کد خبر 1157242
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
روحانی: مترو برای دولت اهمیت بسیاری دارد

آقای روحانی در حالی با آمارهای عجیب و غریب رشد اقتصادی مانور می‌دهد که سفره و معیشت مردم در دولت او منفی بوده و رو به کاهش گذاشته است.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت:

روزنامه جام‌جم در این باره در گزارشی خاطرنشان کرد: روحانی در اولین نشست خبری خود پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم که ۱۵ مرداد ۹۲ برگزارشده بود، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درخصوص وضعیت اقتصاد کشور در زمان تحویل گرفتن دولت گفته بود در طول ۱۰۰ روز اول آغاز به کار دولت، همکارانم در بخش‌های مختلف آمار و ارقام را صادقانه به مردم خواهند گفت.

البته کم‌وبیش نخبگان و مردم از آمارها خبردارند، اما باید بدانیم معیار اصلی جیب مردم و نه آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار است. این در حالی است که رئیس‌جمهور اخیراً به‌رغم وجود تورم افسارگسیخته در کالاهای اساسی طی ماه‌های اخیر، رشد اقتصادی مثبت در کشور را اقدامی قابل‌توجه دانسته بود که حتی خود دولتمردان نیز باور نمی‌کردند چنین اتفاقی در سال جاری محقق شود.

گرچه شاخص‌های اقتصادی ازجمله وضعیت بیکاری، رشد اقتصادی، ضریب جینی، نرخ تورم و... را می‌توان به‌عنوان نمادهایی از وضعیت اقتصاد کشور دانست، اما هرگز به‌صرف استناد به یکی از این شاخص‌ها نمی‌توان درباره شرایط اقتصادی قضاوت دقیقی داشت. به‌عنوان‌مثال، بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی مرکز آمار ضریب جینی، رشد سرمایه‌گذاری و نرخ تورم در شرایط بسیار بدی قرار دارند. به‌نحوی‌که بر اساس آمار مرکز آمار، تورم نقطه‌به‌نقطه در آبان ماه به بیش از ۴۶ درصد رسیده است، لذا حتی در صورت پذیرش رشد اقتصادی مثبت در شش‌ماهه اول سال، آمار سایر شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد نه‌تنها هیچ بهبودی در شرایط اقتصادی کشور رخ نداده بلکه وضعیت بدتر نیز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    یک کارشناس با ایمان و بی طرف بیاید سیستان و در شهرستان زابل بویژه شهرستان نیمروز وضع اقتصادی کشاورزان را بپرسند و ببینید بعد قضاوت کنید خواهید فهمید که چه قدر خون شهدا پایمال شده است
  • SE ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    علی برکت الله
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    2 0
    او نگفته بود در 100روز اقتصاد را درست مکنم او گفته بود در 100 روز فاتحه مملت را می خوانم
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    2 0
    چرا به رئیس جمهور عزیز گیر داده اید ؟ مسلمان !! ، خودش گفت که : این حرفها شعارهای تبلیغاتی دم انتخابات بودن . دیگه چه جوری بگه هم مسلکش آمریکایی/انگلیسیه و هم شیوه تبلیغاتش آمریکایی/انگلیسیه
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    روحانی رشد اقتصادی کشور امسال عالی است کشور گل وبلبل چهچهه دیگها چی میخواهید
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    بسه دیگه شما هم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس