کنایه عضو مجمع تشخیص مصلحت به ادعای ربیعی؛ FATF ربطی به واکسن کرونا ندارد/ فردا مرغ و تخم‌مرغ را هم به این موضوع نچسبانید

عضو مجمع تشخیص مصلحت در واکنش به ادعای اخیر سخنگوی دولت گفت: FATF ربطی به واکسن کرونا ندارد؛ فردا مرغ و تخم مرغ را هم به این موضوع نچسبانید.

به گزارش مشرق،‌ علی ربیعی سخنگوی دولت روز گذشته در پاسخ به سؤالی درباره برخی اظهارات مطرح‌شده درباره "مشکلات عدم پیوستن به FATF برای خرید واکسن و نقل و انتقال پول" گفت: در مورد واکسن قبلاً همکاران من در وزارت بهداشت توضیحات مفصلی ارائه دادند اما در مورد انتقال پول بنابر قوانین تحریم و قواعد FATF چندین مرحله امکان انتقال پول با مشکل مواجه شد و با موانعی روبه‌رو بودیم. به‌طور کلی نپیوستن به FATF و در لیست سیاه قرار گرفتن آثار خود را بر تراکنش‌های مالی و تأمین مالی نشان داده است و حتی در مواقعی هم که تحریم مانع نمی‌شود متأسفانه FATF این بهانه را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مشکل ایران در واردات واکسن کرونا ارتباطی با FATF ندارد

این درحالی است که محمد جواد ایروانی در واکنش به این اظهار نظر گفت: اصولاً قواعد FATF شامل اقلام بشردوستانه نمی‌شود، مداخله‌ای در خرید اینگونه اقلام ندارد و به طور کلی وارد این گونه مصادیق هم نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: اگر بعضی ها شتاب دارند نباید از مسأله FATF استفاده ابزاری کنند و امروز واکسن کرونا، فردا مرغ و تخم مرغ و پس فردا مسائل مختلف دیگر را به آن بچسبانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    اطلاعات ع رسانی درست انجام دهید تا مردم تصمیم بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس