کد خبر 1158151
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

لباس های زمستانی معمولا در روزهای گرم سال داخل کاور، ساک، گوشه کمد و ... قرار گرفته و کنار گذاشته می شوند. طی این مدت ممکن است لباس شما در معرض انواع میکروب ها و آلودگی ها بوده و یا بو گرفته باشد. به همین علت توصیه می شود که پیش از استفاده حتما آن ها را به خوبی بشویید. در این مطلب راهکارهایی برای شستن پالتو در خانه ارائه داده ایم.

نحوه شستن پالتو در خانه

افراد بسته به سلیقه و شرایط خود از پالتوهایی با جنس های مختلف استفاده می کنند. پالتو چرم، پالتو پوست، بارانی، پالتو جیر، پالتو پشمی، پالتو خزدار، پالتو فوتر و ... از جمله انواع مختلف لباس های زمستانی هستند که افراد در فصول سرد سال از آن ها استفاده می کنند. هر یک از آن ها، نحوه نگهداری و شست و شوی خاص خود را دارد که رعایت آن به افزایش طول عمر لباس کمک می کند. مهم ترین نکاتی که باید در نگهداری و شست و شوی این البسه رعایت شود، روی کارت آن ها نوشته شده است. با این حال نکاتی نیز وجود دارد که در آن درج نشده است؛ اما با رعایت آن ها می توانید لباس مورد علاقه تان را برای مدت زمان طولانی تری استفاده نمایید.

شستن پالتو پوست طبیعی

این پالتوها اغلب حساس تر از سایر لباس ها هستند و باید با ملایمت بیشتری با آن ها رفتار شود. بنابراین فکر شست و شوی پالتو پوست طبیعی با آب داغ و یا ماشین لباسشویی را از خود دور کنید! بهترین راه برای شستن این پالتوها این است که آن را در یک تشت بزرگ قرار داده و روی آن آب سرد بریزید. سپس کمی از پودر برف به آن اضافه کرده و آن را با دست بشویید. پس از شست و شو، پالتو شما ظاهری چسبناک و به هم ریخته به خود می گیرد که به دلیل خیس بودن آن ایجاد شده است. پس از خشک شدن، پالتو شما همانند روز اول سالم و تمیز خواهد بود.

خشک شدن پالتو پوست

حساسیت بالای شستن پالتو پوست موجب شده است تا محدودیت هایی در روند شست و شو و حتی خشک شدن این دست لباس ها وجود داشته باشد. اصلی ترین نکته برای این کار، دوری کردن از ماشین لباسشویی و خشک کن آن است. برای خشک شدن پالتو پوست طبیعی تنها کافی است که آن را از یک جالباسی آویزان نموده و در هوای آزاد قرار دهید. هر گاه لباس شما کمی از حالت خیسی خارج شده و نمدار بود، می توانید با یک مسواک آن را شانه بزنید تا ظاهر منظم و مرتب خود را باز یابد.

طرز شستن پالتو فوتر و پشمی

همان طور که می دانید، ماشین لباسشویی با چرخش لباس ها، آن ها را شسته و آبکشی می کند. با توجه به حساسیت و لطافت بافت پشم، این فرایند می تواند باعث آسیب دیدن بافت لباس شده و از عمر مفید آن بکاهد. پالتوهای فوتر نیز به همین صورت بوده و توصیه می شود که به هیچ عنوان از ماشین لباسشویی برای شستن این لباس ها استفاده نکنید.

برای شستن پالتوهای فوتر و پشمی، یک ظرف پر شده از آب سرد و در ترکیب با یک قاشق چای خوری شوینده مناسب آماده نموده و پالتو خود را در آن قرار دهید. آن را با دست شسته و چندین بار آبکشی کنید تا تمامی مواد شوینده به طور کامل از بافت آن خارج شود. باز هم تاکید می کنیم که به هیچ عنوان از آب داغ برای این کار استفاده نکنید! آب داغ به راحتی به بافت پشم آسیب رسانده و آن را از بین می برد.

خشک کردن پالتو پشمی

پس از شستن پالتو، نوبت به خشک کردن آن می رسد. برای این کار تنها کافی است که یک حوله خشک و تمیز روی پالتو قرار داده و روی آن فشار دهید. با این کار، رطوبت از بافت پالتو خارج شده و به حوله جذب می شود. در پایان آن را در هوای آزاد قرار دهید تا به طور کامل خشک شود.

نحوه شستن بارانی

شستن بارانی به مراتب ساده تر از شستن پالتو می باشد. انجام این کار به راحتی و با استفاده از ماشین لباسشویی امکان پذیر است. تنها کافی است که بر اساس رنگ بارانی خود، شوینده مناسب آن را انتخاب و استفاده نمایید. همچنین برای خشک کردن بارانی بهتر است آن را در تماس مستقیم با هوای آزاد قرار دهید تا به آرامی و به طور کامل خشک شود. توجه داشته باشید که جنس اغلب بارانی ها به گونه ای است که بر اثر حرارت بالای اتو ممکن است ذوب شده و یا به راحتی بسوزد. بنابراین توصیه می شود به هیچ عنوان از اتو برای خشک کردن بارانی خود استفاده نکنید.

شستن پالتو چرم

در شستن پالتو چرم بر خلاف موارد قبلی بهتر است از ماشین لباسشویی استفاده نمایید؛ چرا که ممکن است تماس مواد شوینده با چرم مصنوعی موجب آسیب دیدن و از بین رفتن لباس شما شود. با این حال توجه داشته باشید که ماشین لباسشویی شما باید بسیار بزرگ باشد تا فضای نسبتا زیادی در اختیار لباس شما قرار دهد؛ در غیر این صورت، لباس شما آسیب خواهد دید. اگر ماشین لباسشویی شما چنین فضایی در بر ندارد، توصیه می شود پالتو چرم خود را با دست بشویید. پس از شست و شوی پالتو، آن را در هوای آزاد و به دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود. همچنین توجه داشته باشید که خشک کن ماشین لباسشویی یکی از بزرگ ترین مواردی است که به پالتو چرم شما آسیب می زند.

مراقبت از پالتو چرم

برای جلوگیری از خشک شدن چرم به کار رفته در پالتوهایی با این جنس، بهتر است که پس از هر بار شست و شو و خشک شدن لباس، از واکس مخصوص استفاده نمایید. این کار از خشک شدن چرم جلوگیری نموده و مانع از ترک خوردن آن می شود. به این ترتیب پالتو چرم شما برای مدت زمان طولانی تری سالم و جذاب باقی خواهد ماند.

مراقبت از پالتو و لباس های زمستانی

لباس های زمستانی بافت بسیار ظریفی دارند و در صورتی که به درستی از آن ها مراقبت نشود، به راحتی می توانند از بین بروند. بنابراین باید نهایت دقت خود را در استفاده از پالتو و لباس های زمستانی و مراقبت از آن ها به کار گیرید. یکی از مهم ترین نکات در مراقبت از این لباس ها، انتخاب شوینده مناسب می باشد. شوینده شما باید قدرت تمیز کنندگی بسیار بالا و در عین حال کنترل شده ای داشته باشد؛ به این ترتیب در عین شست و شوی اصولی لباس ها، از بافت آن ها نیز محافظت می نماید. استفاده از پودر دستی برای ماشین لباسشویی، یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه شود؛ چرا که باعث آسیب رساندن به لباس های زمستانی و ماشین لباسشویی شما به صورت همزمان می شود.

شرکت پاکسان (https://www.paxanco.com/) یکی از قدیمی ترین برندهای ایرانی با بیش از پنج دهه سابقه فعالیت در حوزه تولید مواد شوینده و بهداشتی ایرانی است. کلیه تولیدات این مجموعه با بالاترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می شود. با توجه به قدمت بالا و تجربه رضایت بخش مصرف کنندگان محصولات این شرکت، برای شستن پالتوها و لباس های زمستانی خود به راحتی و با خیال راحت می توانید از تولیدات پاکسان استفاده نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس