آمریکا ۸۰ شرکت چینی دیگر را تحریم می‌کند

آمریکا در ادامه دشمنی خود با پکن در نظر دارد تا نام ۸۰ شرکت چینی دیگر را نیز به لیست سیاه خود اضافه کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، آمریکا در نظر دارد دهها شرکت چینی دیگر از جمله شرکت SMIC، بزرگترین سازنده تراشه‌های رایانه‌ای چین را نیز به لیست سیاه خود اضافه کند.

بر اساس این گزارش، مجموعاََ ۸۰ شرکت چینی از جمله «شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌رسانا» موسوم به SMIC امروز جمعه به دستور دولت ترامپ در لیست سیاه آمریکا قرار می‌گیرند.

بهانه آمریکا برای تحریم این شرکت‌ها، ارتباط آنها با ارتش و نهادهای نظامی چین است و ادعا می‌شود که برخی از آنها در حال کمک به ساخت جزیره مصنوعی در دریای جنوبی چین و تجهیز نظامی آن هستند.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن تاکنون ۲۷۵ کمپانی چینی و شرکت‌های تابعه آنها، از جمله دو شرکت فناوری بزرگ «هوآوی» و «ZTE» را تحریم کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    4 0
    خیلی هم عالی، همینطوری ادامه بدین تا دیگه برای چین صرف کنه با بقیۀ دنیا که شما تحریم کردین روابط نزدیکتری ایجاد کنه. این جوری هم دهن خودتونو سرویس کردین هم به کشورهای تحت تحریم لطف کردین. دفعۀ بعد لطفأ 800 شرکت چینی رو تحریم کنین، باریکلا !!!
  • DE ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    3 1
    آمریکا ۸۰ شرکت چینی دیگر را تحریم می‌کند. آخه چین سیاست و دیپلماسی و تعامل با دنیا حالیش نیست.صد بار من به سفارتشون نامه نوشتم و تلفن کردم پاشین یه تُک پا بیان تهرون پیش اصلاحات طلب چی های ما دوره تعامل و دیپلماسی ببینید تا تحریمهاتون همچین بالمره و یه هوکی قلمبه ای لق بشن بیوفتن پایین تو گوششون نرفت.نه تنها تعامل بادنیا و دیپلماسی بلد نیستند تازه کر هم هستند.
    • IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      1 0
      دقیقا" آقایان اصلاح چی چپول های سیاسی نام تسلیم شدن را تعامل گذاشتند !!! اصلاح طلبان ستون پنجم دشمنان ایران در داخل کشور هستند وظیفه دارند ایران را تضعیف و تسلیم و به سمت فروپاشی و تجزیه ببرند ... هوشیار باشیم هم میهنان گرامی .. پاینده ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس