شمال سوریه (3).jpg

اردوغان پس از دخالت و صحنه گردانی در منطقه قره باغ، آتش درگیری ها را در سوریه پس از نزدیک به ۱۰ ماه آتش بس دوباره شعله ور کرده و در تلاش است بخش دیگری از خاک این کشور را به اشغال دربیاورد.

سرویس جهان مشرق؛ توافق آتش بس در مناطق شمالی سوریه (شمال استان رقه) پس از ۱۴ ماه برقراری آرامش نسبی با ماجراجویی های دوباره دولت ترکیه شکسته شد و درگیری های سنگینی در این نقاط به وقوع پیوسته است.

در روزهای گذشته تحرکات نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی مورد حمایت آنکارا در مناطق اشغالی شمال سوریه افزایش یافته بود که در نهایت با هدف قرار دادن مواضع در تصرف نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (تحت فرمان آمریکا) وارد مرحله جدیدی شد.

حملات جدید آنکارا علیه مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُُرد یا همان SDF) در حومه شهر «عین عیسی» در شمال استان رقه پس از بازگشت شمار زیادی از عناصر تروریستی از منطقه «قره باغ» در شمال رود ارس در دستور کار قرار گرفت.

براساس اطلاعات  به دست آمده، عناصر تروریستی با پشتیبانی نیروهای ارتش ترکیه در این عملیات تلاش می کنند شهر راهبردی «عین عیسی» را به همراه مناطق حومه از تصرف شبه نظامیان کُرد خارج و به اشغال خود دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، یگان های ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی در گام نخست مواضع نیروهای شبه نظامی کُرد را در روستاهای «صیدا، جبله و المشیرفی» هدف قرار دادند و برای اشغال این مناطق وارد عمل شدند.

نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها در زمان شروع حملات توانستند وارد روستای «صیدا» در حومه شمال غرب شهر عین عیسی شوند اما شبه نظامیان کُُرد ضد حملات را ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند این روستا را بازپس بگیرند.

در جریان درگیری های سنگین جمعه شب (بیست و هشتم آذرماه) حداقل ۱۴ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند و از سویی دیگر ۳۰ تن از نیروهای شبه نظامی کُرد هم کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، همزمان با آغاز عملیات عناصر تروریستی برای اشغال شهر «عین عیسی» ، ارتش ترکیه شماری از نیروهای خود را به همراه تجهیزات نظامی سنگین در قالب چند کاروان برای شرکت در این عملیات به مناطق شمالی استان رقه انتقال داد.

در حال حاضر درگیری ها به شدت میان طرفین جریان دارد و خبرها حاکیست عناصر گروهک های تروریستی توانستند روستای معلک را به محاصره دربیاورند؛ در صورتی که این روستای راهبردی به اشغال تروریست ها درآید، شهر عین عیسی از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهک تروریستی جبهه الشامیه که از سوی دولت ترکیه حمایت می شود به نیروهای مستقر شده خود در اطراف عین عیسی اعلام کرده هر لحظه برای شروع عملیات علیه شبه نظامیان کُرد و اشغال این شهر آماده باشند.

در ساعات گذشته نیز یگان توپخانه ارتش ترکیه مواضع نیروهای شبه نظامی کُرد را در ورودی شمالی شهر عین عیسی هدف قرار داد و به نظر می رسد این حملات برای ارزیابی میدانی منطقه صورت گرفته و مقدمه ای برای آغاز عملیات اشغال شهر عین عیسی است.

همزمان با این حملات توپخانه ای و نزدیک شدن عناصر گروهک های تروریستی به شهر عین عیسی، مذاکرات فشرده نمایندگان دولت سوریه و روسیه با فرماندهان شبه نظامیان کُرد برای رسیدن به توافق و جلوگیری از آغاز عملیات ارتش ترکیه در جریان است.

دمشق و مسکو به سران نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه پیشنهاد داده اند چند گروه از نیروهای ارتش سوریه و روسیه در ورودی های شهر عین عیسی مستقر شوند تا بار دیگر ماجرای تلخ اشغال شهر عفرین تکرار نشود و ماجراجویی جدید دولت ترکیه خنثی شود.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، مذاکرات تا حدودی میان طرفین پیشرفت داشته و برخی منابع میدانی هم اعلام کردند چند گروه از نیروهای ارتش سوریه و نظامیان روسی خود را به ورودی شهر عین عیسی رسانده اند که پیامی آشکار برای آنکارا است.

به گزارش مشرق، فرماندهان نیروهای شبه نظامی کُرد به خوبی می دانند اگر اختلاف میان خود را حل نکنند، فرصت را از دست می دهند و نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها در غیاب نیروهای ارتش سوریه و نظامیان روسی، عملیات را برای اشغال شهر عین عیسی بدون هیچ وقفه ای آغاز می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 163
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 67
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    خاک سوریه اگر قراره دست دولت مرکزی نباشه همون بهتر دست ترکیه باشه تا مشتی تجزیه طلب.راستی خبرهای شکست ارتش ترکیه و نیروهای تحت حمایتش چقدر شبیه شکست در عفرین و شمال شرق سوریه است.ناگفته نماند این وسط پوتین هم خوب داره معامله میکنه!
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      13 19
      یعنی بجای کردها ، داعش و النصره رو مستقر کنند!؟
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      57 36
      چرا IP های پانترک ها رو پلیس یا وزارت اطلاعات نمیدید؟
    • ایرانی IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      آقای پانترک متوهم مگر با فضای مجازی و حقه های خاص بتونی خودتو زیاد نشون بدی ولی بدون دست بالای دست بسیار است! و بقیه هم میتونن از این روش استفاده کنند!
    • مهدی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      24 9
      ترکیه دست از خونریزی برنمی داره . در صورتی که مردم وکشورش در امنیت هستند . سر زمستان مردم بیگناه سوریه وکرد را یا می کشد یا آواره می کند. دیر نیست که امنیت کشورش را به مخاطره بیندازد،زیرا از جان گذشتگان و کسانی که به حقوقشان تعدی شده وعزیز ازدست داده اند . آرام نخواهند نشست . حکام ظالم ترکیه باید دست از سر منطقه بردارند . ودستورات اسرائیل وآمریکا را انجام ندهند.
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    دمش گرم ترکیه. به شما هم ربطی نداره. دخالت کنید عین دفعات قبلی آبروریزی میشه.
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      فعلا که آبروی خودتون رفته
    • IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      77 22
      خاک برسرتان یه مشت احمق میان ازترکیه نئوعثمانی حمایت میکنن..
    • شاپور بن اردشیر IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      11 6
      با خودت ور بری بهتره تا بیای اینجا رو از حروفت پر کنی.
    • US ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      28 8
      تروریست پروری و جنایت و آدم کشی فخر نیست! در ضمن ما شکستی نخوردیم بلکه بر خلاف آنانی از جمله ترکیه که میگفت اسد باید بره، ایران گفت بماند و ماند و امروز هم سوریه در اختیار ارتش این کشوره و روند بازسازی رو شروع کرده
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      10 3
      تو بی جیره ومواجب یا با جیره ومواجب در قتل وکشتار اردوغان وترکیه شریکی
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      4 2
      احمق
    • Reza IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      10 2
      طیب زمان عثمانی تمام شد من ترا رجب دلالمی گویم شعر ارس می خوانی کودتا را یادت بیار
  • دلسوز IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    13 20
    سیاست غلط در قبال کردها باعث گستاخی بیشتر اردوغان شد چرا باید تحت سلطه و رژیمهای عربی وحتی ترکی باشن؟!
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      27 2
      اردوغان یاغی شده مثل صدام آخرش هم ترکیه رو به نابودی میکشه از طرف یه اذری اهل مراغه برای ما ایرانه مهمه کور بابای دشمن ایرون و ایرانی
    • محمد IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      11 2
      دلسوز جان ! خب یعنی چه که چرا کردها باید تحت سلطه کشور های عربی و ترکی باشند ؟ لابد طبق استدلالت خوزستان هم باید به عربستان بپیوندد و آذربایجان ایران و مناطق ترک زبان قزوین ، همدان ، مرکزی هم به جمهوری آذربایجان بپیوندند . دلسوزی مثل خاله خرسه
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    یه آدم ترک با منطق جواب من بده شما که میگین کردها از هند اومدن برای تضعیف عثمانی،یعنی شما منکر میشید که امپراتوری ایوبی قبل از عثمانی ها سیصد سال در مصر و شام حکومت کردن؟
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      9 17
      از پانترکهایی انتظار منطق نداشته باش!
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      17 16
      البته نمیدونم مشرق تایید کنه یا نه ولی باید عرض کنم مهاجرت کردها از هند قبل از تشکیل عثمانی بوقوع پیوست و در زمان سلجوقیان این امر انجام شد و در چند مرحله و ملکشاه سلجوقی کردها رو در مرزهای غربی ایران اسکان داد تا در مقابل حملاتی که از اون ناحیه میشد توسط رومیان و صلیبیها از مرزهای ایران محافظت کنند که سلسله ایوبیان توسط سلسله ترک تبار ممالیک و مغولها برچیده شد و سلسله ترک تبار ممالیک حمله مغولها به افریقا رو دفع کرد و در نبرد عین الجالوت مغولها رو درهم کوبید و موجب تضعیف ایلخانان و پایان ماجراجوییهای آنان شد شما اگه به نوع البسه کردها نگاه کنید ابدا مخصوص مناطق سردسیر کوهستانی منطقه نیست و مخصوص مناطق گرمسیری میباشد
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      38 8
      پانترکیسم و پانکردیسم هر دو بازوی رژیم اسرائیل در منطقه هر دو درگیر جعلیات و توهمات خود ساخته !!!
    • بهزاد AZ ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      22 13
      درخت فیلوژنتیک زبانهای ایرانی جدایی کردی و بلوچی در ۱۵۰۰ سال پیش رو نشون میده یعنی از شرق به غرب مهاجرت کرده اید. بعد از جنگ چالدران در سال ۱۵۱۴ سلطان سلیمان برای ایجاد تعادل جمعیتی علویان طرفدار شاه اسماعیل در شرق آناتولی، کردهای سنی مذهب رو از شمال عراق وارد شرق آناتولی کرد.
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      17 42
      صلاح ایوبی منابع عرب رو بخونید کاملا اشاره کردن ایشون تورک هستن هیچ ربطی به کردها نداره
    • US ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      10 2
      حکومت ایوبی که شما بهش میگی امپراتوری یک میلیون و هفتصد هزار کیلومتر یعنی اندازه ایران وسعت داشته این یک دوما از زمان بنیانگذاری تا فروپاشی کمتر از نود سال طول کشیده و حالا این پرسش به وجود میاد چرا به این حکومت امپراتوری میگی ؟؟ در صورتی که تو ویکی پدیا جز امپراتوری ها نیست و پرسش دوم چرا میگی سیصد سال حکمرانی کردن؟؟ در صورتی که کمتر از ۹۰ سال بوده ؟
    • شاپور IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      5 4
      کلمه کرد از زمان ساسانی و پیش تر به وجود اومد،اما کرد پیش تر و کهن تر بوده
    • علی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      15 3
      تاریخ بخوانید صلاح الدین ایوبی قهرمان جنگهای صلیبی وحتی محمد فاتح موسس عثمانی سردار های سلسله سلجوقیان بودند. واین سلسله درتاریخ به نام پادشاهی ترک ایرانی مشهوراست. ایوبیان به عنوان تابع سلجوقیان وتحت نظر خلیفه که گماشته شاهان ایرانی بود در انجا حکومت میکرد. ایران درزمان سلجوقیان برابر هخامنشی بود.
    • سلام US ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      19 8
      ایوبیان سلسله ی کرد تبار بودن که نود سال حکومت کردن .و هیچ ربطی به ترکان مهاجر نداره ترک ها بعد از اسلام از آسیای میانه به آسیای غربی کوچ کردن .خطاب به اون دوستی که گفتن کردها در جنگ چالدران به آناتولی اومدن باید عرض کنم کردها تا بودن در سرزمین های خودشون ساکن بودن و سرزمین هیچکس رو اشغال نکردن برخلاف پانترکا
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      3 2
      بنگال یا هند؟
  • BE ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    35 19
    امیدوارم درس های قره باغ را به خاطر داشته باشید. همچنانکه اردوغان توانست مرز ایران و ارمنستان را حذف و خود را به دریای خزر برساند در شمال سوریه هم می تواند خط ترازیت تهران دمشق را قطع نماید. از روسیه هم کاری ساخته نیست همچنان که در بیخ گوشش در قره باغ ساخته نبود.
    • ایران IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      7 10
      تا چندسال دیگه ترکیه تجزیه میشه
    • کاووس IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      30 5
      اولا سه دولت اسرائیل و ترکیه و باکو متحد شدن تونستن ارمنستان را شکست بدن اگه اسرائیل نبود اینا نمیتونستن باکو رو هم حفظ کنن چه برسه ارتساخ رو بگیرن پس الکی حرف نزن تاریخ رو مطالعه کن ارمنستان در جنگ های قبلی هم عثمانی رو شکست داد هم جمهوری باکو رو
    • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      2 0
      ترکیه همینطور داره پیشروی می کنه بعد دوستان نشستن منتظرن ترکیه تجزیه بشه آخه چه جوری قراره تجزیه بشه وقتی پاسخی برای هیچیک از شرارتهاش دریافت نمی کنه؟
  • Parviz IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    یاشاسین تورکیه یاشاسین آذربایجان تا کورشود هرآنکه نتواند دید
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      خفه
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      41 15
      بجاش مینوشتی یاشاسین داعش ، اینطوری کمتر حجم اینترنتت میرفت.
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      29 23
      پانترکیسم معجونی است از بیسوادی و بیشعوری
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      17 13
      کسانی که دهن به فحاشی و توهین باز میکنن یعنی اینکه کفگیر منطق و استدلالشون به ته دیگ خورده و چیزی برای ارائه ندارن درنتیجه برای خنک کردن خودشون دهن به ناسزا باز میکنن توصیه میکنم یه لیوان آب یخ نوش جان کنید .
    • محمد FR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      0 1
      که چی؟
    • ایران IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      4 5
      یه جمله از مادر عروس
    • سروان IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      9 3
      چرت نگو . اردوغان هم وقتش هم مثل صدام می رسه
  • AT ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    من از تو جدا نمی‌شدم، به زور جدایمان کردند ...
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      هاااا؟
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      11 20
      پاشو برو طورکیه رجب خان منتظرت عزیزم !
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      26 11
      ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ، منظورش استان ایرانی دیاربکر هست که الان در اشغال ترکیه است و ان شاءالله به وطن برمیگرده.
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      12 6
      دهان تجزیه طلبان را خرد می کنیم.
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      3 0
      رجب بیاد اینجا ما چرا بریم
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    مشرق جان واقعا که نمک نشناسی،ترکیه اومد خاک شیعه را در قره باغ آزاد کرد حالا هم داره با امثال پژاک میجنگه پژاکی که چندین مرزبان ایران را کشت اون وقت اینطوری داری درباره ارتش ترکیه حرف میزنی؟!
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      42 19
      ترکیه و اسرائیل منظورتون بود پانترک جان ؟ با تروریست های پژاک و پ ک ک جنگیدن و سرکوب کردن چه ارتباطی با اشغال خاک سوریه و اشغال مناطق کرد نشین سوریه دارد ؟ بی جهت نگفتند پانترکیسم ملغمه ای است از بیسوادی و بیشعوری.!
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      19 36
      آقایی که جز فحاشی و عدم تربیت چیزی درچنته نداری اون مناطقی که بعنوان کرد نشین بیان میکنی درواقع مناطق عرب نشین و ترکمن نشینه کا کردهای تروریست با تضعیف حکومت مرکزی سوریه به اشغال درآوردن و جمعیت بومی اونجارو بزور کوچوندن تا با تغییر بافت جمعیتی و با جعل اسامی کردی جدید سعی کردن رنگ و بوی کردستان بهش ببخشن ، اتفاقا چند وقت پیش خود مشرق هم به این موضوع پرداخت اگر کور نبوده باشی .
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      6 6
      ترکیه این کارها را به خاطر خودش کرد نه به خاطر شیعه و ایران
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    درود بر سلطان اردوغان.
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      خفه
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    جدایی طلب های پ ک ک که مورد حمایت اسرائیل و آمریکا هستند بهشون شبه نظامی میگید بعد ادعای دشمنی با اسراییل دارید
  • بابک آزری IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    تروریست های پ ک ک را باید به شدت بکوبیم عامل شهادت نا جوانمردانه مرزبانان ما همین پ ک ک هست الله اکبر الله اکبر
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      15 2
      بله قطعا" باید با تروریست های پژاک و پ ک ک و گروهک های تروریستی دیگر همچون کومله و دموکرات و .. برخورد جدی و سرکوب شوند ... ولی نه با شهروندان عادی کرد ! نه اشغال سرزمین سوریه کشتار و قتل عام مردم بی دفاع به بهانه مبارزه با تروریست ...
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      4 1
      پ ک ک پژاک ... چند گروهک معروف تروریستی همه کرد هستند یا ترک
  • بابک آزری IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    به نظرم این بار هماهنگ با دولت سوریه هست تا تروریست های کرد را تضعیف کنند و حاکمیت سوریه برقرار شود سپس عادی سازی روابط آنکارا-دمشق
    • IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      3 4
      ی میلیون آدم بکشن و بعد روابط رو عادی کنن ؟! خواب دیدی خیر باشه
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    نکنه جنگ قرقیسیا در راهه،البته تا جایی که خوندم جنگ قرقیسیا بعد از خروج سفیانی است
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      2 1
      قرقیسا؟ با خودت درگیری داری؟
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      2 0
      منظورت از قرقیسیا ، قرعیسی بود بزرگوار ؟
  • بابک آزری IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    درکل بعید میدونم ترورییت ها پژاک_پ ک ک_ی پ گ بتونند شهر رو نگه دارند
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    7 11
    درود بر نیروهای مقاومت و لعنت خدا بر داعشی و مزدوران 200 دلاریش در داخل ایران
    • محمد IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      2 4
      اشتباهی منفی دادم عذر
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    13 1
    اگر زودتر شهر رو به نیروهای روسی تحویل ندهند ترکیه مثل آب خوردن اون شهر رو تصرف میکنه
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    30 6
    ترکها آمدند زود الفرار بکنید زووووود
  • زنجانی IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    24 11
    لشکر تورک ای جاااان!
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      12 2
      لشگر تکفیری ها و تروریست ها ایکاش مسئولین ایران یک تور سیاحتی بگذارند پانترک های نادان و بی مغز رو ببرند سوریه از نزدیک لشگر تروریستی تکفیری اردوغان رو ببینند ..
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    11 4
    دو گروه تروریستی در سوریه روبروی همدیگر قرار گرفتند ... سران و احزاب کردی با تبیعت نکردن از دولت مرکزی سوریه باعث شدن رجب خان فرصت رو مناسب و غنیمت بداند برای دست درازی به خاک و سرزمین سوریه .. سران کردها همواره بازیچه قرار گرفتند همیشه باعث درد و رنج مردم کرد بوده و هستند .. رجب خان ترکیه هم فعلا" در قره باغ موفقیت بدست آورده اعتماد بنفس پیدا کرده .. میشد حدس زد چنین حمله ای رو به اکراد سوریه تدارک خواهد دید ..
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    12 18
    ایران باید از 30 میلیون کرد ترکیه حمایت کنه. تجهیزاتی که به یمنی داده شده ، شامل پدافند هوایی کوتاه برد ، پهپادهای تهاجمی و همینطور موشک های بالستیک و کروز که به یمنی داده شده رو باید به کردها داد. خوبی این تجهیزات اینه که امتحان خودشون رو روی تجهیزات آمریکای ابرقدرت پس دادند و یمنی ها باهاشون از پدافند پاتریوت عبور کردند و آرامکو رو منهدم کردند و پدافند یمنی ها هم از بالگرد آپاچی و f-15 گرفته تا پهپادهای mq-9 آمریکایی رو منهدم کرده ، باید این تجهیزات رو به کردها رسوند تا شر عثمانی متوهم رو ریشه کن کنن.
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      11 5
      دادا توهمت تو حلقم جنستو از کی میگیری ساقیتو قربون
    • مهرداد US ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      0 2
      دوستان خوبم بیخودی چرا خودتونو خسته میکنید با اینهمه خرابکاری مسئولین دولت بیسواد که بجز پول و قدرت و خوشگذرانی به چیز دیگری نمی اندیشند صدالبته که تموم بازیگران خارجی پیروز میدان خواهند بود و با این دیپلماسی اصلاح طلبی ما ره بجایی نخواهیم برد.
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      0 0
      میترسیم مثل جنگ صدام برگردن خودمون رو بزنن
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    9 12
    ایران باید از 30 میلیون کرد ترکیه حمایت کنه. تجهیزاتی که به یمنی داده شده ، شامل پدافند هوایی کوتاه برد ، پهپادهای تهاجمی و همینطور موشک های بالستیک و کروز که به یمنی داده شده رو باید به کردها داد. خوبی این تجهیزات اینه که امتحان خودشون رو روی تجهیزات آمریکای ابرقدرت پس دادند و یمنی ها باهاشون از پدافند پاتریوت عبور کردند و آرامکو رو منهدم کردند و پدافند یمنی ها هم از بالگرد آپاچی و f-15 گرفته تا پهپادهای mq-9 آمریکایی رو منهدم کرده ، باید این تجهیزات رو به کردها رسوند تا شر عثمانی متوهم رو ریشه کن کنن.
  • حسن IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    22 7
    همش توهین و تهمت .شما که مخالف تجزیه کشورهای منطقه هستید چرا سنگ pyd-ypg-pkk به سینتون میکوبید.شما بخاین یا نخاین ترکیه یکی از قویترین کشورهای منطقه هس .یک کشور تو منطقه هست شما با اون رو راست باشین
    • مهدی IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      1 0
      اگر اشتباه زیادی نکنه مشکل از ایران نیست
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    9 9
    بهترین زمان برای ازاد سازی ادلب هست، اردوغان از توقف جنگ و اتصال پیدا نکردن، ترکیه به اذربایجان نارحت شده و داره انتقام میگیره، اول ادلب بعد هم باید شمال سوریه از مزدورهای ترکیه پاکسازی شه، امریکای بایدن دنبال جنگ نیست، و مشکلات امریکا خیلی زیاده و بزرگ شده، و این چهار سال ان شالله خروج امریکا از منطقه خواهد بود
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    15 20
    زنده باد ایران با تمام اقوامش زنده باد مردم کورد ما ایرانیا باید از این کار ترکیه ناراحت باشین چون مردم کورد ایرانی هستن
  • RO ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    14 5
    ترکیه به تروریست های پ ک ک حمله نمی کرد عراق و سوریه تجزیه می شد
  • US ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    3 11
    عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. اقدام ترکیه در قره باغ در نهایت به نفع ایران تمام خواهد شد. فقط باید کمی صبر داشته باشید. ایران در بالاترین سطح از بازگشت قره باغ به باکو حمایت کرد زیرا در دل این بازگشت بازگشتی بزرگتر نهفته است.
  • علی IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    10 3
    کردهای سوریه خیلی وقته سهمشونو از دولت مرکزی سوریه جدا کردن انگار میل خودمختاری دارن وبا کردهای عراق در ارتباطن پ ک ک از دل این داستان بوجود اومده حالا چون ترکیه از زمانهای قبل با این گروه مشکلداره میخواد تکلیفشو با این گروه یکسره کنه،اما اما یک چیز میمونه نکنه بعد از خلاصی از این داستان ،داستان قبلم قره باغ که تموم شد تقریبا ،سمتو کج کنه بیاد سمت رود ارس واونجا ماجراجویی کنه با ایران ایران باید حواسش شش دانگ جمع این موضوع باشه شاید جاه طلبی اردوغان و درپی داشته باشه برای گسترش ترکیه ورسیدن به ارزوشون دولت عثمانی باشه باید ایران حواسش جمع باشه به ترکیه
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    3 2
    اردوغان بیخیال بابا
  • IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    5 13
    کرد ها هر جای دنیا باشن خودشونو ایرانی و آریایی می دونن
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      6 1
      آره تو راست میگی ولی چرا تو همین جنگ صدام یهو وطنشنو گم کردن حرف نزنی سنگین تری چقدر جوانان رو شهید کردن ؟ طرف کی بودن؟
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    13 2
    اگه باور نداری یکسری به شهرهای مرزی آذربایجان غربی بزنید ببینید چند نفر توسط پژاک که زیر مجموعه پ ک ک هستند شهید شدند.
  • دلسوز IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    8 12
    کسی که حداقل اطلاعات تاریخی داشته باشه میدونه که ترکها مهاجران ومهاجمانی بودن ک ازماورالنهر ب ترکیه کنونی اومدن. اونوقت مهاجمان بی رحمی که شمایل کت شلواری داعش هستن میشن صاحب کشور و کردها که ساکنان و صاحبان اصلی آناتولی بودن میشن تروریست. حتی موسیقی امروز ترکی هم ازاساس موسیقی کردیه واینا فقط ترانه هاشونو به زبان ترکی میخونن.از یک موسیقی دان ترک اینو بپرسید ببین چی بهتون میگه. کردها مردمانی هستن بافرهنگی اصیل و انسانی ،فقط غنای موسیقیشون جهت معرفی فرهنگ متعالیشون برای اهل معرفت کفایت میکنه. حیف نیست کردها زیر سلطه کشورهای جعلی مثل ترکیه و عراق و...باشن؟!!!! نکته مهم اینگه حاملان فرهنگ اصیل وجهان نگری ایرانی که مبتنی بر تساهل و تسامحه کردها هستن‌.حتی زرتشت هم کرد بوده....!کافیه ب مناطق کردنشین سفر کنید بعد متوجه تفاوتها و برجستگیهای اخلاقی،فرهنگی این تبار بزرگ خواهید شد
    • رامین IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      11 2
      عزیز دل برادر همه مهاجریم یکی دیروز یکی امروز و یکیفردا... هرکدام میاییم و میرویم و هیچ کس ماندگار نیست حالا شما میگی فلانی فلان وقت اومده و ما بعد قبل اون اومدیم هیچ کدام دلیل بر حقانیت طرفین نمیشه مهم الان هستش که بتونیم بدون عامل بیگانه شدن و تفرقه در منطفه با خوشی با بقیه زندگی کنیم زمان کلاشنیکف و ابازر دست شرق و غرب شدن فرا رسیده یکم بخودتون بیایید و کمتر ار گروه های ترویستی منطقه و حکومتهای دست نشانده انگلیس در منطقه حمایت کنید
    • ترک IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      7 4
      دلسوز یعنی کردها قوپوز نواز هستن ؟؟؟؟؟قوپوز اصلی ترین ساز موسیقی ترکیه که از امپراتوری گوک ترک و دده قورقود به جا مونده و الان بین همه ترکها در جهان هست یکم مطالعه کن
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      6 5
      از نوع ادبیاتت مشخصه نژادپرست و خودبرتر بین هستی در حالیکه خداوند در قرآن فرموندن هیچ قومی را برتر از دیگران نیافریدیم ترکها بیرحم نیستند بلکه شمشیر اسلام هستند انها جز معدود اقوامی هستند که بدون شمشیر و با وجدان و خواسته قلبی اسلام رو قبول کردند انها بر ضد وطن خودشون هرگز اقدامی نمیکنند و قاچاق نمیکنند و گروهکهای سربر بر ضد هموطنشون ندارند
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      5 1
      اینطوری پیش میری بگو که ابو علی سینا میرزا کوچک ستارخان ترامپ حتی حضرت آدم همه کرد بودن . فقط دنبال جنایت و فرصت هستید وسلام
  • دلسوز IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 12
    اینایی ک میگن کردها بااسرائیل رابطه دارن یعنی اینقدر احمقن که هنوز نمیدونن آذربایجان تبدیل ب پایگاه اسرائیل علیه کردها شده. یعنی سرشونو تو برف کردن و نمیخوان بدونن ترکیه بیشترین مراوده تجاری بااسرائیل داره؟!!یعنی نمیدونن در جنگ قره باغ آذربایجان از پهپادهای انتحاری اسرائیل استفاده میکرد. یعنی نمیدونن اردوغان و علی اف مجری طرحهای اسرائیل علیه ایران هستن؟!....
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 16
    تاریخ انقضاء ترکیه رسیده
  • سیاوش IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    9 6
    ما و سوریه چرا کار رو در ادلب تموم نکردیم؟ چرا الان تموم نمی کنیم؟
  • تحلیلگر منطقه GR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 0
    پاشنه آشیل منطقه شمال و شرق سوریه دونکته است. یک عدم انسجام نیروهای درگیر شمال کوردها و وفاداران بشار سابقه خیانت در طول جنگ خیلی دیده شده از نیروهای وابسته به آمریکا و ایجاد سپاه پنجم وابسته به روسیه در بوکمال و روی کار آمدن جناب بایدن که نشون از سیاست ضد روسی داره اما نه در عمل.
  • مهرناز IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    3 14
    لازم است روسیه " تعامل با ترکیه را کنار بگذارد " تا ارتش سوریه بتواند با ترکیه مقابله کند.
    • محمد IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      7 0
      ای‌مطلب‌روبی‌زحمت‌در‌گوشی‌به‌روسیه‌بگید
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      5 0
      روسیه همیشه دنبال منافع خودشه دوست و همپیمان نمیشناسد اینو ثابت کرده چقدر تو خود ایران جنایت کرده چقدر باج گرفته رفته سوریه خدا داند بعدا با ترکیه که عضو ناتو هست هیچ وقت درگیر نمیشه .هم پیمان ارمنستان بود چی شد .در یک کلمه خائن و کومونیسمه
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    5 1
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • علی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 8
    اردوغان که در واقع نوکر و غلام حلقه به گوش اسراعیله عاقبت نتیجه خورش رقصی های خود برای صهیونیستها رو دریافت میکنه . عاقبت بد جوری دهنش اسفالت میشه.
  • ناصر IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 5
    پانترکهای عثمانی نژاد تو توهم هستند . هر چی تو دهنشون میخوره از رو نمیرن
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 0
    خدا رحم کنه
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    8 9
    لازمه که ایران و روسیه با تجهیز نیروهای کرد از کشور گشایی ترکیه بوسیله سیاهی لشکری از مزدورهای تروریست و تکفیری و اشغال شمال سوریه جلوگیری کنه.داعش هم توسط دولت ترکیه تغذیه میشد.اینا یه سیستم مخلوطی از اسلام سنی و پانتورکی رو قاطی کردن و دارن با این منطق کشور گشایی میکنن.هرجا هم دلشون خاست حمله میکنن و نیرو پیاده میکنن.در حقیقت تروریست واقعی رو اونا پرورش میدن و با پول و اسلحه فراوانی که از غرب میگیرن به همه جای دنیا گسیل میکنن.الان بهترین فرصته تا با تجهیز نیروهای ورزیده و توانای کورد که تو جنگ های چریکی خیلی توانا هستن از پیشروی این توله سگ های کرایه ای جلوگیری کنن.حداقل با پرواز ممنوع کردن منطقه ار پرواز هواپیما نظامی ترکیه جلوگیری کنن و زمین رو به کردا بسپارن تا ترتیبشون بدن فقط همین.
  • کورد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    14 16
    باید بگم که ما کوردها هیچ‌وقت تجزیه طلب نبودیم فقط می خواهیم به جغرافیای ایران برگردیم به کورد بی احترامی نکنید
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      22 3
      بله خوب با این استدلال گاوها هم پرواز میکنن الان کوموله ، پ ک ک ، پژاک ، دوموکرات و .... میخوان برگردن روبه ایران دیگه خودت .... یا مردمو ... گیرآوردی !!
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    16 56
    خاک سوریه دست ترکیه باشه بهتر از اینکه دست یک مشت لات و تروریست باشه .
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      10 6
      ترکیه مادر گروه های تکفیری و تروریستی تو سوریه هست.شما پانتورکا هم سنگ ترکیه ای رو به سینه میزنین که اگه وقتش برسه به شماها هم رحم نمیکنه.همانطور که در دوره شاه اسماعیل بارها به مردم تبریز یورش آوردن.
    • ناشناس IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      8 4
      لات و اراذال بیشتر به شما دزدان و داعشی ها میخوره . وجدانا قضاوت کنید
  • GB ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    9 14
    یاشاسین اردوغان
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    16 7
    عجب این اردوغان یکی نیست اینو سر جاش بشونه دیگه داره خیلی پروو میشه
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      6 3
      میتونی بسم الله
  • منم ارتش ایران IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    7 5
    درود بر شما سیاست چیز خیلی کثیفیه و شما از اون سر در نمی آید به دولت ترکیه حق بدهیم چون اگر در مرزهای خود نجنگ د و سرزمین خود دفاع کند �ن تروریست‌ها هستند که به داخل ترکیه میروند اما از یک سو من حرکت نیروهای ترکیه را برای اشغال چاههای نفتی محکوم می‌کنم
  • منم ارتش ایران IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    16 5
    من کردم و به ایرانی بودنم افتخار می کنم و این را بدانید تمام کردها در کشور ترکیه سوریه عراق و ایران یکپارچه باشند اما باور کنید دوست دارم قبل از اینکه کشور باشند ایرانی باشند چون کرد یعنی ایران ایران یعنی غمهای بزرگ کرد لر ترک بلوط فارس ایران نباشد تن من مباد
  • .... IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    12 7
    کردها یکی از سه سطون اصلی ایران ویکی از اصیل ترین نژادهای آریای هستن که با لرها و پارسها به ایران اومدن و ایران رو تشکیل دادن،
    • محمد IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      7 1
      خوشبحال کردها . خب که چی . مهم اینه که کشورمان را دوست داشته باشیم و برای عزت آن تلاش کنیم. همه ما مهاجر هستیم و فقط خدا ازلی وابدی است .
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      5 0
      کردها قبل از پارسها ساکن ایران بودند
  • دیاکو IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 6
    درود بر آذریان اصیل ایرانی
  • DE ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 0
    .. فقط ادعا
  • ا1کبر IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 0
    مجله اینترانتی مشرق وخوانندگان ازتفرقه افکنی بین مسلمین دست برداریدوبه اصل روزنامه نگاری برگردید
  • تورک IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 1
    مشرق جان تو تروریست را برعکس توضیح میدید.
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 1
    با این تحلیل های آبکی و جانبدارانه توقع دارید لابد وجهه ای هم داشته باشید؟
  • سیاوش IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 5
    آخه ترکیه گیرم کل سوریه رو اشغال کرد شما چی از دست میدی . برا فردا نون ندارین اونوقت میرین جنگ؟
  • Türk IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 5
    تورکیه در حال جنگ با تروریست های pkk هستش که هر سال ده ها سرباز مرزبانانی ایران را در مرزها شهید می کنند عوض حمایت کردن دروغ پراکنی مکنید از روح شهدا خجالت بکشید
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      8 3
      بابا اینا عقده دارن وهیچ منطقی را هم قبول نمیکنند ویه ذهنیت بد نسبت به ترکا دارن تا آقای اردوغان یه کاری میکنه اینا شروع میکنن
  • محمد IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    17 4
    ازادسازی قره باغ اشغالی ،اتش افروزیست؟؟!! مشرق بگو دقیقا چته؟ دور سلطنت و شوونیسم تمام شده! بابا رضا شاه مرده و صد کفن هم پوسانده! دور اسلام متحد شوید
    • کریم IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      3 3
      تو سوریه داره قراباغ رو آزاد می کنه ؟ جشات رو بمال
  • DE ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    7 2
    نرگیه جنایت و کشت و کشتار و از روی جهالت و غرور و ریختن خون مسلمانان و برادر کشی پایه های فساد و خونریزی برای نسلهای بعد را میگذارد و این دقیقا ماموریت تعریف شده صهیون برای نرکیه است.
  • عاشق فوتبال پاک شهرستانی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    7 9
    از کدوم آتش افروزی حرف میزنی؟ مگه دفاع از خاک اسلام و آزادی مناطق اشغالی از دست تروریست‌های ارمنی آتش افروزی است، ،
    • مهدی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      6 3
      گرفتن قراباغ درسته ولی وارد سوریه کشور اسلامی دیگری شدن وقتل وغارت کردن وتروریست تولید کردن نادرسته . خودتان را به کوچه علی چپ نزنید . نتیجه می گیریم ترکیه دلش به حال جمهوری آذربایجان شیعه نشوخته بوی نفت ومول هر کجا بیا همون طرف میره
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      2 3
      تو سوریه داره قراباغ رو آزاد می کنه ؟ چشات رو بمال
  • ایرانی IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 4
    واقعا چرا ایران کمک نمیکنه تا جلو بلنپروازیهای ترکیه رو نمیگیرد
  • امیذ IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 0
    دوباره مست گشتی/عجب تو بار دیگر پست گشتی...
  • RO ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 0
    اردوغان رفتنیه و مذاکرات صلح در ترکیه از سر گرفته میشود.زیاد حرس نخورید.الکی جوگیر نشید.فقط با صلح و مذاکره اختلافات حل میشود.جنگ هیچ برنده ای نداشته و نخواهدداشت
  • نشناس IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    9 3
    به‌نظر‌من‌ هرکی بزارن‌ رئیس‌جمهور‌ترکیه‌از‌این‌اردوغان‌بافرهنگتر‌وبهتره‌
  • لهراسب US ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    3 1
    حالا دیگه پ ی د / ی پ گ، شبه نظامیان کرد شدن و بقیه سوری ها ک برای آزاد کردن خاک وطن جهت جلوگیری از تشکیل اقلیم کردستان دیگه دارن فداکاری می کننن شدن تروریست.
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 3
    امیکا با این همه قدرت غلطی نکرد شما پانترکها چیکار میکنین
    • محمد IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      3 0
      امیکا ، همان آمریکا است؟ آره عزیزم
  • حسین روشن IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    8 3
    باید یکبار برای همیشه از شر اردوغان خلاص شد.
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    5 0
    عجب.آخرش چی میشه این ترکیه
  • DE ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    9 2
    دوستان ما همه با هم برادریم. ترک و کرد و فارس و عرب و بلوچ و ... ، همه از یک نژاد و یک پدر و مادریم ، بیایید این حرفهای نژاد پرستانه را کنار بگذاریم و بیشتر با هم مهربان باشیم.
  • محسن IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    7 3
    ترکیه نمیدونه که کشورش چند سده پیش دست ایلخانان بوده واکنون نیز ایلخانان در ترکیه بانفوذ ترینند اردغان گند بزنه بازم این قوم قیام کرده واز دستش میگیرند
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      4 0
      تا اونجا که تو تاریخ خودیم و یادمون میاد ایلخانیان تو ایران حکومت میکردن و پایتختشونم زنجان بودا
  • حافظ IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    7 4
    اگه به ترکیه مجالی داده شود ادعا پوچ وبی اساس عثمانی رو تکرار می کند ولی شیران ایران رودست کم گرفته ما مسولین درست راستی نداریم درمناقشه قره‌باغ واضح بود بهترین منطقه واسه ایران شده جولانگاه دشمنان ودرسوریه هم می‌خواهد ایران رو منگنه کنه
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    9 2
    اردوغان یعنی حزب باد
  • مازیار زارعی DE ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    8 2
    ازسپاه پاسداران ایران خواهشمندم برای رضای خدا کسانی مثل بنده که حاظر هستند بدون هیچ چشم داشتی به سوریه اعزام کنید که جلو ی این ترکیه را بگیریم
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    3 2
    به ار وغان قاتل و کودک کش هرچا جنگ واتشی باشد اردوغان انجاست مانند سوریه لیبی عراق قبرس ارمنستان کردستان
  • مجید انصاری US ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    8 5
    باعث تأسف است. که هنوز شکست اشغالگران ارامنه و فرارشون از مناطق اشغالی آ ذربایجان با تیپا و تو سری سوزش بعضي ها تمامی نداره. قره باغ آ ذربایجاندی .
  • علی US ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    8 6
    باسلام بنظربنده ترکیه نوکر آمریکاست بدستورآمریکا نقش بازی می‌کند نمیداندکه زمان وفاداری اربابانشان بپایان رسیده دیگرآمریکا نمیتواندنوکرانش رانگهدارد مثل صدام آمریکا نتوانست نگهداردمثل شاه ایران ومثل گاو شیرده حجازکه بزودی فاتحه اش خوانده شده است
  • ایوب IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    16 3
    خیلی حرف منطقی میباشد چون این کردها مثل ارمنیها هر جا ضعف حکومتی را میبینند ادعای تجزیه طلبی سر میدهند این کردها باید بروند جنوب پاکستان مرز میان ایران و پاکستان یکی نیست به این ستون پنجم آمریکا را بکویید از منطقه بروید به جای که وطنطان میباشد نه ایران نه ترکیه به شما جایی نیست
  • ناشناس IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 4
    خاک عالم بر سرت دست نشانده امریکای متجاوز چرا اینقدر جنگ افروزی میکنی ون هم به کمک عناصر کثیفی چون داعش البته باید به قول اربابت اطاعت کنی شریک دزد
  • عدالت IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 6
    اگر در جنگ قره باغ عوض ایران ترکیه بود الان به بهانه داعش یک قتل عام دیگری راه انداخته بود
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 10
    ترکها سکوت کنید
    • محمد IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      17 0
      دهن ت را ببند . همیشه عاشق ایران بودیم وبرای آن جان هم می دهیم
    • محمد IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      12 0
      دهن ت را ببند . همیشه عتشق ایران بودیم و هستیم و برای کشورمان جان میدهیم .
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      13 3
      با این حرفها هیچی عوض نمیشود ترکها در طول تاریخ برای ایران خونها دادن و خواهند داد خیانت نکردن و نخواهند کرد آذربایجان یعنی ایران .ایران یعنی آذربایجان .مثل کرد جماعت نبوده و نیستیم همیشه برای وطنمان ایران جان دادیم و خواهیم داد .گور بابای اردوغان و اسرائیل و عربستان و پ ک ک و پژاک و دموکرات و کوموله و...ترکها کدام یک از این گروهکهای تروریستی خائن به وطن رو دارد بگید با دلیل.
  • کمال پیراسته IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 4
    ترکیه مشکل داخلی خودشو با کردها رو حل کنه بهتره
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    5 0
    پس نیرو های ایرانی در سوری چکار میکنند.
  • علیرضا IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    9 3
    اولا کردها نمی‌بایست با آمریکا هم آخور می شدند ثانیا این حرف درست است اگر ترکیه نبود کردها از ایران جدا میشدند ثالثا خود کردها در جنگ عراق به ایران صدمه زدند
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      5 1
      دقیقا
  • احسان IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 8
    به نظرم خطر پان ترکها خیلی بیشتر از گروهک منافقین هستش باید وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان وارد شن و درسی بهشون بدن که اینقدر کور کورانه از اردوغان تروریست پرور حمایت نکنن
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      15 2
      آنوقت گروه های پژاک و... خطر محسوب نمی شوند .
    • رضا ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      6 1
      این افکار فاشیستی و نفاق افکن تو از همه خطرناکتره برادر کرد! شما کردها همیشه و همه جا مخل امنیت هستین ولی ترکها دقیقاً برعکس هرجا هستن امنیت برقراره نمونش خود ایران الان که الانه لب مرزها تروریستهای جنایتکار و مزدور پژاک جوانهای معصوم ما رو پرپر میکنن.
  • محمد IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 1
    سلام من برای دفاع از سوریه داوطلب میشم هر وقت خواستین من اماده ام
  • بهرام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    4 4
    به کسایی که می گن ترکیه داره با تروریست های کرد به جای دولت سوریه می جنگه اولا ربطی به دولت ترکیه نداره دوما اگر همین حمایت های اردوغان از اشوب های سوریه نبود اصلا گروه های مسلح کرد و sdf به وجود نم امد که بهانه ای برای نسل کشی کردها بشه
  • ناشناس IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    اگه کردها . داعشو بیرون نمیکردن . الان سوریه و عراق و ترکیه دست داعش بود ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس