حلالی: مربیان پرسپولیس پس از گل دوم اولسان نظاره گر بازی شدند/استقلالی ها حرمت حجازی و پورحیدری را حفظ کنند

پیکشسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پس از گل دوم اولسان دستیاران گل محمدی به وی کمک نکرده و فقط نظاره گر بازی شدند.

به گزارش مشرق، اسماعیل حلالی درباره شکست پرسپولیس ایران مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت:‌ قبل از بازی تصور می‌کردم اتفاق های خوب فوتبالی برای ما بیفتد و فکر نمی‌کردم با حرکت یک بازیکن که شاید عقل کسی به آن نرسد، نتواند جام بگیرد. خیال می‌کردم بازیکنان ما به حدی تمرکز دارند تا حرکتی مانند بازیکن پاختاکور در بازی با پرسپولیس را انجام ندهند. اتفاق‌هایی مانند حرکت مهدی شیری در فوتبال اروپا هم زیاد رخ می‌دهد و باید جای بازیکن باشیم تا ببینیم در آن لحظه چه فکری کرد که در محوطه جریمه با وجود آن همه دوربین VAR چنین حرکتی انجام داد.

وی ادامه داد: برخی مواقع خون به مغز نمی‌رسد و ناخودآگاه بازیکن مرتکب رفتاری غیرارادی می‌شود که ثمره‌اش نابودی یک تیم خواهد بود. به هیچ عنوان بحث فرد را پیش نمی‌کشم زیرا خودم مربی هستم و می‌دانم قطعا استرس و نداشتن تمرکز سبب شد شیری دست به چنین اشتباه بزرگی بزند. پرسپولیس نیمه دوم را خیلی بهتر از حریف شروع کرد و با توجه به اتفاق‌های نیمه اول اعتماد به نفس بچه‌ها بالا آمده بود. با توجه به لغو بازی‌های لیگ برتری پرسپولیس، نیمه اول را از دست دادیم اما تیم در نیمه دوم به خودش آمد.

بیشتر بخوانید:

۶ بازیکن پرسپولیس در ترکیب منتخب فینال لیگ قهرمانان

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: وقتی شیری آن هند را مرتکب شد پرسپولیس تحت فشار نبود و بازی پایاپای پیش می‌رفت. هر اتفاقی به جز این پنالتی می‌توانست برای تیم بیفتد. با توجه به اینکه تیم در نیمه اول هم از VAR ضربه خورد، پنالتی شیری تاثیر منفی زیادی روی روحیه بازیکنان ما گذاشت. هر زمان آنها روی زمین می‌افتادند منتظر بودند داور برای پرسپولیس هم سمت استفاده از این سیستم برود. به اتفاق‌هایی از این دست باختیم.

وی ادامه داد: از طرفی اگر پرسپولیس با تیم کامل خود به زمین می‌رفت نبرد برابری را مشاهده می‌کردیم در حالیکه اولسان به دلیل دراختیار داشتن تمام نفراتش برخلاف پرسپولیس، یک تیم کامل بود. نصف  تیم پرسپولیس محروم بودند و چهار بازیکن از 11 نفر اصلی را از تیم گرفتند. به یحیی گل محمدی حق می‌دهم زیرا هر مربی‌ای وقتی دو بازیکنش را از مجموعه بگیرند در کوتاه مدت نمی‌تواند کاری انجام بدهد. بیشتر از یک نمایش فنی در فینال آسیا فوتبالی کاملا احساسی از پرسپولیس دیدیم.

هافبک اسبق پرسپولیس تصریح کرد: پس از عقب افتادن پرسپولیس جدا از اینکه برخی بازیکنان از دقیقه 70-60 عکس رفتار می‌کردند، کادرفنی هم دچار استرس شدند. درست است پرسپولیس روی نیمکت بازیکن آنچنانی نداشت اما به هر حال بازیکن داشت که با حضور در زمین به تیم تحرک اضافه کند. کادرفنی فقط یک تعویض انجام داد و منتظر بود اتفاق خاصی رخ بدهد. ما روی نیمکت کمال کامیابی نیا، علی شجاعی و یکی دو بازیکن دیگر را داشتیم که می‌توانستند با حضور در زمین فکر، خون و انرژی تازه ای به تیم منتقل کنند اما کمال به بازی نیامد و شجاعی دقیقه 91 وارد زمین شد. 

حلالی عنوان کرد: با وجود تلاش‌های امید عالیشاه هر چه به دقایق پایانی نزدیک می‌شدیم تاثیر وی کمتر شد و در 15 دقیقه پایانی اصلا از جریان بازی خارج شده بود. اگر بازیکنی مثل شجاعی در این سطح نیست که در این لحظات به تیم کمک کند، به چه دلیلی جذب شده است؟ اگر هم به توانایی‌هایش اعتقاد داریم چرا وی زودتر به زمین نیامد؟ آنجا نبودم و نمی‌دانم چه اتفاق‌هایی روی نیمکت و بازی افتاد که سعید آقایی از دقیقه 70 دیگر جلو نمی رفت و در حملات شرکت نمی‌کرد؟ تا وسط زمین می رفت و برمی‌گشت. باید مشخص شود سعید به چه دلیلی این کار را انجام نداد.

وی افزود: وقتی آرمان رمضانی به بازی آمد باید توپ را به کناره‌ها برده و از آنجا روی دروازه حریف ارسال می‌کردیم نه اینکه مدام از وسط زمین سانتر کنیم. شانس موفقیت در ارسال توپ از وسط زمین یک به 99 است. وقتی به دفاع چپ تیم اجازه نفوذ داده نمی‌شود مشخص است نمی‌توانیم از کناره‌ها روی دروازه حریف ارسال کنیم. چه تفاوتی بین باخت 2 بر یک با شکست سنگین تر وجود دارد اما در کمال تعجب تیم پرسپولیس به ویژه آقایی از دقیقه 90 به بعد در چند لحظه رو به عقب کار کرد. یحیی گل محمدی یک فکر دارد و باید در آن لحظات سخت دستیارانش به وی کمک می‌کردند.

بازیکن اسبق پرسپولیس ادامه داد: قرار نیست مربیان تیم فقط بیننده بازی باشند و در دقایق حساس به سرمربی کمک ندهند. تمام مشکلات را گفتم و شاید این راهکارهایی که من دادم گره‌ای هم از کار پرسپولیس باز نمی‌کرد اما در آن دقایق دشوار کادرفنی می‌توانست تصمیم های بهتری بگیرد. به نظر من مربیان پرسپولیس تنها نظاره گر طی شدن روند عادی بازی بودند. البته داور قطری می توانست روی احمد نوراللهی هم پنالتی بگیرد که این کار را انجام نداد.

حلالی درباره تمرکز و آرامش نداشتن بازیکنان پرسپولیس توضیح داد: مشکلات تیم ما به بخش مدیریتی بازنمی‌گردد. تیم پرسپولیس نیاز به یک روانشناس خوب و مسلط دارد تا دیگر بازیکنی مثل آل کثیر به دلیل توجیه نبودن چنین حرکتی انجام ندهد و خودش و تیم را به دردسر نیندازد. باتوجه به مشکلاتی که به تازگی بین کشورمان و بسیاری از کشورهای جهان ایجاد شده است، ما را به چشم دیگری نگاه می‌کنند. در ورزش هم این اتفاق رخ داده است. پرسپولیس نیاز به یک روانشناس داشت تا استرس بچه‌ها را کاهش داده و البته کاری کند بازیکنی مثل عیسی آل کثیر پس از گلزنی اش به این شکل شادی غیرارادی نکند.

وی ادامه داد: این کارها دیگر دست سرمربی و کادرفنی نیست. پرسپولیس پس از حضور جعفر سمیعی که فرد کم مصاحبه ای است ساختار بهتری پیدا کرده و مدیرعامل باشگاه کار خود را نسبت به تیم درست انجام می‌دهد. به اعضای تیم بدون در بوق و کرنا کردن موضوع پرداختی داشت و بازیکنان آرامش نسبی داشتند. با این وجود باید مدیران باشگاه با همفکری و مشاوره کادرفنی، روانشناسی را انتخاب می‌کردند تا در مواقع حساس دچار استرس نشوند. کیفیت بازیکن در آرامش خیلی بالاتر می‌رود.

هافبک اسبق پرسپولیس تصریح کرد: بازی فینال را هم بیش از حد خودش برای این بازیکنان بزرگ کردیم و همین موضوع سبب شد بار دیگر دچار استرس شوند اما پس از دقایقی این موضوع کم شد و بازیکنان پرسپولیس وقتی فهمیدند از لحاظ فنی اختلاف زیادی با اولسان ندارند توانستند بازی خودشان را انجام بدهند.

حلالی درباره کری خوانی برخی استقلالی‌ها پس از پایان بازی فینال لیگ قهرمانان برای پرسپولیس اظهار داشت: هیچ وقت به خودم اجازه نداده ام علیه باشگاه رقیب صحبت کنم و استقلال همیشه برای من تیم قابل احترام و ارزشمندی بوده است. در این باشگاه انسان‌هایی به تمام معنا مثل ناصر حجازی و منصورپورحیدری فعالیت کرده اند که در زمان برد و باخت همیشه حرمت‌ها را حفظ می کردند. ما با دید همان افراد به استقلال نگاه می‌کنیم و اکنون به حرمت چنین اشخاصی تا آخر عمر برای استقلال احترام قائل هستم.

وی ادامه داد: از برخی بازیکنان استقلال خواهش می‌کنم اگر وجهه خودشان را نمی‌دانند دست کم به فکر شان و جایگاه این باشگاه باشند و به این دلیل از کارهای بی ارزش و چیپ نسبت به تیم هم وطن خود خجالت بکشند. شک نکنید اگر روز گذشته استقلال جای پرسپولیس در فینال بازی می‌کرد پیراهن این تیم را می‌پوشیدم با وجود اینکه از من پرسپولیسی تر نیست. مربی هستم و می‌دانم با قهرمانی در آسیا امکانات بیشتری برای آموزش بازیکنان در اختیار فوتبال ایران قرار می‌گیرد و به همین دلیل در یک مسابقه آسیایی نگاهی ملی دارم. تاکنون که چنین اتفاقی رخ نداده اما امیدوارم در آینده دید برخی استقلالی ها به فوتبال وسیع تر باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    5 2
    تیم ملی وزیر جلوی چشمانش باخت.. خدا کنه عصبانیتشو سر تیم های لیگ برتر خالی نکنه و همه تیم ها رو بخاطر تیم ملی اش قلع و قمع نکنه.. دلم برا ذوب و نساجی میسوزه.خدا به دادتون برسه..
    • علیرضا IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      2 0
      واقعا این وزیر اگه درس بگیره وسر تیمهای دیگر رو نبره پیروزی هم یه روزی قهرمان میشه
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    معما چو حل گشت آسان شود. بعد اگه تعویض می کرد و تیم ی گله دیگه می خورد همه زبونشون دراز بود که الان وقت تعویض نیست و بازیکن با تجربه رو نمی کشن بیرونو.... خلاصه که بی خیال. تیم اونجایی زمین خورد که ی خروار بازیکن فیکس، بازیکن اصلی، بازیکن بدون جایگزین، یا رفتن(علیپور، بیرانوند، ترابی، شجاع، نادری) یه سری هم محروم شدن(آل کثیر، پهلوان، امیری)
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    اقای مربی شما از مربی تعریف نکنی کی نکنه اقای عزیز نوع بازی پرس اقای مربی این همه کارت زرد رو دست تیم گذاشت بسه این همه توجیه بازیکن تحت فشار از طرف کی؟ مربی همش می گوید ما باید ببریم خوبه منم میگم باید ببریم کم باخت را توجیه کنید زیر ساخت کمه دست بکشید از این حرفا یه روش بازی از اول فصل با کلی کارت. به نظر شما مربی نقش ندارد در خالی کردن دست خود در بازی فینال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس