جشنواره فیلم فجر دبیر جشنواره نشست خبری

متأسفانه دبیر جشنواره فیلم فجر، اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که فیلم‌های این دوره تنها برای داوران نمایش داده خواهد شد!!

به گزارش مشرق، روز جمعه ۱۸ دسامبر به‌طور رسمی ‌اعلام شد که جشنوار فیلم برلین (برلیناله) به تعویق افتاده و به شکل معمول برگزار نخواهد شد. به گزارش خبرگزاری آلمان، این جشنواره مهم که هر سال در ماه فوریه برگزار می‌شد، به ماه مارس ۲۰۲۱ منتقل شده و قرار است در این ماه، فیلم‌های راه‌یافته به مرحله رقابت‌های جشنواره به‌صورت آنلاین برای اهل فن (منتقدان و رسانه‌ها و داوران) به نمایش گذاشته شود و اکران عمومی آنها سه ماه بعد انجام شود.

ماریته ریسن‌بک، مدیر اجرایی جشنواره می‌گوید تمایل به حضور فیزیکی در چنین برنامه‌هایی زیاد است، اما وضعیت کنونی شیوع کرونا اجازه این کار در ماه فوریه را نمی‌دهد.

او می‌گوید، با تغییر برنامه‌های جشنواره در سال ۲۰۲۱ امیدوار است امکان حفظ سلامت مهمانان و حمایت از آغازی دوباره برای فعالیت‌های حوزه سینما فراهم می‌شود و اگر تغییر غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، اکران عمومی فیلم‌ها در تابستان سال آینده هم در سالن‌های نمایش و هم در فضای باز انجام خواهد شد.

جشنواره فیلم برلین،  در کنار فستیوال‌های کن و ونیز، از مهم‌ترین رویدادهای هنری اروپا و جهان به شمار رفته و همه ساله تقریبا مقارن انتهای جشنواره فیلم فجر، آغاز می‌شد.

در حالی که جشنواره‌های مهم جهانی از جمله جشنواره فیلم برلین، اهل فن و کارشناسان رسانه و منتقدان سینما را در اولویت مخاطبان خود قرار می‌دهند، متأسفانه دبیر جشنواره فیلم فجر، اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که فیلم‌های این دوره تنها برای داوران نمایش داده خواهد شد!! در این صورت آیا اساساً می‌توان عنوان «برگزاری» را به چنین دوره‌ای اطلاق کرد!؟

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس