کد خبر 1160255
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
از بین رفتن مسیرهای کوهنوردی در آلپ‎

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کشف هشت جسد در ارتفاعات شمال تهران خبر داد و گفت که عملیات جستجو به دلیل شرایط نامساعد جوی فعلا متوقف شده است.

به گزارش مشرق، مهدی ولی پور درباره آخرین وضعیت جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات شمال تهران گفت: دقایقی پیش اجساد دو تن دیگر از مفقود شدگان نیز در ارتفاعات شمال تهران کشف شد و در مجموع تا به این لحظه متاسفانه هشت تن جان خود را از دست داده اند که اجسادشان نیز کشف شده است.

بیشتر بخوانید:

جان باختن ۴ نفر بر اثر ریزش بهمن در تهران

تماس ۱۶خانواده با هلال احمر و اعلام مفقودی

وی با بیان اینکه ۱۴ نفر نیز نجات داده شده و سالم به پایین بازگردانده شدند، گفت: تعدادی از این نجات یافتگان جزو ۱۸مورد مفقودی بودند که پیش از این به جمعیت هلال احمر گزارش شده بود.

ولی پور درباره تعداد مفقود شدگان نیز گفت: هم اکنون هفت مفقودی دیگر نیز بنا بر اعلام گزارش از سوی خانواده هایشان در این مناطق وجود دارد اما متاسفانه به دلیل شرایط بسیار بد جوی ادامه عملیات جستجو در این مناطق مقدور نیست و این عملیات با دستور فرمانده میدان تا فردا متوقف شده است.

ببینید:

عکس/ یخ‌زدگی دست‌های کوهنورد در ارتفاعات کلکچال

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: به محض مساعد شدن شرایط جوی و فراهم شدن امکان جستجو، عملیات جستجو برای یافتن هفت مفقودی دیگر نیز آغاز خواهد شد.

ولی پور درباره اینکه آیا اجساد جانباختگان به پایین انتقال داده شده گفت: این اجساد به پایین انتقال داده شده و به پزشکی قانونی تحویل داده می شوند و هویت و علت قطعی مرگ این افراد از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 1
    خدا به خانواده‌های آنها صبر بده ولی ایکاش قبل از رفتن کمی فکر می کردن وصدا سیما هم بیشتر هشداغ می داد
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    4 1
    خداوند این عزیزان و تمامی درگذشتگان را رحمت کند و به خانواده هایشان صبر بدهد متاسفانه دلیل اصلی این حادثه سهل انگاری این اشخاص بوده حال اگر برای انجام وظیفه و یا تهیه لقمه ای نان بود کمتر جای سرزنش داشت انشالله که بقیه عزیزان بیشتر احتیاط کنند
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 1
    با پیشرفت تکنولوژی پیش بینی هوا و اوضاع بارندگی به مراتب ساده تر از سالیان قبل شده !!! چرا جان نفرات بدون اندکی آینده نگری به فنا داده میشود
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    تو این روزهای برف و یخبندان و کرونا آدم عاقل میشینه زیر کرسی و با خانوادش چای و غذای گرم میخوره ولی آدمهای میرن کوهنوردی و این بلا به سرشون میاد. مگه تابستون و بهار رو ازشون گرفته بودن که این موقع سال رفتن کوهنوردی؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس