کد خبر 1157065
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
.

به جای پرداخت کارانه و معوقات فعالیت در بخش‌های کرونا برای پرستاران بوق و سوت بزنید!

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت پیشنهاد داد در راستای بزرگداشت روز پرستار (۳۰ آذر)  راس ساعت ۲۰، سوت قطارها و کشتی‌ها و زنگ کارخانجات و صنایع به صدا درآید.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت تصور می‌کرد این اقدام نمادین و به صدا درآمدن بوق‌ها و زنگ‌ها به احترام پرستاران مورد استقبال جامعه پرستاری قرار می‌گیرد اما برعکس، موجی از انتقادها به سوی او روانه شد.

هرچند مطمئنا این بوق‌ها و زنگ‌ها، تنها برنامه وزارت بهداشت در گرامیداشت روز پرستار نیست و فقط یک پیشنهاد و اقدام نمادین همچون دیگر نقاط دنیاست، اما پرستاران آن‌چنان دل پری از مسئولان وزارت بهداشت دارند که با این‌گونه تجلیل‌های ظاهری، داغ‌شان تازه می‌شود و دردشان بیشتر.

واکنش‌هایی با طعم تلخ طنز

نامه دکتر جهانپور در صفحه اینستاگرامی خانه پرستار بازنشر شد و کامنت‌های گلایه‌آمیز بسیاری به همراه داشت:

* میخوان برای پرستاران سوت بزنن، دستشون درد نکنه. پرستاران هم برای امرار معاش، پیش بقال و صاحب‌خونه و قصاب سوت میزنن.

* شما همسان‌سازی حقوق پرستاران شرکتی رو انجام بدین، ما شب و روز سوت بلبلی می‌زنیم.

* کارانه‌ها رو پرداخت کنید ما خودمون از خوشحالی سوت می‌زنیم.

۲ مطالبه اصلی پرستاران

پرستاران کشور از مدافعان سلامت خط‌مقدم مبارزه با کرونا بوده‌اند که در کنار پزشکان و دیگر اعضای کادر درمان، از جان خود برای مراقبت از مبتلایان به کووید ۱۹ مایه گذاشته‌اند. ۵۰ هزار پرستار مبتلا به کرونا و جان‌باختن ۹۶ پرستار بر اثر این بیماری، آماری است که دبیرکل خانه پرستار اعلام می‌کند و می‌گوید: «شرایط فعلی تاب و توان کار را از همکاران ما گرفته است و به جای شنیدن صدای سوت و زنگ، درخواست‌شان این است که به مطالبات‌شان رسیدگی شود».

پاسخ معاون وزیر درباره مطالبات پرستاران

چرایی بی‌پاسخ‌ماندن دو مطالبه پرستاران را از معاون پرستاری وزیر بهداشت پیگیری می‌کنم. «مریم حضرتی» معاون پرستاری وزارت بهداشت، مطالبات و گلایه‌های پرستاران را به‌حق می‌داند و این پاسخ‌ها را به سوالات ما می‌دهد:

* کمبود نیروی پرستاری فقط مربوط به کشور ما نیست و بسیاری از کشورهای دیگر هم این مشکل را دارند. خوشبختانه سال گذشته ۱۰ هزار پرستار جذب شدند و امسال هم مجوز استخدام ۳۰ هزار نیروی جدید اخذ شده است که تلاش می‌کنیم درصد بالایی از این تعداد، سهمیه استخدام پرستاران باشد.

* قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستان‌های دولتی در حال اجراست اما شاید به دلیل کمبود نیروی پرستاری، به شکل دقیق و کامل اجرا نمی‌شود که امیدواریم با استخدام‌های جدید، مشکل کمبود نیرو و اجرای قانون ارتقای بهره‌وری هم رفع شود.

* اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در حال پیگیری است و بسته‌های خدمت و تعرفه‌های آن تدوین شده است. اما درباره این قانون اختلاف‌نظر وجود دارد، برخی می‌گویند اجرای آن باعث کاهش حقوق پرستاران می‌شود و برخی دیگر می‌گویند چنین اتفاقی نمی‌افتد. به هر حال ما در معاونت پرستاری وزارت بهداشت اجرای آن را پیگیری می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عبدالله IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    10 2
    برای سلامتی کادر درمان صلوات. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. روز پرستار پیشاپیش مبارک.
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      2 0
      دیدن پرستارا نمیرن خارج وایستادن ایثار کنن تلاش های اخرشون هم دارن میکنن ولی کول خوندن ما ملت امام حسینیم
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    2 2
    این یعنی آغاز یک عملیات!!!
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    8 2
    بابا پولشونو بدید دیگه سوت نمی خوان خخودشون سوت می زنند
  • مهدی IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    8 2
    فندوق بیشتر از مسئولین مغز داره، یکی بگه خودت جای حقوق بذار برات سوت بزنیم، اصلا چیزی به عنوان درک ندارن
    • DE ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      1 0
      ایول به اندازه فندق هم مغز ندارن این اصلاحطلبا
  • بوکسور کهنه کار IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    6 2
    دلنوشته؛ .. ای پرستار عزیز ای قهرمانان وطنم، بوق و سوت لایق شما نیست، شمایی که رد و خط ماسک و خستگی و شب نخوابی ها زینت و آرایش چهریتان شده و نگرانی و غم فرزندانتان لنز چشمانتان. بوق و سوتشان لایق یکعده از سلیبریتی های رنگ و لعاب کرده شان هست همان چهرهای بزک کرده و ادکلن زده ای که در پس آن بوی تعفن میدهند. همان مزدورانی که بی هیچ خدمتی از مالیات معاف شدند... پرستار وطن زخمیم اینجا خانه توست. به امید روزی که خائنین با سوت بوق عدالت از جامعه تردد شوند
  • مجتبی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    8 2
    جهانپور عجیب مشکوک میزنه.از یک طرف دم از امام حسین میزنه از یک طرف در مورد چین حرفهای عجیب میزنه از یک طرف نماینده سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی را تا حد یک آدم مقدس بالا میبره.
  • فدایی رهبر IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    البته ما خاک پای آقا هستیم. فرض کنید عکس مسئول محترم سایت مشرق بجای تصویر آقا وعکس پرستار زن با آن شکل کنار عکس ایشان آیا راضی می‌شدند.!
  • DE ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    این جهانپورمشکوک میزنه. این پیشنهادش هم معنی داره حتی اگر ناخواسته باشه خبر از ضمیر ناخودآگاهش میده. بهش اعتماد ندارم
  • م م IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام روز پرستار را به معلمین زحمت کش تبریک گفته و خسته نباشند به این مناسبت دو روز استراحت کنند تا ما کادر بهداشت و درمان از شرمندگی این قشر زحمت کش دراییم و بیشتر و بدون کارانه بهتر کار کنیم مراتب سپاس را بعرض رساندیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس