کد خبر 1158549
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
نگاهی به شلوغ‌ترین نیم فصل نقل‌وانتقالات قرن والیبال

لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور یکی از شلوغ ترین نیم فصل های نقل و انتقالاتی را تجربه می کند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های نیم فصل لیگ برتر مردان باشگاه های کشور در حالی پایان یافت که با آغاز تعطیلات، تیم‌ها دچار تغییرات زیادی شدند؛ به طوری که گویی بازیکنان منتظر بودند تا نیم فصل شود تا برای ترک تیم اقدام کنند.

اولین استارت تغییرات قبل از نیم فصل اتفاق افتاد؛ جایی که پیکان، ترکاشوند را برکنار و طلوع‌کیان را جایگزین کرد و از سوی دیگر کارخانه از سایپا به لطف خداحافظی ناگهانی سید و حضورش در پیاچنزا از سمتش کنار رفت تا ناصر شهنازی به جمع نارنجی‌پوشان کامبک کند. در نهایت هم فرهاد نفرزاده به صورت توافقی از خاتم جدا شد تا هفته بعد از جدایی روی نیمکت آذرباتری بنشیند، نیمکتی که گویا دیگر برای ساسان خداپرست جایی نداشت.

بیشتر بخوانید:

تکلیف دور برگشت لیگ والیبال مشخص شد

تغییر در راس تیم‌ها قبل نیم فصل انجام شد، اما این تازه آغاز سونامی نقل و انتقالات بود چرا که به محض شروع تعطیلات، بازیکنان چمدان‌ها را بسته و با دست گرفتن رضایتنامه، تیم مبدا را برای حضور در تیم مقصدی که معلوم نیست چه زمانی با مدیرانش به توافق رسیدند ترک کردند.

خداحافظی قائمی با الریان و جذب وی توسط هراز آمل اولین بمب فصل نقل و انتقالات نیم فصل بود. هراز که نیم فصل اول را در نخستین سال حضورش خوب آغاز کرد به دنبال تقویت تیمش ستاره ملی پوش را به خدمت گرفت؛ ستاره ای که ۲ ماه پیش روزنامه الرای از پایان کار قطعی او با الریان خبر به میان آورده بود هر چند که پس از این خبر فرهاد بارها در ترکیب تیم عربی به میدان رفت، اما در نهایت او ایران را به قطر ترجیح داد. حضور فرهاد اما باعث خروج ۲ بازیکن تاثیرگذار هراز شد؛ اولی حمزه زرینی که نیم فصلی فوق العاده و بی نقص را در تیمش داشت و دومی مرصاد آقاجانی بود.

پیکان، تیمی جوان که تازه سرمربی جوانی چون علیرضا طلوع کیان را جایگزین محمد ترکاشوند کرده بود در نیم فصل با این مربی به توافق برای ادامه همکاری نرسید تا طلوع خیلی زود در پیکان غروب کند! علت پایان این همکاری نیز درخواست پیکانی ها از مربی جوان برای حضور در فینال بازی ها مطرح شد.

طلوع کیان پس از رد پیشنهاد خودروسازان بی تیم نماند و بی درنگ به عنوان سرمربی جدید خاتم معرفی شد که این موضوع نیز در نوع خود جالب بوده و نشان از توانایی بالای این مربی جوان دارد.

فصل نقل و انتقالات اما در سایپا بسیار حیرت انگیز پیش رفت به طوری که به محض آغاز تعطیلات، سونامی خروج بازیکن از این تیم که به عنوان مدعی در ابتدای فصل از سوی مصطفی کارخانه به لیگ برتر معرفی شد، به راه افتاد آن هم زمانی که کارخانه استعفا داد و شهنازی آمد.

قاسم کارخانه در همان ابتدا راه پدر را در پیش گرفت و درب خروجی سایپا را انتخاب کرد، امیرحسین فلاحت خواه بی معطلی رضایتنامه گرفت و رضا صفایی هم چمدان را برای عزیمت به قطر بست، اما کار به اینجا ختم نشد و امیر حسینی، علی شفیعی و امین اسماعیل نژاد نیز هم اکنون پشت درب انتظار برای دریافت رضایتنامه به مقصد پیکان و سپاهان هستند.

محمد شعبان خمسه هم که خود یکی از گزینه های اصلی هدایت سایپا بود به کادر فنی این تیم به عنوان دستیار شهنازی ملحق شد، اما حالا سایپا مانده و بازیکنانی که سودای خروج دارند.

فرهاد نفرزاده در آذرباتری با نشان دادن درب خروج تیم به روی بازیکنان مازاد شاگردان خود از خاتم را به ارومیه فراخواند که از میان آنها می شود به امیر افشار و جواد حسین آبادی اشاره کرد همچنین فرشاد سعیدی هم به عنوان مربی و یار دیرین نفرزاده در این تیم او را همراهی می کند.

هورسان رامسر نیز از سونامی نقل و انتقالات نیم فصل در امان نبود؛ نظری افشار به گفته خود در فضایی توافقی این تیم را ترک کرد.

نیم فصل 99 را باید به عنوان شلوغ ترین نیم فصل نقل و انتقالات قرن به ثبت رساند، چرا که این حجم از خروج و ورودها باعث شگفتی علاقمندان والیبال نیز شده است. البته مواردی که ذکر شده تا گوشه ای از جابجایی‌ها است و هنوز خیلی از مربیان و بازیکنان وارد این بازار نشده اند که قطعاً در روزهای آینده خبر جابجایی آنها هم رسانه ای خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس