کد خبر 1157935
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
ماکرون نمایه مکرون نمایه

نظرسنجی یک موسسه افکارسنجی در فرانسه نشان می‌دهد، حدود ۶۰ درصد از مردم این کشور از عملکرد رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور ناراضی هستند.

به گزارش مشرق، در حالی که ابتلای «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به ویروس کرونا همچنان خبرساز است، کاهش محبوبیت ماکرون و نارضایتی فرانسوی‌ها از دولت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

سامانه نظارتی فرانسه که محتوای رسانه‌های اجتماعی را رصد می‌کند

نتیجه تازه‌ترین نظرسنجی «موسسه افکار عمومی فرانسه»(IFOP) که به صورت آنلاین انجام شد، نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد از فرانسوی‌ها از عملکرد امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور کشورشان ناراضی هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، طبق این نظرسنجی ۵۹ درصد از مردم فرانسه هم از عملکرد «ژان کاستکس» نخست‌وزیر این کشور رضایت ندارند.

از جمله دیگر موضوعات مورد سوال و نکات این نظرسنجی، ادامه نزول محبوبیت امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور و کاستکس نخست‌وزیر فرانسه است.

محبوبیت ماکرون در ماه دسامبر (ماه جاری میلادی) سه درصد دیگر کم شده و به ۳۸ درصد کاهش یافته است.

میزان محبوبیت کاستکس نخست‌وزیر فرانسه هم در قیاس با ماه قبل، دو درصد کم شده و به ۳۷ درصد رسیده است.

موسسه افکار عمومی فرانسه در مجموع از ۱۹۳۶ بزرگسال بالاتر از ۱۸ سال نظرسنجی کرده و نظرشان را درباره رئیس‌جمهور و دولت فرانسه جویا شده است.

کاهش میزان رضایت فرانسوی‌ها از مقام‌های ارشد کشورشان در شرایطی ادامه یافته که طبق یک نظرسنجی در ماه گذشته میلادی (نوامبر) ۷۰ درصد از مردم این کشور به دولت ماکرون برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا بی اعتماد هستند.

نارضایتی از ماکرون و بی اعتمادی فرانسوی‌ها به عملکرد دولت در زمینه مقابله با کرونا بعد از اینکه کاخ الیزه پنجشنبه هفته گذشته رسما ابتلای رئیس‌جمهور فرانسه به ویروس کرونا را تایید کرد، ادامه یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس