کد خبر 1157763
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
دزفول

در این میان، سنگین‌ترین خانواده «آریان پور» دچار سنگین‌ترین مصیبت شد و در این حادثه ۲۳ نفر از اعضای آن به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،  ۳۸ سال پیش به تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۳۶۱ شمسی، دو فروند موشک زمین به زمینِ ارتش صدامی، به دو نقطه پرجمعیت شهر «دزفول» اصابت و بیش از ۲۰۰ منزل مسکونی و مغازه را ویران ، ۶۲ نفر را شهید و ۲۸۷ نفر را مجروح کرد.به این ترتیب خونین ترین حمله موشکی به شهر دزفول در تاریخ دفاع مقدس رقم خورد. پس از این تاریخ به دلیل اصابت موشک‌های فراوان، دزفول به «بلد الصواریخ» یا «شهر موشک‌ها» معروف شد.
به دنبال این جنایت بی سابقه که بازتاب وسیعی در رسانه های جهان داشت، حضرت امام خمینی (ره) به تاریخ ۴ دی ماه در بخشی از سخنان خود فرمود: «این جنایت اخیر دزفول، یکی از بزرگت‌رین جنایاتی بود که این ها انجام دادند. که من در این‌جا به خانواده های مصیبت‌دیدگان این حادثه تسلیت گفته و برای مصدومین آن‌ها از خداوند شفا می خواهم...»

طی این حادثه خانواده‌های دزفولی «آریان پور»، «جمالی نیا»، «جوادی پور» ، «شیرین» ، «فاتحی پور»، «علی پورذاکر»، «بیدمال» و«زمان پور» عزیزان خود را از دست دادند و تلخ ترین یلدای تاریخ برای مردم این شهر رقم خورد. در این میان، سنگین‌ترین خانواده «آریان پور» دچار سنگین‌ترین مصیبت شد و در این حادثه ۲۳ نفر از اعضای آن به شهادت رسیدند.

نثار ارواح شهدای این روز صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محد و عجل فرجهم  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مبین IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    9 0
    درود بر دزفول و مردمانش ..درود بر شهیدان به خون خفته اش ..درود بر عزت و شرف رزمنگان و دلیر مردانش...درود بر ایران بزرگ که شهید داد تا به اسارت نرود.!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس