کد خبر 1157616
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
ارتش سودان نمایه

ارتش سودان برای ادامه پیشروی در منطقه تحت اشغال اتیوپی در مرز مشترک میان دو کشور، تجهیزات نظامی سنگین به این منطقه فرستاد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سودان اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور با ارسال تجهیزات نظامی سنگین به نوار مرزی این کشور با اتیوپی، درصدد ادامه پیشروی در منطقه «الفشقه» و آزادسازی مناطق اشغالی توسط اتیوپی هستند.

این خبرگزاری تاکید کرد که لشکر دوم پیاده نظام ارتش سودان در الفشقه امروز میزبان کاروانی از تجهیزات نظامی و لجستیک(یک فقره چک به مبلغ ۵۰۰ هزار پوند مصری و مواد غذایی) و همچنین نفراتی تازه نفس از نیروهای قبایل بنی‌عامر و الحباب در استان های کسلا و القضارف بود.

ارتش سودان تاکید کرده است که نیروهای مسلح این کشور تهاجم وحشیانه‌ای که سرزمین  سودان را هدف گرفته است، مقابله می‌کنند.

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان روز جمعه از استان «القضارف» در مرز با اتیوپی بازدید کرد که اخیرا این منطقه شاهد کشته شدن چند نظامی سودانی به دست شبه نظامیان اتیوپی بوده است.

ارتش سودان روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که مرز سودان و اتیوپی مشخص است و سودانی‌ها حتی یک وجب از خاک کشورشان را از دست نخواهند داد.

نیروهای سودانی دو هفته پیش برای اولین بار  پس از ۲۵ سال بر مناطق کشاورزی در منطقه الفشقه در مجاورت منطقه «تیگرای» اتیوپی مسلط شدند. الفشقه از توابع استان القضارف است که رودهای «استیت» و «عطبره» در آن جریان دارد و زمین‌های حاصلخیزی دارد.

دو کشور سودان و اتیوپی بر سر این منطقه با یکدیگر اختلاف مرزی دارند و برخی اوقات در نتیجه تحرکات شبه نظامیان، این منطقه دچار تنش و درگیری می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس