کد خبر 1159472
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کالای اساسی و مواد اولیه بدون کد رهگیری ترخیص می‌شوند

رییس سازمان بنادر گفت: اکنون حدود ۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور موجود است که ۵۰۰ هزار تن آن در بندر شهید رجایی است.

به گزارش مشرق، محمد راستاد در حاشیه بازدید از بندرشهید رجایی، بیان داشت: این بندر به عنوان مهمترین و بزرگترین بندر تجاری ایران حدود ۵۰ درصد از کل سهم حمل و نقل دریایی کشور را به عهده دارد.

وی با اشاره به رشد عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی، اضافه کرد: تخلیه و بارگیری ۴۲ میلیون تن کالا در سال جاری یکی از دستاوردهای مناسب بندر شهید رجایی بوده است.

راستاد به اهداف سفر یک روز به بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این سفر بررسی و ارزیابی عملیات ورود کشتی ها و تخلیه و بارگیری است که خوشبختانه روند خوبی را شاهد بودیم. در حال حاضر به صورت همزمان  تخلیه و بارگیری  ۲۹ کشتی در حال  انجام است که این امر بیانگر ظرفیت بالای بندر شهید رجایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف این سفر بازدید از پروژه های توسعه ای بندر شهید رجایی است، افزود: پروژه توسعه اسکله های نفتی بندر شهید رجایی با روند خوبی در حال اجرا است  و انتظار می رود حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری شاهد پهلوگیری نفتکش به یکی از سه پست اسکله در حال احداث باشیم.

وی تصریح کرد: با تکمیل سه پست اسکله که نهایتا خرداد ماه سال آینده خواهد بود، در مجموع ۳۰ میلیون تن به ظرفیت سالانه بندر شهید رجایی اضافه خواهد شد.

راستاد اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور ساخت و تجهیز اسکله های نفتی با استفاده از توان داخلی صورت گرفته که  این امر از دستاوردهای پروژه یاد شده است.

وی با اشاره به پروژه دیگر بندرشهید رجایی گفت: توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در فاز ۳ یکی دیگر از پروژه‌های مهم این بندر است که برنامه ریزی شد تا پایان سال جاری از مجموع ۱۴۰۰ متر اسکله فاز ۳ حدود ۹۰۰ متر تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی برج کنترل ترافیک دریای بندر شهید رجایی را از دیگر پروژه های مهم این بندر دانست و عنوان کرد: برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی با ارتفاع ۶۲ متر در حال احداث است و برنامه ریزی شده حداکثر طی یک سال آینده این برج کاملا تکمیل، تجهیز و به بهره برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به توزیع کالاهای اساسی اشاره کرد و افزود: روندی که در بنادر کشور حاکم است و همچنین هماهنگی که میان دستگاه های متولی ایجاد شده به گونه ای است که شاهد بهبود وضعیت خروج کالاهای اساسی از بنادر هستیم؛ در حال حاضر در بندر شهید رجایی حدود ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی موجود است.

 وی تاکید کرد: در مجموع بالغ بر ۷ میلیون ۵۰۰ هزار تن انواع کالا در بنادر کشور موجود است که حدود ۴ میلیون تن آن کالای اساسی است و با روند فعلی خروج کالا از بنادر انتظار می رود میانگین ماندگاری کالا تا حداکثر ممکن کاهش پیدا کند.

به گزارش فارس، روند ترخیص کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی با ورود قاطعانه دادگستری هرمزگان و دادستان بندرعباس روند رو به شتابی به خود گرفته به طوری که طی چند هفته اخیر بیش از ۱.۲ میلیون تن کالای اساسی از بنادر هرمزگان ترخیص و راهی مراکز تولیدی و ... شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حاج علی محمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    ما باید بغیر از انبار های گمرک در کلیه شهر ها باید.... انبار های بزر گ و برنامه ریزی شده داشته باشیم. ...که با نام انبار ها و ذخایر استراتژیک از آنها یاد شود و بازار تحت کنترل نه صد درصد بلکه دویست درصد باشد و دشمن را مانند خودکفایی بنزین نا امید کنیم ....والسلام علی عبادالله الصالحین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس