کد خبر 1158271
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
FATF نمایه

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پیوستن به FATF آن هم در این شرایط جنگ اقتصادی باعث می‌شود تا کشور و اطلاعات مالی آن مانند یک اتاق شیشه‌ای در برابر دشمن قرار گیرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن شجاعی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از پیوستن ایران به FATF گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند در بحث مقابله با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریست اگر می‌خواهد اقدامی صورت گیرد بهتر است قوانین داخلی در این باره اصلاح شود چه دلیلی برای پیوستن به گروه‌های خارجی در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

سیاست‌گذاران FATF عامل اصلی ترور دانشمندان ما هستند

وی افزود: پیوستن به گروه اقدام مالی مشترک آنهم در شرایط جنگ اقتصادی باعث می‌شود تا کشور مانند یک اتاق شیشه‌ای در برابر دشمن قرار گیرد و دشمنان با سهولت به اطلاعات مالی ما دست یابند. 

بیشتر بخوانید:

FATF واردات کالای اساسی و صادرات نفت را مختل می‌کند

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: نکته مهم اینجاست که گردانندگان و سردمداران اصلی این گروه‌ها و این نهادهای بین‌المللی حامیان اصلی گروه‌های تروریستی در جهان هستند که سعی می‌کنند با ایجاد این سازمان‌ها چهره واقعی خود را بپوشانند.

شجاعی خاطرنشان کرد: سردمداران و گردانندگان FATF و CFT عاملان اصلی ترور حاج قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده هستند که به جای پاسخگویی ایران را تحت فشار قرار داده‌اند تا به عضویت  CFT و FATF درآید.

وی افزود:‌ همانطور که بازرسان آژانس اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌ای ما را در اختیار دشمنان قرار دادند و زمینه ترور آنها را فراهم کردند گروه مالی اقدام مشترک نیز اطلاعات سرداران اقتصادی ما را در اختیار دشمن قرار خواهد داد و مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان گفت:‌همانطور که گفتم اگر بنا است اقدامی هم در زمینه مقابله با تأمین مالی تروریست و پولشویی صورت گیرد بهتر است قوانین داخلی اصلاح شود نه اینکه ما به نهادهایی در حوزه بین المللی در این حوزه بپیوندیم که گردانندگان اصلی آن بزرگترین حامیان گروه‌های تروریستی در جهان هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • الف SC ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    78 7
    جناب شجاعی شما بفرمایید نپیوستن به به اون برای کشور چقدر هزینه داشته و من بعد هم چقدر خواهد داشت دنیای بدون مراودات بانکی دنیای عصر حجر است برای زنده ماندن مردم حداقل نیاز به ارتباطات است
  • NZ ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 69
    به ولّله اينها با شتاب بسيار بالاتری در پنج ماه اينده به پيش خواهند. جلوی اين خائنين را بگيريد.
  • ناشناس IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    45 4
    برای کل دنیا ضرر نداره فقط برای ما ویک کشور تو کل دنیا ضرر داره چه برسرمردم ایران دارین میارین
  • NL ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 74
    وقتی برخی نظر هایی که حتی اکشن پلن رو نخوندن مطالعه میکنم بیشتر متوجه میشم که جمله معروف امیر کبیر که گفت مملکت مردم اگاه می خواهد از کجا میاد بعضیا فکر میکنن اف ای تی اف برای افزایش مبادلاته خبر نداند که اف ای تی اف هر جایی که اعمال شده حجم مبادلات رو افزایش که نه کاهش داده بعضیا نمیدونن که اکشن پلن این مجموعه برای ایران با بقیه دنیا فرق داره در نهایت جهالت همونطور که باعث شد برجام پر از باگ به ایران تحمیل بشه موجب این افتضاح هم خواهد شد البته امیدوارم خدا خودش به ما رحم کنه و نذاره بلاهت بعضیا ما رو توی دردسر حقوقی جدید بندازه
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    کاربر14/55 =دولت 95 درصد FATF را اجرا کرده مشکلی از مشکلات بانکی واقتصادی کشورحل نشده بلکه روزنه های دور زدن تحریم ها بسته شده وجای سوال داره چرا دولت با این کار راهها دور زدن تحریم سد کرده است
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    72 0
    واسه مردمی که هر روز بدبخت تر و فقیر تر میشه بد میشه یا واسه کسانیکه بیت المال رو چپاول میکنن اینو روشن کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس