کد خبر 1159518
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
پیشنهاد سه دوازدهم نمایندگان برای بودجه ۱۴۰۰

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ تورم زا است، گفت: در لایحه بودجه آسیب های مختلفی مانند اتکای آن به نفت و عدم توجه به بخش مسکن وجود دارد.

به گزارش مشرق، حسین خسروی اسفزار با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ بیان کرد: در لایحه بودجه آسیب‌های مختلفی مانند اتکای آن به نفت به چشم می‌خورد این در حالی است که رهبری عدم اتکای ساختار بودجه به نفت را از سال ۷۷ مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه ۴۰ درصد منابع بودجه متکی به نفت است، اظهار کرد: عدم شفافیت ارز ترجیحی (چهار هزار و ۲۰۰ تومانی) از دیگر مشکلات موجود در لایحه بودجه است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰، بودجه کافی برای بخش مسکن اختصاص نیافته و تنها پنج هزار میلیارد تومان به این مقوله مهم اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ تورم زا است، افزود، محل تأمین بودجه و درآمدها مشخص نبوده و ۷۰ درصد درآمد لایحه بودجه قابل تحقق نیست.

خسروی اسفزار با بیان اینکه بودجه برای تأمین هزینه‌های جاری و بالفعل، پرداخت حقوق و عمران است، گفت: تورم بودجه ۱۴۰۰ قریب به ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده اما دولت حقوق‌ها را ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

وی اظهار کرد: سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲۹ درصد بوده که این میزان پایین‌ترین سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه سال‌های اخیر است.

خسروی اسفزار بیان کرد: پیشنهادات بودجه‌ای از سوی مدیران استان در قالب فرم‌هایی جمع آوری و به کمیسیون‌های مجلس ارسال شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس