ثبات عراق مرهون جانفشانی شهیدان سلیمانی و المهندس است

رئیس فراکسیون مسیحی «بابلیون» در پارلمان عراق ثبات کنونی عراق را مرهون جانفشانی های فرماندهان شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق دانست.

به گزارش مشرق، «اسوان الکلندانی» رئیس فراکسیون بابلیون در پارلمان عراق تصریح کرد: ثباتی که اکنون عراق در آن به سرمی برد، مدیون جانفشانی های فرماندهان الحشد الشعبی و در صدر آنها (شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) فرماندهان عملیات پیروزی (بر گروه تروریستی داعش) است.

وی که سه شنبه شب با خبرگزاری «العهد نیوز» عراق گفت وگو کرد، افزود: نیروهای سازمان الحشد الشعبی مقاوم و آزادیبخش سرزمین عراق هستند و به یاری آنها، استان های دیالی، الانبار و صلاح الدین و موصل بازپس گرفته شد.

الکلندانی خاطرنشان کرد: به یاری جانفشانی های فرماندهان عملیات پیروزی توانستیم زنگ های کلیساها در استان نینوا را به صدا درآوریم.

وی افزود: الحشد الشعبی توانست سرزمین عراق را آزاد و آبروی ما را حفظ کند و همه نقشه های خباثت آمیز خارجی را خنثی کند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس