پایین بابا مامستاجرو بدبخت بیچاره ایم با هزار بدبختی پول جور کردیم پالایش یکم خریدیم یکم انصاف داشته باشین هرروز بخاطر اینکه شوهرم تشویق به خریدش کردم توخونه دعوا داریم آزگلوی بچه هام بریدم پالایش خریدم انشالا آه من وبچه هام دامنتونو بگیره آمین
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 0
    باسلام،دوستان در رابطه با بورس نباید کسی را مقصر بدانیم مشکل خود ما حقیقی ها هستیم اگردر کمپینی واقعی هیچ سفارش فروشی گذاشته نشود(نه به فروش)حقوقی ها از کجا بایدمیخریدن متاسفانه تا ما حقیقی ها بترسیم و فروشنده باشیم حقوقی ها هم خریدارن پس مقصر اصلی خودمان هستیم.من هم اصل سرمایم که در بالاترین قیمت خریدم و الان با 70 درصد از اصل سرمایه در ضررم و با همه شما عزیزان همدردم واقعا به کی باید دردمان را بگوییم کو گوش شنوا؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس