کد خبر 1144466
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
ترخیص محموله ۶هزار و پانصد تنی برنج از بندر شهید رجایی با ورود دادگستری

رییس‌کل دادگستری استان هرمزگان از ترخیص و بارگیری محموله ۶هزار و پانصد تنی برنج در بندر شهید رجایی بندرعباس با اقدام بموقع دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش مشرق، علی صالحی رییس‌کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: با دستور قضایی اقدامات لازم به‌منظور تسریع در روند ترخیص محموله ۶ هزار و پانصد تنی برنج موجود در انبارهای بندر شهید رجایی بندرعباس انجام و حجم قابل‌توجهی از نیاز بازار به این کالای اساسی در سراسر کشور تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ترخیص نهاده‌های دامی ۴۵ روز دیگر اثرش را در بازار مرغ نشان می‌دهد

وی با اشاره به منویات داهیانه مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تلاش هدفمند و سازمان‌یافته در حوزه اقتصاد و تأکید معظم‌له بر اینکه «گرانی‌های اخیر توجیه ندارد»، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی تمام همت خود را به‌کار گرفته است تا با بسیج همه امکانات موجود در استان هرمزگان به‌عنوان گلوگاه اقصادی کشور ضمن ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی، مطالبه بحق رهبر معظم انقلاب اسلامی را محقق و با عمل به سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضائیه در همکاری با دستگاه‌های اجرایی و نگاه به ظرفیت و توان داخلی، گرانی‌های بی‌مبنا را کنترل نماید.

رییس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: در بازدید صورت‌گرفته از بندر شهید رجایی بندرعباس و پس از کسب اطلاع از مشکل به‌وجودآمده برای ترخیص محموله بزرگ برنج وارداتی، دستورات صریح قضائی به‌منظور رفع موانع موجود از جمله استقرار فوری نمایندگان سازمان غذا و دارو و استاندارد در بندر شهید رجایی و تسریع در انجام آزمایش‌ها و صدور مجوزهای قانونی صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: عدم ترخیص این محموله در بندر شهید رجایی بندرعباس، باعث شده بود این حجم زیاد از برنج به‌مدت ۲۸۴ روز بلاتکلیف بماند و در معرض خطر تضییع قرار گیرد، که در نتیجه همکاری دستگاه‌های اجرایی با دستگاه قضائی نسبت به ترخیص کامل آن اقدام شد.

صالحی یادآور شد: خوشبختانه با اقدام بموقع دستگاه قضایی، محوله ۶هزار و پانصد تنی برنج موجود در انبارهای بندر شهید رجایی بندرعباس ترخیص و در حال بارگیری به اقصی نقاط کشور است که در نتیجه آن، میزان قابل‌توجهی از نیاز بازار تأمین می‌شود.

رییس‌کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده این محموله بزرگ جهت عرضه به مصرف‌کنندگان و تنظیم قیمت‌ها به سراسر کشور فرستاده می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز خواسته شده است به‌طور ویژه نسبت به تأمین کامیون‌های لازم جهت ارسال این محموله به نقاط مختلف کشور اقدام نماید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    عجب خبرگزاریهایی آزاد دشجاع ومتعهد دفعالی داریم!برای همین مردم اینقدر به خبرگزاریهای داخلی اعتماد دارند! اصلا نمیپرسند-ایراد کار کجا بوده که تاحالا ترخیص نشده که باعث گرانی برنج وعدم دسترسی مردم شده-یا نمیپرسند شرکت،شخص واشخاص حقیقی وحقوقی مالک این کالا کی بوده ومجوزش را کی داده واونموقع که احتمالا کیلویی کمتراز۲۰هزارتومان خریداری شده،حالا قرار چقدر دربازار عرضه بشه واین تفاوت سود درجیب کی میره یا خسارات انبارداری وارزش گزاری به نرخ جدید،بعهده کی هست-ویا چه کسانی مسئول توزیع واقعی آن هستند.....!!!!!!!!؟؟؟
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    عجب خبرگزاریهایی آزاد،شجاع،متعهدوفعالی داریم!برای همین مردم اینقدر به خبرگزاریهای داخلی اعتماد دارند! اصلا نمیپرسند-ایراد کار کجا بوده که تاحالا ترخیص نشده که باعث گرانی برنج وعدم دسترسی مردم بوده-یا نمیپرسند (شرکت،شخص واشخاص حقیقی وحقوقی...)مالک این کالا کی بوده ومجوزش را کی داده واونموقع که احتمالا کیلویی کمتراز۲۰هزارتومان خریداری شده،حالا قراره چقدر دربازار عرضه بشه واین تفاوت سود درجیب کی میره یا خسارات انبارداری وارزش گزاری به نرخ جدید،بعهده کی هست-ویا چه کسانی مسئول توزیع واقعی آن هستند.....!!!!!!!
  • حسن IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 0
    بانگاهی کوچک به تاریخ دو قحطی بزرگ در 100 سال اخیر در ایران رخ داد که میلیونها انسان بی گناه کشته شد سه عامل مهم قحطی اول دخالت بیگانگان دوم بی لیا قتی مسولان دولتی سوم رانت خواری وثروت اندوزی عدهای خاص که هر سه نشان از ضعف دولت می باشد تکرار تاریخ رخ خواهد داد
  • عبدالله مومن IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 0
    پس این که مردم می گویند که دولت معیشت مردم را گروگان گرفته تا ایران را تسلیم اربابش آمریکا کند راست است
    • علیرضا IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      1 0
      از اول همه چیز طبق برنامه برای همچنین کاری پیش مرفت مردم غافل بودند
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 0
    عاملان این احتکار چه کسانی هستن چرا قوه‌قضاییه دیر به این موضوع ورود کرده است
  • حمید IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    بشرطی که نره دست دلال‌ها...!!!!
  • یاسین IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    بالاغیرتاً مسقیم برسونید به مصرف کننده نه واسطه و ...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس