یک متخصص: احتمال شیوع ویروس جهش یافته کرونا از آمریکا وجود دارد

یک ویروس شناس مطرح دانشگاه ماساچوست گفت: ویروس جهش یافته جدید کرونا می تواند از ایالت متحده شیوع پیدا کرده باشد.

به گزارش مشرق، به دنبال شیوع سریع ویروس جهش یافته جدید کرونا در انگلیس، جرمی لوبان به واشنگتن پست گفت: خیلی خوب ممکن است اینجا باشد. ویروس جدید کرونا ممکن است اینجا شروع شده باشد (آمریکا)، توالی انتقال ویروس در ایالات متحده بسیار پراکنده است.

سازمان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نیز تایید کرد که ویروس جهش یافته جدید کرونا ممکن است در حال حاضر در آمریکا نیز در حال گردش باشد.

بیشتر بخوانید:

سازمان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در بیانیه ای اعلام کرد که مسافرت های مداوم بین انگلستان و ایالات متحده و همچنین شیوع بالای این نوع در میان آلودگی های فعلی انگلیس، احتمال ورود این ویروس به آمریکا را افزایش می دهد.

براساس گزارش سازمان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، روشن نیست چرا این نوع ویروس جهش یافته در انگلیس پدید آمده است، اما سرعت ظاهر شدن آن، دانشمندان را درگیر کرده تا درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

به تازگی گونه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس کشف شده و در آستانه سال نو میلادی، کشورهای سراسر جهان در حال اتخاذ ممنوعیت‌های مرزی و هوایی بیشتر با انگلیس هستند که می‌تواند مشکلات جدی‌تری را هم برای این کشور و هم سایر کشورهای جهان به وجود بیاورد.

هند، پاکستان، لهستان، اسپانیا، سوئیس، سوئد، روسیه، اردن و هنگ کنگ نیز به دنبال یکسری کشورها که قبلا محدودیت های سفر از انگلیس و بالعکس را اعمال کرده بودند، روز گذشته تدابیر محدودکننده جدیدی را در این راستا اعمال کردند. عربستان، کویت و اردن نیز مرزهایشان را به طور کامل بستند.

پیش از این کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اتریش، ایرلند، بلژیک و کانادا بلافاصله تدابیر جدیدی با هدف جلوگیری از انتقال گونه جدید کرونا در انگلیس به این کشورها اتخاذ کردند.

فرانسه در حالی مرزهایش را به سوی ورود افراد و کامیون ها از انگلیس بست که این مرز یکی از مهمترین شاهراههای تجاری در اروپا محسوب می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس