اولسان هیوندای کره جنوبی؛ ناکام در کره، موفق در آسیا!

در آستانه بازی پرسپولیس با اولسان هیوندای در فینال لیگ قهرمانان آسیا، اطلاعات و آمار خوبی از حریف پرسپولیس به دست آوردیم که دانستن آن‌ها می‌تواند جذاب باشد.

به گزارش مشرق، در ۱۳ دوره‌ای که از عمر برگزاری سوپرلیگ کره می‌گذرد، اولسان هیوندای هرگز رنگ قهرمانی را به خود ندیده و اغلب یا نایب ‌قهرمان شده و یا سوم! بیشترین قهرمانی‌ها و افتخارات فوتبال کره‌ جنوبی از آن تیم چونبوک موتورز بوده. البته این تیم در لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق، عملکرد ضعیفی داشت و در همان مرحله گروهی حذف شد. در مقابل اولسان اگر چه در سوپرلیگ و گروه قهرمانی لیگ کره، ۴ باخت داشته و سنگین‌ترین شکست آن (۴ بر صفر) مقابل پوهانگ در گروه قهرمانی بوده اما در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد قابل قبولی داشته و بدون باخت فینالیست شده است. با همه اینها سران باشگاه اولسان در پایان مسابقه فینال با «کیم دو هون» سرمربی خود قطع همکاری خواهند کرد.

نکته: در لیگ ۱۲ تیمی کره‌ جنوبی، اولسان هیوندای با ۵۰ امتیاز صدرنشین شد ولی «قهرمان» نشد، چرا؟ سازمان لیگ فدراسیون کره، بعد از پایان سوپرلیگ یک ‌دوره مسابقه با حضور ۶ تیم اول تحت عنوان «گروه قهرمانی» برگزار می‌کند و ۶ تیم بعد هم برای «گروه سقوط» می‌جنگند. همان‌طور که جدول «گروه قهرمانی» را ملاحظه می‌کنید، اولسان در رده سوم قرار گرفته و به این ترتیب در مجموع با سوپرلیگ و گروه قهرمانی، با ۵۷ امتیاز نایب ‌قهرمان شده و چونبوک موتورز مثل همیشه و این‌بار با ۶۰ امتیاز روی سکوی اول قرار گرفت.

نتایج بازی‌های «گروه قهرمانی»

چونبوک یک- سانگژو صفر

اولسان ۲- دائجو ۲

پوهانگ ۵- گوانگجو ۳

اولسان ۴- سانگژو یک

دائجو یک- گوانگجو صفر

پوهانگ یک- چونبوک صفر

سانگژو ۲- دائجو یک

چونبوک ۴- گوانگجو یک

پوهانگ ۴- اولسان صفر

دائجو ۳- پوهانگ ۲

سانگژو یک- گوانگجو صفر

چونبوک یک- اولسان صفر

پوهانگ ۳- سانگژو یک

اولسان ۳- گوانگجو صفر

چونبوک ۲- دائجو صفر

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس