مجلس نمایه

مجلس با پیشنهاد استعفای اعضای هیات رئیسه مجلس و اعضای شورای عالی قضایی شش ماهه قبل از انتخابات ریاست جمهوری به منظور کاندیداتوری در انتخابات مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس پیشنهاد غلامرضا نوری قزلجه جهت لزوم استعفای اعضای هیات رئیسه مجلس و شورای عالی قضایی شش ماه قبل از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید:

مصوبه مجلس درباره کاندیداتوری اساتید حوزه علمیه

غلامرضا نوری قزلجه در توضیح پیشنهاد خود مطرح کرد: از آنجا که اعضای هیات رئیسه مجلس و شورای عالی قضایی دارای اختیاراتی هستند این احتمال وجود دارد تا در ماه های نزدیک به انتخابات و در اجرای وظایف آنها شائبه هایی ایجاد شود که کار تبلیغاتی انجام می دهند. عده ای دیگر نیز که مسئولیتی ندارند مدعی شوند که چرا این افراد باید تریبون داشته و سایر کاندیداها فقط در بازه تبلیغات امکان سخنرانی داشته باشند. بهتر است برای خدمت صادقانه و خالصانه به مردم این عزیزان شش ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری اگر قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارند استعفا دهند.

بیشتر بخوانید:

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان ریاست‌جمهوری مشخص شد

نهایتا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد استعفای اعضای هیات رئیسه مجلس و اعضای شورای عالی قضایی شش ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری به منظور کاندیداتوری در انتخابات مخالفت کردند.

همچنین روح اله ایزدخواه نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس پیشنهاد استعفای سران قوای مقننه و قضائیه ۶ ماه قبل از ثبت‌نام برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کرد.

وی با این دیدگاه که وقتی سران قوا تصمیم به  ثبت‌نام جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشند این اقدامشان لطمه جدی به نظام وارد کرده و به کشمکش های سیاسی در کشور منتهی می‌شود مگر اینکه ۶ ماه قبل از سمت خود استعفا داده باشند.

اما نهایتا نمایندگان با این پیشنهاد هم مخالفت کردند و بر این اساس روسای قوا نیاز به استعفا برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 1
    این پایداریها و اصلاح طلبان آدم بشو نیستند! با کینه توزی میخوان برای خودشون کیسه دوزی کنند! انشاءالله حاج باقر بعد از وقوع پدیده یکتا استعفاء خواهد داد و یکی از نواب مجلس، رئیس میشود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس